Valg av forforsterker til cv215 og MA.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av forforsterker til cv215 og MA.

Hei, har hatt cv cls 215 i snart et år nå, og hele den tiden har jeg vært litt lite fornøyd, da basselementene nesten ikke rører på seg, til og med ved ekstremt lydnivå. Det må vel være mulig å utnytte også disse på en eller annen måte?
    Har en pioneer ax4i receiver, og mater cv'ene med hver sin MA 6.1-blokk.
    Midgardene har jo null problemer med å levere nok kraft, så problemer ligger nok i pioneer'en. Denne har lite innstillingsmuligheter for bassområdet (har prøvd det meste som går an å stille på).

Så til spørsmålet:
    Vil ha meg en ny forforsterker til CV'ene som gir meg den bassen jeg så lenge har savnet. Derfor tenker jeg en del på NAD sine forsterkere, da jeg vet at disse har gode innstillingsmuligheter når det gjelder bass.

Men hva burde jeg kjøpe? en preamp, eller en integrert forsterker?
    NAD C320BEE får man nå til 1.998 kr på hifiklubben. Kan denne brukes sammen med MA og cv? eller burde jeg heller satse på en preamp ala NAD C162 til 3.298 kr? hva vil være forskjellen?

Anbefalinger av forforsterker som ikke koster skjorta?

Mvh
    Meg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først må du lære deg en ting om anlegg. når det spiller syk bass og elementene beveger seg lite, betyr at forsterkeren har stålkontroll på elementene. Ikke fordi du ikke får utnyttet de maks.

men dere får rette på meg hvis jeg tar totalt feil.

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo evt kjøpe en cv turbocharger da ? den øker bassen med 10 db ved 30hz og nedover :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først må du lære deg en ting om anlegg. når det spiller syk bass og elementene beveger seg lite, betyr at forsterkeren har stålkontroll på elementene. Ikke fordi du ikke får utnyttet de maks.
    hehe mulig det, men så har jeg hørt hva cerwin vega er i stand til å gi også da, og det er langt mer enn jeg oppnår.. at min separate bass med ett 12 tommers element overdøver 4 cerwin vega 15" elementer uten å være skrudd halvveis til maks sier meg at noe er galt..
    Greit nok at de ikke trenger å bevege seg så altfor mye, men vet det er mer å hente på bassområdet.
    Har hørt CV sammen med NAD før og det gav et helt annet trøkk enn det jeg får i min egen "stue" pioneeren min mangler rett og slett en hel del i bassområdet.

Derfor ba jeg om råd til hvilken forforsterker jeg burde kjøpe :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torkil H
    Du kan jo evt kjøpe en cv turbocharger da ? den øker bassen med 10 db ved 30hz og nedover :-D
    Ja har jo hørt om den, men er den så lett å få tak i da?
    Mener å huske at den ikke selges lenger, og da må jeg lete på bruktmarkedet.

**sry for dobbelpost her**

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er rommet/plasseringa, høytalera eller sluttforsterkerne er det mest sansynlig forforsterkeren eller signalkilden som er bass "synderen".

Hva bruker du som signalkilde?

Nad 114 er det noen som bruker, og den funker greit.

Ellers kan du sikkert få lånt med hjem noe fra hi-fi-klubben.

Du trenger ikke tonekontroll for å få buksebeina til å flagre, bare du har utstyret i orden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uden at være expert så må disse højtalere være koblet forkert, det kan simpelthen ikke passe at der ikke er noget bas.

Er de koblet rigtigt angående + og -, ellers går det helt galt med bassen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forforsterker

hei har prøvd mye der jeg, og bruke en vanlig forsterker som forforsterker er ikke noe bra det er mye bedre med en rein forforsterker, og jeg kan anbefalle nad 1000,nad 114 og nad 116 da de har ca samme innmat. prøvde også den nye nad c162 og blei skuffa over den også . dålig bass der også. mulig den spiller bra men ikke på cerwin vega da bassen er mest viktikg der. kan sjekke +og minus på høytalera dine også,nok og kobble fra den ene og se om det blir bedre bass i densom er tilkobblet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag er jo som vanlig Parasound . Men det er ikke uten grunn, og de passer CV så sinnsykt godt! NAD er OK. Parasound koster 2-3 lapper mer, men er verdt pengene!!!

Parasound:
    AV Hifi

Med litt flaks finner du Parasound P3 på bruktmarkedet til samme pris, den er enda bedre.

Denne ifra Vincent er også meget bra!
    AV Hifi

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har lite penger så kan jeg annbefale NAD 114, C160/C162 sammen med de blokkene Samme kombo selv og fungerer veldig bra. Utrolig godt fornøyd

Har testa litt med surroundreciveren som forforsterker til stereolytting i det siste, h/k AVR-7000, da forsvant all bassen. Merkelig, få deg en god forforsterker og lyden blir mye bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moonscape
    Men hva burde jeg kjøpe? en preamp, eller en integrert forsterker?
    NAD C320BEE får man nå til 1.998 kr på hifiklubben. Kan denne brukes sammen med MA og cv? eller burde jeg heller satse på en preamp ala NAD C162 til 3.298 kr? hva vil være forskjellen?

Anbefalinger av forforsterker som ikke koster skjorta?

Mvh
    Meg
    Hei du! Var faktisk innom Hi Fi klubben i dag, for å høre på Cls 215
    Det du trenger vis du vil kjøre høytalerene dine på det fulleste. Vil jeg anbefale NAD C372 og en CERWIN-VEGA A2.6KW2 Effektforsterker. Disse to sammen kjører 215 som olja lyn!

Med det rette utstyret og riktig sang kan du faktisk få dem opp i 115 - 120 DB!!

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3ndik
    Hei du! Var faktisk innom Hi Fi klubben i dag, for å høre på Cls 215
    Det du trenger vis du vil kjøre høytalerene dine på det fulleste. Vil jeg anbefale NAD C372 og en CERWIN-VEGA A2.6KW2 Effektforsterker. Disse to sammen kjører 215 som olja lyn!

Med det rette utstyret og riktig sang kan du faktisk få dem opp i 115 - 120 DB!!
    for guds skyld da man, les tråden før du poster ut et svar.

mannen har faktisk 600w monoblokker fra midgard...

mvh
    stian

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok midgard blokkene er en del bedre enn den cw party ampen Kjøp deg en Nad C162 du. Ellers så kan du jo kjøpe deg en Vincent pre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •