Prosessorinngang på forsterker som ikke har.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer terion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosessorinngang på forsterker som ikke har.

Er det mulig for folk som har litt teknisk innsikt og ordne inn en prosessorinngang på en vanlig stereoforsterker? Så jeg kan bruke den som effektforsterker på surroundreceiveren.

Jeg har en Denon PMA-925r, og den rett og slett rocker rompa til høytalerene mine, jeg koplet den tilbake idag etter et par år uten den, og jeg fikk bakoversveis, jeg hadde totalt glemt hvor rå lyd jeg hadde før jeg byttet til en PinglePioneer VSX-1015 receiver.
    Nå er det ikke kjangs i havet for at jeg kopler frontene mine tilbake på Pioneer-en. Lurer da veldig på en effektforsterker, men når jeg har en god som gull Denon, bare den mangler prosessorinngang, så lurte jeg på om dette var mulig å fikse selv? Noen som har gjort dette?

mvh Terje Tintin.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ jo ikke ha prosessorinngang. Du kan jo bare koble den gjennom en vanlig inngang og justere volumet slik at det passer med resten av høyttalerene.

Frode

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bør volumet på Denonen stå da egentlig? Sånn i forhold til på Pioneeren?

Jeg koplet det slik nå, og Pioneeren endrer for lite volum på resten av høytalerene, preout til Denonen får jeg likevel ikke den krafta jeg vil, ble litt rart, jeg får kanskje bare teste videre..
    Pioneeren blir liksom et ledd som holder igjen.. Hovedgrunn er vel at jeg må så utrolig høyt opp på pioneeren for å få noe bra lyd, og det stikk motsatte på Denon-en..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terion
    Hvordan bør volumet på Denonen stå da egentlig? Sånn i forhold til på Pioneeren?

Jeg koplet det slik nå, og Pioneeren endrer for lite volum på resten av høytalerene, preout til Denonen får jeg likevel ikke den krafta jeg vil, ble litt rart, jeg får kanskje bare teste videre..
    Pioneeren blir liksom et ledd som holder igjen.. Hovedgrunn er vel at jeg må så utrolig høyt opp på pioneeren for å få noe bra lyd, og det stikk motsatte på Denon-en..
    Hvis du bruker autosetup på Pioneer, og setter volumet på denon på f.eks kl 12 før du kalibrerer, bør det funke bra. Da vil Pioneeren justere signalet ut ift volumet på de andre høyttalerene. Gjør dette selv, og det funker greit.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte faktisk ganske bra, nå ble frontene skrudd ned til -7 og det ble generellt mye høyere lyd Takker for svar.

MEN, så endte jeg opp med å dra på tur og kjøpe meg en gammel POA 2800 fra Denon. Men problemet der tar jeg opp i en ny tråd....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •