Jeg har lenge hatt planer om å bytte ut min avr-4500 mot en ny reciever med hdmi. Men valget er ikke lett, men jeg så at Denon avr 2807 har fått mye skryt, både når det gjelder på film og musikk, pluss at hifiklubben har satt ned prisen med 2000 kroner så frister den veldig- Men det spørsmålet jeg har er, er Denon sine watt "ekte watt", eller "papir watt".

Det står at det er 7X110W, men hvis ikke disse wattene er "ekte", hvor mye sterkere enn h/k avr 4500 (5x55 ekte watt), er den da? Jeg har også planer om å bytte ut min front høyttalere etterhvert , til enten B&W DM683 eller B&W DM683, hvordan vil denon recieveren drive de? Jeg har hørt at B&W kan være litt krevende, men det skal vel gå greit med denon avr 2807?

Men jeg leste akkurat nå at:
"Den har ikke støtte for de nye lydsystemene til Blu-Ray og HD DVD som Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD eller DTS-HD Master Audio direkte, men den har støtte for LPCM som betyr at man kan full glede av de nye systemene hvis spilleren konverterer signalet til LPCM. LPCM signalet overføres via hdmi"

De fleste hd-dvd/blu-ray spillere klarer vel å konvertere signalene om til LPCM? Jeg har ikke planer om å kjøpe meg en hd eller blu-ray spiller nå, men har jo lyst til å få fullt utbytte av lyden når jeg gjør det.

Sper sikkert på med en effektforsterker og, men det blir ikke før om et par år.

Da er det bare å vente og høre hva folket har å si. Kom gjerne med andre tips hvis dere vet om en bedre reciever, til rundt samme prisen, men for 7000 så er vel dette et røverkjøp.