anoalog->Hdmi AVreciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

anoalog->Hdmi AVreciever

Hei,
    Jeg er på utkikk etter en AVreceiver som skal kobles sammen med en Samsung M8, samsung DVD-1080p7 dvdspiller, HTPC, xbox, ps2, og getbox, og kanskje en Wii eller en xbox360.
    Jeg vil ha HDMiswitching, flersone-system (minst for analog lyd) med fjernkontroller, biamping, OSD, programmerbar fjernkontroll, USB-kontakt så jeg kan bruke mp3spiller eller eksterndisk til å spille mp3er fra, gjerne nettverkstilkobling (noe jeg har avskrevet pga prisen), og det gjør ikke noe om den klarer de nye HDlydformatene heller, uten at det er veldig viktig.
    Ja, og så er det jo greit om den oppskalerer, og ikke nedskalerer (som noen gjør fra 1080i til 720p før den dytter det ut på HDMi til TV'n), Da er det bedre at man kan sende materiale ubehandlet rett igjennom.

jeg har veldig lyst på Denon AVR-3808, da den ser ut til å oppfylle alle ønskene mine, men budsjettet er på ca 7kkr, så den utgår. Jeg vil jo helst ha det så billig som mulig også.
    Hadde egentlig bestemt meg for lavprisveien, med en Yamaha RXV661, men droppet den da jeg fant ut at den ikke kan sende analoge kilder inn, ut via HDMi til TV'n.

Så kan noen hjelpe meg med hva som er aktuelt? Jeg skjønner ikke halvparten av alle dataene som oplyses på nettsidene til produsentene:-)

Ja, uten at jeg tror det har noe å si, da jeg planlegger å bygge hjemmekinoen rundt AVreceiveren, og jeg håper at jeg skal få råd til en Denon 3808 eller noe sånt en gang, så skal jeg til å begynne med bruke et Proson 31/32 5.1 høytalersett til jeg får råd til å kjøpe skikkelige høytalere.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan klare deg uten noen av de funksjonene du nevner kan du sikkert finne en brukt 3806 til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hvis du kan klare deg uten noen av de funksjonene du nevner kan du sikkert finne en brukt 3806 til den prisen.
    Ok, I'm listening. Hva er det jeg må klare meg uten? Jeg er i utgangspunktet mest interessert i butikknytt, men jeg tar gjerne imot råd, og jeg er som sagt fullstendig analfabet på AV, så jeg må ha det inn med teskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en onkyo tx-sr605? har alt du burde behøve av innganger, samt 3inn og 1ut hdmi... burde være midt i blinken den. les evt. tråden om de Nye Onkyo Reciverne her på forumet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    hva med en onkyo tx-sr605? har alt du burde behøve av innganger, samt 3inn og 1ut hdmi... burde være midt i blinken den. les evt. tråden om de Nye Onkyo Reciverne her på forumet...
    Problemet med den er bla at den nedskalerer 1080i til 720p før den sender signal ut på HDMi (hvis jeg har forstått det rett), og det blir jo litt teit, når jeg har 1080p-skjerm.
    Men det går kanskje an å sette den til pass-trough til HDMi? det burde jo egentlig være sånn at ingen signaler som _kan_ sendes via HDMi, ikke ble nedskalert?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av airone
    Ok, I'm listening. Hva er det jeg må klare meg uten? Jeg er i utgangspunktet mest interessert i butikknytt, men jeg tar gjerne imot råd, og jeg er som sagt fullstendig analfabet på AV, så jeg må ha det inn med teskje.
    3806 mangler usb og nettverkstilkobling, den har ikke oppkonvertering men passthrough / konvertering til hdmi / switching opptil 1080p avhengig av kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    3806 mangler usb og nettverkstilkobling, den har ikke oppkonvertering men passthrough / konvertering til hdmi / switching opptil 1080p avhengig av kilde.
    ok. Takk for infoen. men da kan jeg jo egentlig kjøpe en 2807 ny fra HFK, da jeg egentlig ikke trenger de ekstra kreftene i 3806?

Hmm...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •