Hjelp til valg av effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer hifinyter sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av effektforsterker

Hei
    Håper noen kan hjelpe litt her. Har lenge vurdert å oppgradere litt, men det har bare blitt med tanken. Det var helt til jeg fikk prøve mine høytalere på ett Hegel anlegg hos naboen. Trodde knapt mine ører, var dette virkelig mine 703 som spilte?? Etter dette har jeg ikke fått ro i kroppen, er nødt til å oppgradere får å få ut litt mere av potensialet i høytalerne. Har sett på Lyngdorf tda 2200 og litt på nad sin nye effektforsterker i master serien. Er mye og velge mellom, ser for meg en maks pris på 30 000.
    Ser etter surround effektforsterker slik at det ikke er noen tvil.

Ove

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i alle fall anbefale Nad M25 på det varmeste. Har hatt den i snart et år, og er storfornøyd. Herlig dynamikk, masse krefter og mange detaljer. Ville hørt på den, om jeg var deg

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hifinyter
    Hei
    Håper noen kan hjelpe litt her. Har lenge vurdert å oppgradere litt, men det har bare blitt med tanken. Det var helt til jeg fikk prøve mine høytalere på ett Hegel anlegg hos naboen. Trodde knapt mine ører, var dette virkelig mine 703 som spilte?? Etter dette har jeg ikke fått ro i kroppen, er nødt til å oppgradere får å få ut litt mere av potensialet i høytalerne. Har sett på Lyngdorf tda 2200 og litt på nad sin nye effektforsterker i master serien. Er mye og velge mellom, ser for meg en maks pris på 30 000.

Ove
    Det sies at den store kolossen til til Nad sin M serie skal passe bra til B&W. Tror marsboer hadde en slik en på sine 802D. Har man et 5.1 oppsett så har man 2 kanaler til overs også

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Bor i kirkenes i finnmark, så det er langt til nærmeste hifi klubb.. Det er den største bakdelen med å bo langt fra storbyer. Blir kanskje en oslo tur snart, da skal demo bookes

Ove

Newcomer Børge Selstad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva går du for???

Hei Hifinyter, jeg ser vi sitter med omtrent samme komponenter og leter etter oppgraderingstips... Har innsett at 703 trenger mere effekt enn hva 3805en klarer å levere. Vurderer selv M25, Oberon 6.1, Rotel 1095, Parasound eller de nye Electrocompaniet AW 120-M.

Blir interessant å se hva du går for.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifinyter
    Hei

Ove
    Hva med Primare A30.5 eller Parasound A52. 703 er hissige i diskanten så jeg hadde nok gått for Primare. Nad master har jeg kun hørt på hifiklubben med B&W 805s. Passet ikke mine ører.
    3805 er ikke spesielt bra i stereo og personlig hadde jeg sett på en integrert med prosessoringang (som Hegel H200 har)
    Du sier surround effektforsterker. Hvor mange kanaler skal effekten ha?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare er lyd som varmer, hele kroppen, og når du har ett så stort budsjett hadde det ikke vært tvil om valget i mitt tilfelle.

Jeg vill anbefale 2 løsninger:

Billigste Løsning på fantastisk lyd

"Beste" løsning:
    Denne og Denne

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på A30.2 og A30.3 utenom at førstnevnte er 2-kanals og har balanserte innganger? Har de samme strømstyrke, o.l.?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva er forskjellen på A30.2 og A30.3 utenom at førstnevnte er 2-kanals og har balanserte innganger? Har de samme strømstyrke, o.l.?
    Du sier noe! Geir på Hificenter snakket noe om "Primares geniale dataseparering av effektblokkene" i SPA21 der forsterkeren deler opp 5.1 blokkene om du ønsker 7.1 oppsett og fortsatt skal det være "like rått"...

Men klarer ikke finne noe i spesifikasjonene... Skal sjekke dette ut, mer info kommer fortløpende.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt research har jeg kommet fram til følgende:

Hjelp til valg av effektforsterker-2-3-ringtrafoer-jpg

Det er egen ringtrafo for hver kanal på 3 kanals forsterkeren også, KRAFTPAKKE!

VEEELDIG rart at de ligger på samme pris :-? Det er vell det vi kan kalle en super bedrift

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi
    Her har det skjedd mye siden sist Utrolig bra forum dette, sterkt vanedannende..
    Leser alle forslag med stor interesse, kom opp mange nye forslag jeg faktisk ikke hadde tenkt på.

Børge selstad. Var innom kinoen din, va mye likt ja Misunner deg virkelig den tven, regner med du er fornøyd med den? Så du hadde bi-wiret høytalerne dine, har du prøvd å bi-ampe de? Leste at dette skulle være mulig så jeg skal prøve dette så fort jeg får ett sett kabler til.

RS. Heisan, primare ja, her må jeg sjekke litt nærmere. Takk for godt tips, tydelig du hadde god referanse. Det med hissig diskant kommer ekstra tydelig fram når høytaleren ikke får nok effekt, noe jeg virkelig merket etter å ha testet 703 på hegel anlegget til naboen. Savner mest trøkk når jeg hører på stereo, vet ikke hvor stort løftet vil bli på hele kino opplevelsen ved ekstra effekt hele veien rundt eller kun i front. Har 5.1 oppsett forresten.

Må vel bare fortsette og tråle litt rundt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan anbefale Yamaha, Crest, QSC, Lab Gruppen, MC2, kanskje Alto, OSV.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpeakonKiller
    kan anbefale Yamaha, Crest, QSC, Lab Gruppen, MC2, kanskje Alto, OSV.
    Har du hørt disse forsterkerne på overnevnte høyttalere. Lab Gruppen er jo en PA forsterker, tror nok ikke det er det smarteste valget på B&W.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Som jeg nevnte over så er Nad`s nye M serie en god match til 703. MA audio, Lyngdorf og Vincent er jo også gode alternativer.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du tenke deg å kjøpe brukt?

Da kan vel denne være et alternativ: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/22266
    Er jo en del billigere enn budsjettet ditt så da får du en del penger tilovers.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Kan du tenke deg å kjøpe brukt?

Da kan vel denne være et alternativ: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/22266
    Er jo en del billigere enn budsjettet ditt så da får du en del penger tilovers.
    Ja denne vil fungere bra på 703. Er vel flere her på forumet som har kombinert en slik en med B&W

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •