Hvorfor koble video gjennom reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor koble video gjennom reciever?

Føler meg litt nybegynner når jeg spør om dette, men hvorfor er det en fordel å koble videoen igjennom recieveren? Dyrere recievere har endeløst med kontakter bak, minst 4x kompositt, s-video, komponent og HDMI, jeg syns bare det virker som et unødig mengde med kabel. På pioneer reciever har jeg en god del kompositt inn og utgang, men hva skal man egentlig bruke det til? Skal man først kjøre videoen igjennom recieveren er det vel et fåtall som nøyer seg med kompositt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Føler meg litt nybegynner når jeg spør om dette, men hvorfor er det en fordel å koble videoen igjennom recieveren? Dyrere recievere har endeløst med kontakter bak, minst 4x kompositt, s-video, komponent og HDMI, jeg syns bare det virker som et unødig mengde med kabel. På pioneer reciever har jeg en god del kompositt inn og utgang, men hva skal man egentlig bruke det til? Skal man først kjøre videoen igjennom recieveren er det vel et fåtall som nøyer seg med kompositt?
    Jeg har ps3 som spiller blu-ray og en pc med hd-dvd. Siden slik video bruker hdcp så må jeg koble igjennom forsterkern hvis jeg skal få pcm 5.1/7.1 lyd. Kjører jeg bildet rett til skjermen ender en da opp med gammel ac3/dts lyd til forsterkern.

Bak deler er jo da funksjoner som bilde i bilde som gjerne forsterker ikke søtter.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formålet vil først og fremst være å redusere antall kabler til TV/PJ ved å sende alt til receiver/prosessor og deretter ha kun en kabel derfra og ut. Da får man også benyttet switching i receiveren slik at du slipper å bytte kanal på fremviseren. De prosessorer som også fungerer som scaler vil naturligvis også gi denne fordelen fremfor å koble direkte fra kilden til fremviseren.

Men hvis det er slik at receiveren forringer bildekvaliteten blir det lite attraktivt. HDMI eller komponent ut fra receiver går en, men kompositt blir en dårlig option ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •