hensikt med effekt forsterker i mitt tilfelle?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hensikt med effekt forsterker i mitt tilfelle?

Har pr i dag en Yamaha RXV-1700 receiver, høyttalere er Tannoy Eyris 3 front og Tannoy Eyris Center + et par eldre tannoy som bak høyttalere.

Frontene mine er biampa i yamahaen.

Jeg spiller normalt lavt til normalt volum (masse igjen å gå på).

Jeg lurer derfor på hensikten med å koble til en 2 kanals effekt forsterker til frontene (gjerne rotel RB-1070 eller liggnende).

Lurer på om det er mer å hente i lyd kvalitet med å koble til en effekt forsterker? Spespelt med tanke på at jeg sjelden spiller høyt.

Hva vil hensikten være med en effekt forsterker på lavt til normalt volum? Vil det bli bedre lydkvalitet? Bedre kontroll av bass elementer etc?

Vil det ikke egentlig bli en bakdel med at lyden må igjennom enda et led før det går ut til høyttalerne?

Yamahaen er nokså strøm sterk for å være en receiver.

Men som sagt cluet er om jeg får bedre lyd kvalitet av å koble til effekt forsterker? Eller vil dette kun merkes på høyere lyd nivå?

Hva hvis jeg kjøper en brukt effekt forsterker fra rotel, en av forgjengerne til rb-1070? Kanskje ikke verdt det? Har vel vært så stor forbedring av forsterkere at min intregrerte er bedre enn eldre effekt?

Takker for eventuelle svar. Har ikke så mye kjennskap til effekt forsterkere.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å "låne" et effekt-tinn og prøve selv?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du en Rotel RB981, så er den 99% lik 1070 innvendig. Eneste forskjellen er at 1070 har 12V trigger i tillegg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •