Trenger litt hjelp til kjøp av hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp til kjøp av hjemmekino.

Hei, ønsker meg et lite og rimelig hjemmekinoanlegg. Rett og slett for å få litt bedre opplevelse av filmen en det jeg har i dag.

Utstyr som finnes i huset fra før er:

Samsung LE71N 32
    Samsung DVD 250GB Hardisk, med HDMI på begge deler. DVD støtter DTS

Vurderer nå å kjøpe:

Sony STR-DG510, eller Sony STR-DG710 (Da 710 finnes på lager)
    Som høytalere vurderer jeg HARMAN KARDON Høyttalerpakke HKTS 11 sort 5.1

Er dette en kombinasjon som vil funke? Regner med at det ikke er noe problem at receiveren er 6.1, når man ønsker å ha bare 5.1 høytalerpakke.

Noen som har andre tips/råd?

Det er et must med HDMI inn og ut, samt at Receiver og Høytalere må være sorte, ønsker heller ikke å bruke mer en maks 6-7000

Takknemlig for alle innspill.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du vill kjøpe hjemmekino "pakke"? Det er litt begrenset hva du får i slike pakker... For 7000,- ville jeg vurdert en god reciever, Sub og kanskje Dynavoice F6 og vente med surround + Senterkanal til du eventuelt føler for det.

XTZ har en vanvittig god sub til 3500,- som måler seg med subber i 5-6000,- klassen.. Men hvis du absolutt MÅ ha hjemmekinopakke så har jeg hørt på det Harman Kardon settet du nevner.. Det er fin lyd helt til du spiller over ett visst nivå...

EDIT: Ser jeg misforstå litt men du skjønner hva jeg mener med innlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Sikker på at du vill kjøpe hjemmekino "pakke"? Det er litt begrenset hva du får i slike pakker... For 7000,- ville jeg vurdert en god reciever, Sub og kanskje Dynavoice F6 og vente med surround + Senterkanal til du eventuelt føler for det.

XTZ har en vanvittig god sub til 3500,- som måler seg med subber i 5-6000,- klassen.. Men hvis du absolutt MÅ ha hjemmekinopakke så har jeg hørt på det Harman Kardon settet du nevner.. Det er fin lyd helt til du spiller over ett visst nivå...

EDIT: Ser jeg misforstå litt men du skjønner hva jeg mener med innlegget.
    Skjønner meget godt hva du mener, det jeg ønsker er grei surroindlyd til en rimelig penge. I et forholdsvis lite rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe? Eventuellt har andre forslag? Som sagt tidligere så har jeg tvn og DVD-spilleren. Ønsker å innvestere i Reciever og Høytalere total pris 6-7000.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker å kjøpe et komplett hjemmekinoanlegg for den prisen der, vil jeg si at du ødelegger mye av gleden med hjemmekino

Du får lyd i 5 kanaler men du får ikke samme "trykket" og samme lydkvaliteten.
    Samtidig begrenser ofte utbyggingsmulighetene seg kraftig hvis du skal kjøpe en alt-i-ett pakke.

Jeg vil, som ruxxy, påstå at du får en mye bedre opplevelse ved å kjøpe kun receiver, front og sub og heller kjøpe resten seinere

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve å stille spørsmålet litt anerledes da. Hva kan man få av receiver og høyttalere til ca 6-7000?

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til Elkjøp

Tror faktisk noen av disse vil gi deg mest mulig for pengene, men du mister ofte oppgraderingsmuligheter.

Du kan også f.eks. prøve deg på en kombinasjon av disse høyttalerne og
    Denne Yamaha-receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert sjekket og lurt... akkurat nå virker det som om at det mest aktuelle er en pakke av høyttalere bestående av:

1 par Dynavoice Magic F-6.
    1 par Dynavoice Magic S-4.
    1 stk. Dynavoice Magic C-4.

Vurderer fortsatt den samme Sonyrecieveren, men er usikker på om den klarer å drive dette settet. Noen som kan gi svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er utstyr bestilt og jeg skulle vel ikke trenge så mye mer hjelp angående hva jeg trenger.

Det endte med en brukt Yamaha RXV-750, samt nevnte høyttalerpakke fra Dynavoice. Kjører da lyden digitalt med optiske kabler, skulle tro dette oppsettet vil gi en smule bedre lyd en lyden som kommer ut av tvn.

Takker så mye for all hjelp!

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Da er utstyr bestilt og jeg skulle vel ikke trenge så mye mer hjelp angående hva jeg trenger.

Det endte med en brukt Yamaha RXV-750, samt nevnte høyttalerpakke fra Dynavoice. Kjører da lyden digitalt med optiske kabler, skulle tro dette oppsettet vil gi en smule bedre lyd en lyden som kommer ut av tvn.

Takker så mye for all hjelp!
    kjøpt sub?? xyz skal vist passe utmerket til dynavoice
    lite rom? da er sikkert 10" nok XTZ 99 W10.16 i Sort Matt eller 12" XTZ 99 W12 i sort matt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt noe sub enda nei... Blir nok å gå til innkjøp litt senere når budsjettet tillater det. Føler uansett at jeg er på gang nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi oppe og går

Min nyinnkjøpte pent brukte Yamaha RX-V 750 er oppe og leverer lyd.
    Det gjør den på mitt ene par Dynavoice F6, Surround.no sendte det de hadde. Så C4 og S4erne kommer forhåpentligvis om ikke så alt for lenge.

Når det kom til tilkoblingene så fikk jeg problemer med å kjøre optisk lyd fra min Samsung DVD-HR 755, hadde heldigvis en grei coaxkabel liggende. Det fungerte utmerket fra første stund. Viasat-tuneren derimot den kjører jeg optisk, og fungerer som bare fy. Min gamle Force D-master 1133S derimot kjører jeg phono-lyd på (Ikke noen andre alternativer) men fungerer greit nok det også.

Vil rette en spesiell stor takk til DevilEJ, som solgte meg sin fine Yamaha. Etter å ha forhørt meg litt hos en kompis som frekventerer her mye mer en meg så fant jeg ut at jeg kunne betale DevilEJ på forhånd, har ikke angret på det, han sendte avgårde Reciveren nesten før han hadde fått pengene. Så DevilEJ får beste skussmål fra meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det sub også, en kompis hadde visst en 8" Proson-sub stående som enda ikke var pakket ut av esken. Skulle få den for en slikk og ingenting. Så da begynner vel det hele å nærme seg komplett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel kanskje på feil sted, men skriver her siden jeg er i gang med denne tråden. Har fått min Proson Sub på plass nå og lurer litt på dette med innstilling og plassering. Hvor bør den helst stå? Jeg bruker auto-setup funksjonen til receiveren. Hvordan bør jeg sette gain og frekvens når jeg gjør dette. Skal jeg endre noe på Gain og Frekvens etterpå? Fortsatt takknemlig for alle svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet den lange ventetiden på S4 og C4 så har jeg snakket med Surround.no og får nå tilsendt 1 stk Proson 52RR samt et par satelitthøytalere fra Proson 51RR, måtte legge litt i mellom, men så har jeg vel fått hakket bedre høyttalere også. Glimrende service der nede når jeg bare fikk snakka med de :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Prosonene også på plass og anlegget er vel mer eller mindre komplett....Ingen som ville hjelpe meg med gain og frekvens, men har da prøvd meg litt frem etter beste evne. Har også endt opp med å rulle sammen ullsokker å puttet inn i bassportene på F6ene, ble en god del bedre så må vel bestille meg noen puter eller? Noen som har andre forslag til hva som kan benyttes?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FSHelgeland: Bor du på helgeland, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    FSHelgeland: Bor du på helgeland, eller?
    Jepp, bor i Mosjøen

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bodd i Mosjøen ops:
    Angående plassering av sub, så er vel første triks å sette sub der du selv sitter. For så å krype rundt på gulv for å høre hvor det er mest bass. Så setter du sub'en din dit:-D Dette er noe jeg aldri har gjort selv, da ingen av stuene jeg har hatt har tillatt dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt suben der det er mest hensiktsmessig å plassere den. Der står den godt;-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •