Noen som har satt opp avr745 med målemic før?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har satt opp avr745 med målemic før?

Kjøpt meg en harmankardon avr745 , sliter litt da det bare medfulgte engelsk manual til den.

greit å sette opp målemic på langdistanse, altså i lytterpossisjon, men når man skal sette den nære høytalerene forstår jeg ikke helt hva de mener, noen som har satt opp denne før , eller andre harman forsterkere og kan komme med en forklaring?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står hva du skal gjøre i osd'n hos meg iallefall ( men igjen på engelsk ) Du skal stå ca en meter unna, med mic'en pekendes rett foran/mot den høytaleren du da kalibrerer..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser det står det, men skal du stå rett foran høytaleren da, eller skal micen være midt i mellom høytalerene rettet mot den høytaler det gjelder?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    jeg ser det står det, men skal du stå rett foran høytaleren da, eller skal micen være midt i mellom høytalerene rettet mot den høytaler det gjelder?
    Hei,

Micen skal stå på stativ i rett linje mellom mellomtone/diskant og lytteposisjon, ca 60 cm fra høyttaler ved nearfield måling.

Har 745 selv.

mvh
    dag

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Kjøpte meg denne forsterkeren i går , og har noen spørsmål ang innstillinger, Hadde det vært mulig å kommet i kontakt med deg på noen måte, får ikke sendt deg privat meld av en eler annen grunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forstår fortsatt ikke helt hvor mic skal stå ved near innstilling , 60 cm fra høytaler er greit , men rett frem for høytaler eller skal den stå mere på skrå mot lytter?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forstår fortsatt ikke helt hvor mic skal stå ved near innstilling , 60 cm fra høytaler er greit , men rett frem for høytaler eller skal den stå mere på skrå mot lytter?
    Mic skal peke i en rett linje fra lytteposisjon mot høyttaler, altså blir dette litt på skrå med mic rettet mot høyttaler. Selve mic'en skal være rett foran høyttaleren, men "pinnen" mic'en sitter på skal peke mot lytteposisjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har denne forsterkeren eller andre avr forsterkere fra harmankardon ta kontakt på pm.......

Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rett linje mellom høyttaler og lytteposisjon, OK?

Ring meg i kveld etter 19.00 på 95777715 om du vil:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var endel minus med den, man kan jo ikke enkelt gi kanaler pluss eller minus lyd sånn kjapt mens man ser film, og stiller man forsterkeren for eksempel bassen , så gjør man det for alle kanaler på en og samme gang, ikke separat.....dette holder ikke for meg siden det er utrolig forskjeld på lyd i filmer trenger jeg direkte tilgang til å justere senter, bak,front og sub , mens jeg ser film, Synes også det er et must å ha en innstilling pr inn kilde, og ikke slå sammen alle slik denne gjør.....ble liksom litt tung i bruk.

Kanskje Pioneer er noe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •