Skalering i receiver og to skjermer (splitter) med forskjellig oppløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skalering i receiver og to skjermer (splitter) med forskjellig oppløsning

Jeg må vel snart krype til korset og bytte ut min gamle Denon AVR3300 med en ny receiver. Jeg skal bruke både projektor og TV, og disse vil inntil videre ha forskjellig oppløsning. Jeg lurer da på hvordan skaleringen i receiveren fungerer. Er det slik at den alltid vil skalere til en forhåndsvalgt oppløsning uavhengig av kilde/signal etc.? Jeg har jo bl.a. problemstillingen med PC-tilkobling til to skjermer, her vil jeg jo gjerne ha pixelmapping uavhengig av hvilken skjerm jeg ser på. Lar dette seg gjøre på en enkel måte (en knapp på fjernkontrollen f.eks.) eller blir det knoting i menyer osv? Etterhvert blir vel både TV og pj 1080p, men for øyeblikket har jeg 720p-projektor, TV har jeg ikke kjøpt (ikke sikker på hva jeg skal gå for).

Jeg har ikke bestemt meg for receiver heller, men har sett på de nye fra Denon og Yamaha. Jeg regner med at det blir en receiver med bare en HDMI-utgang, så da må jeg nok ha en splitter i tillegg.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må opp på ganske dyre videoprosessorer for å få flere HDMI utganger du kan sette opp med forskjellige profiler. Jeg er selv ute etter receiver med mer enn én HDMI utganger. Men selv på dyrere receivere med 2 HDMI utganger tror jeg ikke du kan sette opp utgangene med forskjellig oppløsning. Men det kan jo hende dette kommer. Jeg har forøvrig både TV og Proje med 1920x1080 oppløsning som begge tar 1080p, så jeg har ikke helt samme behov som deg.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, jeg slipper kanskje unna litt problemer i fremtiden hvis jeg kjøper en 1080p-TV nå. Jeg regner med at en 1080p-pj ikke er så langt unna, nå begynner jo prisene å bli akseptable, og vi har en lang vinter foran oss...

Men er det vanlig at receiverne har mulighet til å enkelt endre utgangsoppløsning eller slå av intern skalering?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •