Forslag til surroundforsterker i til3-4000,-? Gjerne brukt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til surroundforsterker i til3-4000,-? Gjerne brukt

Jeg driver å oppgraderer til surround fra stereo. Har nå en Denon PMA700 stereoforsterker, dali consept 6, xtz12 sub og Denon 1730 dvd. Tenkte å beholde høytalerne så er ute etter en surrounsforsterker som kan brukes på disse.

Hva mener dere er gode kjøp på surroundforsterkere til max kr. 4000,-? Gjerne brukt.

Bør jeg beholde stereoforsterkeren til musikk, eller vil jeg få like gos stereolyd med en surroundforsterker i 3-4000 kr klassen?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil nok ikkje få fult like god lyd mes surround som med stereo i musikk, men film er to forskjellige verdner...
    eg ville nok gått for endten H/K eller dennon til de ht'ene der.... men har hørt at mange har fått bra resultat med marantz, men har aldrig hørt det selv....
    du kan jo få en brukt H/K 330 til ca 3000 kr, den klarer og drive de og mye mer.... har selv en pioneer vsx-915 til de hht, og det spiller bra, men litt lyst, men nå spiller det langt fra optimalt oss meg da....

tror forseten at yamaha kan fungere bra til de....

eg brukte de med kun vsx-915, og eg synest at det spillte veldig bra, helt til eg kjøpe meg effekt trinn ( til conept 8, men måtte jo prøve vett du ), og det var dag og natt, det spillte så mye bedre med de ekstra kreftene, så kjøp det kraftigst du har råd til...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon AVR-3803 liggende på torget her i den prisklassen. Bare p komme med bud. Den har vært brukt sammen med Dali AXS-10, og det fungerte veldig fint!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske store fronter du skal drive.. Jeg kjører VSX-916 på mitt oppsett, og det funker GULL, helt til volumet går over ett nivå, da forsvinner bassen i frontene og subben tar over, men det er på høøøøye nivå.

Det funker selvfølgelig bra med en forsterker til 4000,- men du kan få så mye mer! Jeg angrer på mitt kjøp av VSX-916 når jeg hadde ett budsjett på 4000,- Har bestemt meg for å oppgradere til AX4 pga 916's manglende strømstyrke, så her må du virkelig vurdere!

En brukt Yamaha RX-V1700 får du vell til rundt 6000,- idag, det kan vell være noe å vurdere? Selv er jeg skeptisk til brukt, hvis det ikke hadde vært for det hadde jeg kjøpt en RX-V1700 for lenge siden....

Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Hdmi. Er det dumt å kjøpe forsterker uten det eller er en eldre kraftigere en uten Hdmi et lurere kjøp? hva med feks yamaha vx 2500? Er jo en eldre mod men Er kraftig. eller kan en ny vx 661 være et godt alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/21680

Og, ja, jeg er tilfeldigvis den som selger :-)

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Eg og har en ute til salgs i den prisklassen. Bruker den idag til Dali 8008 og fungerer veldig bra. Driver de fint selv om mer kraft er å ønske.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=21656&cat=500

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men mener dere det er dumt å kjøpe en uten Hdmi i dag eller betyr det ingen ting?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel litt an på hva du skal bruke den sammen med. Jeg selger min Denon 3803 som jeg skrev over fordi jeg trenger HDMI. Jeg har prosjektor med skjult kabling med kun HDMI. Derfor må forsterkerne byttes, ikke nødvendigvis pga kraft...
    Tenker du ny forsterker, er det vel ikke mye du får med HDMI til 3-4000??
    Klarer du deg uten, er det bare å gi et bud på min, så blir vi kanskje enige...

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=21624&cat=13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •