Utfordring for viderekomne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utfordring for viderekomne?

Håper noen kan hjelpe meg med dette da jeg ikke er så bevandret i denne verden.

Saken er at jeg har et sånt dritt hjemmekinoanlegg som kostet 1200 nytt. Det har integrert DVD og 5.1 surround.

MEN så har jeg et sett høyttalere på PC'n av typen Creative Inspire T7700 som gir bra lyd.

Så lurer jeg på om det er mulig å koble PC høyttalerene ETTER hjemmekinoen uten å måtte kjøpe noe ekstra. Jeg vil nemlig ha muligheten til å regulere volum med fjernkontrollen på DVD'en da Creative-systemet bare har en sånn kablet volumkontroll tilkoblet.

Hvilke andre muligheter har jeg for å bruke dette anlegget og likevel kunne styre volum med fjernkontroll? Hadde satt pris på om noen kunne forklart meg hvordan og hvilke ut- og innganger jeg skal bruke.

Hvis nødvendig kan jeg legge ut bilder av baksiden på Creative-anlegget og DVD/surround spilleren.

Kanskje dette var litt tungt skrevet.
    Hovedsaken er: Hvordan kan jeg koble datahøyttalere til hjemmekinoen og samtidig kunne justere volum med fjernkontroll?

Creative har 4 innganger (3,5mm jack?): Front, Rear, Side, Center/Subwoofer
    DVD/kombianlegg har: (vanlige lednings utganger til høyttalere 5+1), (RCA-utganger: Left, Right, SW, Digital Coax)

Er det mulig å koble Digital Coax fra kombianlegget og inn på Creative når dette har inngenger som nevnt ovenfor?

Takker for svar!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Felix2242
    Er det mulig å koble Digital Coax fra kombianlegget og inn på Creative når dette har inngenger som nevnt ovenfor?
    Dessverre, T7700 har ikke DA konverer innebygget, så man er helt avhengig av surrounddekoder/DA-konverter i pc-lydkortet for å nyte surround.

Skal du bruke det på en hjemmekinoforsterker så er du avhengig av at hjemmekinoforsterkeren har 7.1 linjeutganger for surroundsignalene. Det tviler jeg sterkt på at et dvd-system til 1200,- har.

Creative DDTS-100 er en dekoder-enhet som har digital spdif input og 7.1 analog utgang, men jeg fant ingen priser på nett på dette systemet.

Ser ikke helt for meg hvordan du skal klare det du vil uten å bruke mere penger, dessverre.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •