Hvilken effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken effektforsterker?

..til B&W 604S2, som eventuelt også kan spille bra på Helicon 400/800 i framtida? (bytte er jo forsåvidt også mulig innen den tid)

Har sett litt på forumet og rundtomkring og ser at Rotel RB-1070 er et alternativ, Nad C270/272 et annet. Med utgangspunkt i makspris på 6k, hvor jeg er ute etter en lyd som kan skvise litt mer juice ut av høyttalerne enn Denon'en jeg har i dag, hvilken forsterker bør jeg gå for? Synes Denon'en blir litt flat og daff i forhold til hva høyttaleren skal kunne prestere.

Hører mest på rock, synth og metal og vil derfor ha dynamikk enn nødvendigvis klinisk lyd. (og jeg er klar over at jeg sikkert heller burde gått for noe annet enn B&W da, men det er nå engang det jeg har for tida)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra kriteriene du har ville nok C272 passe bra. Men, hvis jeg skulle hatt en Helicon 800 ville jeg nok spandert litt mer på forsterkeren.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha nytt?? Har lagt merke til at det finnes endel brukte Rotel effektforsterkere, som ikke er like overpriset som Nad. (Brukt vel og merke)

Mvh

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt er ikke noe krav nei. Har sett litt etter brukt Rotel på audiophile men ikke funnet aktuelle modeller (rb-1080 brukt ville jo også være et alternativ hvis prisen var riktig...) - tips om andre steder det er tilgang på et ålreit bruktmarked (innen landets grenser)?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.finn.no

www.hifisentralen.no (linker til andre bruktmarkeder + eget bruktmarked)

www.qxl.no (hender det er noe der også :wink: )

www.lydogbilde.no

Er disse jeg kommer på i farten. Når jeg tenker meg om tror jeg det var en tråd i Generell chitchat(tror jeg??) om bruktbørser (norske) for en liten stund siden.

Mvh

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule PA100/150 er gode alternativer. 100 fås også som trekanals.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopierer fra side 2 på Hifisentralen, under "Selges":

Sted: Bodø
    Tlf: 755 18 100 / 920 65 781
    Pris: 6000

Zapsolute:
    Jeg ønsker å selge min Zapsolute 2x78W klasse A! (Dette kan sammenlignes med 2x 250-300 vanlige Watt) Dette er en utrolig god effektforsterker som selges langt under halv pris. Nypris over 17500,- selges 6000,- For å lese mer om den se
    http://keharol.hos.online.no

Kunne jo vært noe? Der har du iallefall krefter i massevis.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips på veldig prisverdig effektforsterker: Vincent SP-331.
    Et monster på 2x150w 8 ohm, og veier 19kg. Koster bare 7000kr. Det er en rør/transistor hybrid, så den vil ha en litt varm klangkarakter, men fortsatt ha et veldig bra detaljnivå. Vurderer selv denne etterhvert til mine 603, som jeg etterhvert har planer om å oppgradere til 604.

Edit: Ups. svarte visst på feil innlegg.... Skulle vært et annet sted denne posten her :roll:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meridian 556 power ampfiler(high end).

Fant denne, er i rette pris segmentet.

Beskrivelse
    selger 1stk effektblokk 3 år gammel, blokka fremstår som ny(ingen riper)meget strømsterk(650w strømforsyning)

Power output: 100W into 8 ohms

Distortion: <0.05%

Signal/Noise: –90dB Inputs: Unbalanced inputs on phono.

Sensitivity: 1.77V rms (designed to match with 551 if required)

Outputs: Twin outputs for bi-wiring

Construction: Dual Mono construction. 5 pairs of output devices per side. 2 high quality audio-grade smoothing capacitors per side (27,200µF used in total). Error corrected output stage. Idealised magnetic circuit design. Low feedback design. Fully protected against DC and thermal overload. Low inductance power oxide resistors. 800VA toroidal transformer

Dimensions: 88mm (3.46in) H, 385 (15.16) W, 306 (12.05) D Weight 17kg (37.5lbs)

Controls: Rear-panel controls for Power On/Off Front display: Power indicator lamp
    Meridian går vel for å være bra produkter??? Har ikke hørt noe av det selv, kun lest i div tidsskrifter. (Tok vekk tlf nr, hadde vært lettere om tråden lå i pris/produktjakt slik som dette utviklet seg (erkjenner delvis straffeskyld 8) ))

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag, takker for det. ZapSolute/Pulse er et alternativ, men isåfall vil jeg bygge på egen hånd.

Nå har jeg imidlertid mulighet til å låne med en 2x8W klasse A rørforsterker (selvbygget) av en kollega for test - selv om rør kanskje ikke gir den klangkarakteristikken jeg helst er ute etter må jeg si det hørtes spennende ut. Hvis den ikke passer resten av anlegget skal jeg vurdere de forskjellige alternativene her (og oppdatere tråden når/hvis jeg bestemmer meg.)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en tur til Norsk Audio Teknikk og hør på Predator. Det er en ZapPulse med 2x 200 VA trafoer og ca 20 000 µF strømforsyning. Den spiller svært bra, og du bygger den langt billigere enn de 12 000 den koster.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •