Trenger litt hjelp til kjøp av hjemmekino. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker selv et par sorte Dynavoice M-65 som fronthøytalere, de er helt perfekte som filmhøytalere.
    Tror ikke jeg trenger Subwoofer engang med en bra forsterker, i så fall blir det det siste jeg kjøper.
    De selges for 2500 på surround.no, men har sett de langt billigere på diverse netthandel.

Til sidehøytalere har jeg tenkt til å bruke Dynavoice F6 i sort pianolakk. Den passer perfekt til sofahøyden.. storebroren vitner bra.:-D
    går for ca 900 i butikken for paret.

Så har jeg tenkt til å heller spytte litt ekstra i en srs receiver, og center.

Sikler for tiden på NAdT744 og Yamaha Rx-v661RDS...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Har også endt opp med å rulle sammen ullsokker å puttet inn i bassportene på F6ene, ble en god del bedre så må vel bestille meg noen puter eller? Noen som har andre forslag til hva som kan benyttes?
    Du har ikke noe skumgummi fra en gammel madrass liggende. Har brukt det i SVS suben for å prøve meg fram. Putene som du får kjøpt er og av skumgummi.

Har du fått noe ,mer hjelp til innstilinger, eller føler du at lyden er OK?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du har ikke noe skumgummi fra en gammel madrass liggende. Har brukt det i SVS suben for å prøve meg fram. Putene som du får kjøpt er og av skumgummi.

Har du fått noe ,mer hjelp til innstilinger, eller føler du at lyden er OK?
    Tror jeg beholder sokkene, de funker utrolig bra. Var etter anbefaling fra min bror som er litt "Stereofrik" at sokker ble valgt. Innstillingene gikk vel egentlig greit, satte bare opp optimeringsmicen:-) Når det gjelder suben så hadde/har jeg egentlig begrenset med plasseringsmuligheter og den ble dermed satt der hvor det var mest hensiktsmessig å sette den, men det virker som det fungerer greit. Det som egentlig var vanskeligst var vel å justere bassen fra den, har vel nå endt opp med å gaine den ned så mye at jeg ikke hører at den er der. Dog hvis jeg slår den av så merker jeg at noe mangler. Har vel bedre lyd en jeg noen gang har hatt så kan vel ikke si meg annet en fornøyd.

Tenkte jeg skulle spørre om dette med surround, kunne jo opprettet egen tråd...men siden dette er min tråd så gjør det ingenting om den blir enda mer "Off-topic"

Når jeg spiller av filmer på DVD-spilleren så får jeg mulighet på receiverentil å velge enten surround standard eller surround enhanced, hva er egentlig forskjellen?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •