Komplettere hjemmekinoanlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes det høres knall ut, men det kan hende at receiveren er litt "overkill", men skal du kjøpe en 605 og RIAA i tillegg har du fort samme utgiften som for 705.
    I tillegg er du bedre rustet om du vil bygge videre på det du har.

Har du råd og plass ville jeg gått for 12" versjonen av XTZ, blir straks mer fleksibelt det også, om du skal ha andre fronter...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Synes det høres knall ut, men det kan hende at receiveren er litt "overkill", men skal du kjøpe en 605 og RIAA i tillegg har du fort samme utgiften som for 705.
    I tillegg er du bedre rustet om du vil bygge videre på det du har.

Har du råd og plass ville jeg gått for 12" versjonen av XTZ, blir straks mer fleksibelt det også, om du skal ha andre fronter...
    Får se om jeg har noe behov for det, jeg liker at subben kun såvidt er merkbar i lydbildet..

Syns du denne recieveren er overkill? Har ikke kjempestore forhåpninger om lyden i denne til denne prisen uansett, men man får jo mye funksjoner for pengene, og kan være enig i at det kan bli noe mer enn jeg har bruk for. Hadde det ikke vært for phono-inngangen og bra fjernkontroll ville jeg nok heller ha valgt 605'n og kjøpt meg en pre med RIAA EQ (som du nevner) og en harmony e.l.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overkill er vel å ta sterkt i. Du ville sikkert greid deg lenge med 605, men som du spør lenger opp synes jeg at de ekstr kronene for de ekstra funksjonene er verdt det. Ser selv at jeg savner enkelte funksjoner som ikke fantes da jeg kjøpte, og at jeg bruker noen av de ekstra funksjonene i den større modellen. Er rimelig sikker på at jeg ville angret om jeg hadde kjøpt 601 dengang iallefall. Er fort gjort å blibitt av oppgraderingsbasillen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overkill er vel å ta sterkt i. Du ville sikkert greid deg lenge med 605, men som du spør lenger opp synes jeg at de ekstr kronene for de ekstra funksjonene er verdt det. Ser selv at jeg savner enkelte funksjoner som ikke fantes da jeg kjøpte, og at jeg bruker noen av de ekstra funksjonene i den større modellen. Er rimelig sikker på at jeg ville angret om jeg hadde kjøpt 601 dengang iallefall. Er fort gjort å blibitt av oppgraderingsbasillen
    Hehe ja. Men som jeg sier ville jeg da trengt en RIAA-preamp og en harmony elns i tillegg og da er man ikke så langt ifra 2000 kroner i tillegg til mer kabelrot. I tilegg får man jo et par hakk mer prosessorkraft og pre-out på alle kanaler og slike ting så alt i alt syns jeg de ekstra pengene er godt utnyttet. Ser ikke helt den samme greia mellom 705 og 805 som har samme prishopp.

Spørs om subben holder da, stua er ca. 6.5*5.5 meter..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en såpass stor stue ville jeg absolutt ha gått for 12". 10" ble for liten her, stua er ca, 35kvm, formet som en L, noe som i seg selv gjør rommet uegnet til å ha anlegg i i utgangspunktet. Med 12" ble det liv her inne, men det var først da SVSen kom at det ble skikkelig fart i saken...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en såpass stor stue ville jeg absolutt ha gått for 12". 10" ble for liten her, stua er ca, 35kvm, formet som en L, noe som i seg selv gjør rommet uegnet til å ha anlegg i i utgangspunktet. Med 12" ble det liv her inne, men det var først da SVSen kom at det ble skikkelig fart i saken...

Hmmm da får jeg nesten vente til jeg får tatt det i bruk og vurdere da. Kjøpte den jo brukt, så taper uansett ikke stort dersom jeg må oppgradere.. er jo littegrann etterspørsel på disse kan man si

Ellers har jeg enda ikke funnet noen ord om lydkvaliteten i disse Onkyoene, kan hende det ikke er noe topp prioritet, men men..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten snodig at ingen har nevnt det allerede: Ikke heng deg for mye opp i oppskalering av bilde i receiveren. Oppskalering har du allerede i TVen. Det er iallefall ingen grunn til å ekskludere en ellers god receiver.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nesten snodig at ingen har nevnt det allerede: Ikke heng deg for mye opp i oppskalering av bilde i receiveren. Oppskalering har du allerede i TVen. Det er iallefall ingen grunn til å ekskludere en ellers god receiver.

Hei! Ja, jeg fant ut selv hvor unyttig det er med oppskalering i reciever etterhvert, laget og en tråd om emnet. TV'n min skalerer til 768p uansett :roll:

Men det som er kjekt er jo muligheten for å putte diverse analoge kilder inn og få dem deinterlaced i recieveren, ikke sikkert det blir kjempebra men bør bli bedre enn TV'n min sin deinterlacer (la oss bare si at du får ingen billigere TV i norge).

Legger merke til litt "grønnskjær" i mørke områder ved avspilling av DVD, kan dette være noe i TV'n? Har ikke samme problemet når jeg spiller spill på PS2. Spiller jeg DVD'er på PS2'n har jeg dog det problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Tror ikke du helt har forstått poenget her. Hvorfor kjøper folk separate videoprosessorer som koster 10.000 eller det dobbelte?

Det er klart TV'ene skalerer opp et bilde om det har lavere oppløsning enn panelet.

Poenget er at det er stor forskjell på hvordan dette blir gjort, og hvor bra det blir.

Selv har jeg en Pioneer 508XD (768 vertikale linjer). Om jeg kobler min digitale kabeltvboks (576i) rett inn på TV'en via Scart så får jeg et relativt bra bilde (for å være et lav-oppløst signal).

Om jeg derimot kjører det samme signalet gjennom Reon-prosessoren i 905, så får jeg et enda bedre og skarpere bilde. Hvorfor? Jo, fordi videoprosesseringa i Reon VX tydeligvis er mer avansert enn den som sitter i TV'en. Det er mye snakk om hvor mange "steps" et signal må gå igjennom før det vises på skjermen. Det kan være intern ned/oppskalering, de-interlacing og lignende.

Når jeg ser på film på f.eks TV2 Filmkanalen så ser det ut som jeg ser på DVD, så bra er faktisk bildet. Og sånn ser det ikke ut om jeg kobler direkte til TV'en.

Det var bare min mening, ingen fasit. Det er klart størrelsen på TV'en det er snakk om her er relevant, selv har jeg en 50" men har man en 32" så er det jo mye større sjanse for at man ikke ser noen forskjell.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    Tror ikke du helt har forstått poenget her. Hvorfor kjøper folk separate videoprosessorer som koster 10.000 eller det dobbelte?

Det er klart TV'ene skalerer opp et bilde om det har lavere oppløsning enn panelet.

Poenget er at det er stor forskjell på hvordan dette blir gjort, og hvor bra det blir.

Selv har jeg en Pioneer 508XD (768 vertikale linjer). Om jeg kobler min digitale kabeltvboks (576i) rett inn på TV'en via Scart så får jeg et relativt bra bilde (for å være et lav-oppløst signal).

Om jeg derimot kjører det samme signalet gjennom Reon-prosessoren i 905, så får jeg et enda bedre og skarpere bilde. Hvorfor? Jo, fordi videoprosesseringa i Reon VX tydeligvis er mer avansert enn den som sitter i TV'en. Det er mye snakk om hvor mange "steps" et signal må gå igjennom før det vises på skjermen. Det kan være intern ned/oppskalering, de-interlacing og lignende.

Når jeg ser på film på f.eks TV2 Filmkanalen så ser det ut som jeg ser på DVD, så bra er faktisk bildet. Og sånn ser det ikke ut om jeg kobler direkte til TV'en.

Det var bare min mening, ingen fasit. Det er klart størrelsen på TV'en det er snakk om her er relevant, selv har jeg en 50" men har man en 32" så er det jo mye større sjanse for at man ikke ser noen forskjell.
    Tror også det er mange mil med forskjell mellom forskjellige måter å de-interlace et signal fra en 480i/576i-kilde, og jeg tror kanskje en DCDi-løsning vil være bedre enn TV'n min klarer. Men det er jo bare å prøve seg frem :grin:

(Forresten, skal du sende meg en 705?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Tror også det er mange mil med forskjell mellom forskjellige måter å de-interlace et signal fra en 480i/576i-kilde, og jeg tror kanskje en DCDi-løsning vil være bedre enn TV'n min klarer. Men det er jo bare å prøve seg frem :grin:

(Forresten, skal du sende meg en 705?)
    Jeg tror også at Faroudja vil gjøre jobben bedre.

Hehe, har du sendt meg mail da? Sjekker det asap når jeg kommer på jobb imorra isåfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman kardon AVR340\345 kansje?
    og kansje en dvd spiller utenom som har oppskalering?

Xtz 10" suben som ble nevnt spiller veldig bra hvis du finner en bra plassering til den8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •