Surround Prosessor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround Prosessor

Heisann! Ny på forumet. Lurte på en ting. Noen som vet hvor jeg kan skaffe bare en ren surround prosessor til bruk med f.eks en Alto effektforsterker?
    Eller en "surround forsterker" som ikke sender ut forsterket signal, bare rent signal, altså en ren surround prosessor. Vil ikke høre om hvor dårli dette er, lydkalitet, pris og alt dette. Eneste jeg lurer på er om noen vet om, og eventult hvor jeg kan skaffe en sånn, takk 8)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier lite om hva du ellers har i anlegget. Hvilke høyttalere er det snakk om? Er det snakk om high-end eller mid-end eller den billigste prosessoren som duger?

Kan jo hende at det rimeligste alternativet er å gå for en receiver med pre-out også?

DrE

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er vel ofte å kjøpe en surround-receiver som har pre-out utganger til alle kanaler og bruke disse istedet for forsterkeren i receiveren.
    Hvis du skal ha støtte for alle mulige nye formater, HDMI-switching osv., blir det ofte billigere å gjøre det slik innenfor et budsjett enn å ha en dedikert prosessor.

Hvis det finnes modulbaserte prosessorer hadde jo dette vært det optimale, så kunne en skiftet f.eks. lyd/bilde-moduler for å få høyere kvalitet eller støtte for nye formater uten å måtte skifte hele prosessoren. Har til dags dato ikke sett noe slikt, selv om det finnes en del som leverer ny firmware i hvertfall for å støtte mest mulig av nye formater

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cary Cinema 11 er en ren surround processor med fantastisk lydkvalitet, prisen er heller ikke så verst.
    Cary Audio Design
    Lyric hifi & bilstereo as

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter det samme. Jeg har høytalere og effektforsterkere på plass. men forforsterkeren har gått ut på dato. Ser at Denon 3808 er veldig aktuell å kjøpe, men jeg skulle ønske at det gikk å få ta i tilsvarende uten effekttrinnet. Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biligste som duger hørest bra ut, skal bare kikke litt rundt:razz: