Pioner , yamaha , Onkyo ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioner , yamaha , Onkyo ?

Skal kjøpe Hjemmekinoforsterker til rundt 15000 kr.........

kandidatene er

-pioneer
    -yamaha
    -onkyo

Trenger god prosessering og korreksjon i å med at jeg bor i en blokk leilighet , men godt med strøm, god på stereo og dyp i bassen er også prio.

prisen jeg kan strekke meg til er 15000 kr og fargen er sort/glossy

Både onkyo. pioneer og yamaha er jo ute med ny produktserie , så skrik ut om du har en mening eller flere. negative og positive meninger om disse tre kandidatene og hvor de står i forhold til hverandre

har nå kun dali 109 front , dali senter en 12" energy sub, og bipolare energy bakhøytalere. frontm,senter og bass vurderes solgt og byttet ut med noe mere fintspillende.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ka med Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-3808 Hjemmekinoreceiver ?? veit da ikkje er noken av dei merka du vil ha, men denne har hdmi 1,3 og det meste av anna utstyr hifi-klubben er i di fleste byer og kan derfor lett testes.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha recivere pleier som oftest å gi god valuta for pengene. Ellers anbefaler jeg deg å prøvelytte før du kjøper. I den prisklassen er det flere gode kandidater.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ein pioneer på tilbud med masse krefter, Pioneer VSX-AX4ASi-S - Hi-fi Center Kjeden eller Harman/Kardon AVR 745 - Hi-fi Center Kjeden som har ekstremt med krefter

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Kardon tilbudet er ganske bra ! Men sa du ikke maks 15K ??:-D

Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt må du jo selvfølgelig høre selv før du kjøper. Men min anbefaling er Yamaha. Nå som 3800 kommer snart kan du få 2700 for en billig penge. Den har stålkontroll på bassen. Veldig tørr bass med masse trøkk. Romkorreksjon har den også. Den har en ganske lys klang da, så passer kanskje ikke i alle oppsett.
    Har hørt veldig lite av både Pioneer og Onkyo, så kan ikke uttale meg noe særlig om dem.

Ta deg en runde og hør på alle kandidater og se hvem du liker best. Sleng på Denon på lytterunden også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler ikke på hifiklubben, da det flere ganger har vist seg at de har alt for høy fortjeneste på produktene sine.....

Testet harmankardon sin 745 , men syntes den ble litt for tung menymessig, og man kunne ikke stille kanaler separat i forhold til bass osv...

har en følelse at yamaha gir mye strøm og power, mens pioneer gir masse koreksjon og prossessor.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Handler ikke på hifiklubben, da det flere ganger har vist seg at de har alt for høy fortjeneste på produktene sine.....

Testet harmankardon sin 745 , men syntes den ble litt for tung menymessig, og man kunne ikke stille kanaler separat i forhold til bass osv...

har en følelse at yamaha gir mye strøm og power, mens pioneer gir masse koreksjon og prossessor.....
    Må si at det var en litt dum grunn for å ikke handle på Hifiklubben. Ingen som leker butikk.

Jeg er enig i deg ar HarmanKardon er tungvindte, på den fronten synes jeg Denon er genialt enkle. Yahama har jeg ikke særlig forhold til, men noe jeg sterkt vurderer da jeg også er på utkikk etter å bytte ut min reciver. Kanskje ikke helt i din prisklasse...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mente bare at hifiklubben drar det litt langt når de sier de er billig grunnet ingen mellomledd osv, i virkeligheten har de fortjenester som er rimelig drøye i forhold til andre kjeder....

det viste seg jo veldig godt når forhandlere som feks elkjøp fikk tak i denon forsterkere og kunne selge de til 2500 kr under hifiklubben, da synes jeg det blir litt useriøst å si de er billigst grunnet ingen mellomledd.

Yamaha er intr den, ser jo bra ut også...og ser ut som om de har masse strøm

man kan jo putte på monoblokker eller slutt trinn på fronter også om ikke forsterkeren klarer å drive dette skikkelig.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok Yamaha 3800 for min del.
    Lest manualen til den i dag og er fornøyd med hva jeg leser

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser fet ut den der ja, masse strøm i den

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du lar være å handle et sted fordi du tenker på hvor mye forhandlere tjener i stedet for hvilket produkt du får for en gitt pris? Utrolig snodig tankegang må jeg si. Sier ikke at Denon er bedre enn feks Pio og Yamaha, men å eksludere et produkt pga du mener de tjener for mye synes jeg er veldig rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    men å eksludere et produkt pga du mener de tjener for mye synes jeg er veldig rart.
    Er vel mer en butikk enn et produkt som ekskluderes, og det syntes jeg ikke er rart - har man dårlig erfaring med en butikk så er det helt kurant å ikke handle der igjen.

Så blir det jo et spørsmål om man er pragmatisk eller prinsippfast. :twisted:

Lars

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg handler f.eks ikke på "klubben" av prinsipielle grunner ! :-D

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mente bare at hifiklubben drar det litt langt når de sier de er billig grunnet ingen mellomledd osv, i virkeligheten har de fortjenester som er rimelig drøye i forhold til andre kjeder....

det viste seg jo veldig godt når forhandlere som feks elkjøp fikk tak i denon forsterkere og kunne selge de til 2500 kr under hifiklubben, da synes jeg det blir litt useriøst å si de er billigst grunnet ingen mellomledd.

Yamaha er intr den, ser jo bra ut også...og ser ut som om de har masse strøm

man kan jo putte på monoblokker eller slutt trinn på fronter også om ikke forsterkeren klarer å drive dette skikkelig.
    du har ikke tenkt på hvor mye elkjøp tjener??
    det er ganske billigt og produsere høytalere og forsterkere... mange butikker selger forsterker til pris over innkjøps pris selv som demo brukte

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    du har ikke tenkt på hvor mye elkjøp tjener??
    det er ganske billigt og produsere høytalere og forsterkere... mange butikker selger forsterker til pris over innkjøps pris selv som demo brukte
    Høres ut som en god ide, lite vits å selge med tap

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Blir nok Yamaha 3800 for min del.
    Lest manualen til den i dag og er fornøyd med hva jeg leser

Trekker MAX 1100 watt fra nettet og er stabil ned til 2 ohm...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe Hjemmekinoforsterker til rundt 15000 kr.........

kandidatene er

-pioneer
    -yamaha
    -onkyo

Trenger god prosessering og korreksjon i å med at jeg bor i en blokk leilighet , men godt med strøm, god på stereo og dyp i bassen er også prio.

prisen jeg kan strekke meg til er 15000 kr og fargen er sort/glossy

Både onkyo. pioneer og yamaha er jo ute med ny produktserie , så skrik ut om du har en mening eller flere. negative og positive meninger om disse tre kandidatene og hvor de står i forhold til hverandre

har nå kun dali 109 front , dali senter en 12" energy sub, og bipolare energy bakhøytalere. frontm,senter og bass vurderes solgt og byttet ut med noe mere fintspillende.
    Jeg ville gått for Onkyo 875. Den har fått kjempegode tester overalt. Som en eier av storebroren 905 vil jeg påstå at Onkyo har renska teppet denne runden i forhold til konkurrentene.

875 får du for ca. 15.000,- (eller så kan du sende meg en privat mld).

Her er noen anmeldelser av Onkyo 875:

Sony KDS-55A2020, Onkyo TX-SR875, Sony BDP-S300 and Toshiba HD-A20 reviews: Enter the Onkyo TX-SR875
    HIFI4ALL.DK Forum: Onkyo TX-SR875
    Home Cinema Hardware Reviews

Merk "Referance Status" i Home Cinema Choice.

Her er manualen om du har lyst til å lese:
    http://www.eu.onkyo.com/dl/1023978/T...5_875_B_En.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •