surround forsterker/reciever for XTZ 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

surround forsterker/reciever for XTZ 80

Hei, kan noen anbefale meg en forsterker til et surround system i XTZ 80 serien? Dette er ganske billig pakke jeg har funnet på fyndborsen.se, og jeg er på utkikk etter en budsjett forsterker.

Har tenkt litt på Harman/Kardon AVR 132 og Harman/Kardon AVR 247..

132 er 5x40 watt, og rimelig plain ellers, og 247 er 7x50 med HDMI og en del mer stæsj. Er det verdt de ekstra 2000 AVR 247 koster?

Noen andre forsterkere som kan være bra for dette surround-settet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet at det sikkert kommer 30 slike forespørsler om dagen, men jeg spør bare fordi jeg blir smårar av alt utvalget.. trenger jeg HDMI? er versjonen viktig? all hjelp blir gladelig motatt!

Newcomer Amrita sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du trenger hdmi
    nei er ikke noe du må ha men gjør bruk av hd utstyr mye enklere
    si vist du har ps3 å en hd-dvd i tilegg så slipper du å kløne bak tv'n vær gang du skall skifte kilde bare trykke på fjernkontrollen istedet

(edit)
    vist du har behov for de nye hd-lyd signalene (7.1) så mener jeg du må gå for den nyeste versjon av hdmi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg har pioneer vsx-1016 til disse høyttalerne. Det fungerer utmerket! Bra trøkk og klar flott lyd. Vær oppmerksom på at disse høyttalerne krever endel innspillingstid! Jaffal virket det sånn på mine! Bedre trøkk og dynamikk nå samt mye mere behagelig diskant!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet liksom ikke helt om jeg trenger HDMI, men det er jo uansett ikke noe minus.. har en 40" M86 som har tre 1,3 HDMI porter, Xbox 360 og en Get box.. etterhvert som get HD boksen kommer og PS3 får noen dugende spill, blir det sikkert litt skiftet ut, og da blir det jo mer HDMI..

jeg kunne uansett tenkt meg en forsterker med en god selvinnstillingsfunksjon, dette høres jo logisk nok smart ut.. burde jeg gå for dette?

du som hadde XTZ 80, er du fornøyd med disse? kan du fortelle litt om dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet noen forresten om en butikk der H/K 247 er tilgjengelig? den har jo HDMI og selvinnstilling, og er relativt rimelig (ihvertfall på shg.no).. men de har den ikke på lager før om en måned.. finner den ikke andre steder.. hificenteret gadd bare ta inn den dyreste av de nye modellene..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det var meg du siktet til som hadde disse?

Uansett kan fortelle kort.
    Har hele XTZ 80 5.0 pakken med 2*10.16 subber.

Første intrykket er som alle andre sier, kjempeinnpakning for en sykt billig penge. om man banker litt på høyttalerne så kjenner man at det er bra sammenskrudd og ordentlige materialer.
    Som sagt så krever de endel timer innspilling, ca 30-50 timer, men etter det så løsner de og gir en masse trøkk! VELDIG mye bass om man vil! selv justerer jeg ned bassen i frontene via manuell MCACC i min pioneer.

Til musikk som jeg bare hører i stereo, favoriserer de kanskje rock og dance og trance, altså musikk med litt trøkk, mens akustisk med litt mye mellomtone ikke kanskje er favoritten. Nå skal de sies at jeg nyter mark knopfler og mtv unplugged albumene også med disse høyttalerne. Spiller høyt og klart med mye bass uten å bli stressende!

Til film er de geniale og spiller mildt sagt overbevisende bra! Som sagt så har jeg et bra fundament med mine to 10" XTZ. Så "U-571" og "de utrolige" her en dag og det kan varmt anbefales! Bakhøyttalerne og senteren får vist hva de klarer om du gnur opp "Ambra- Child of the universe" referansevolum! (...en dog ikke så rått som klipsch rf 83 og rc 64 som jeg hørte for etpar uker sida..:-D )

Til prisen har jeg vanskelig å se noen alternativer!

Forresten! Det ligger en brukt Pioneer 2016 på torget! Kongeforsterker!

Spør om du lurer på noe mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konge, da har jeg vel egentlig bestemt meg..

jeg så litt på onkyos nye recievere, spesielt 605, som koster rundt 7k..

tror du denne vil være bra for xtz 80 pakka?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare minne på at xtz 80 frontene ikke støtter bi amp... selv om det er bi-wire kobling på dem.

Hold på å kortslutte et effektrinn på disse, da jeg hadde tenkt å kjøre bassen på egen forsterker.

Billig delefilter sier vel alt...

Men flott høyttaler til den prisen gitt! Har dem stående ennda... - På loftet....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

a

Onkyo har jeg ingen erfaring med desverre! Har hørt yamaha på disse også, og det spiller også veldig bra! De er temmelig lettdrevne så man trenger ikke noe kraftverk!

Ang. bi amp!: Høyttalerne støtter ikke dette nei. Man kan +2db på diskanten ved å koble alle 4 skruene.

Jeg kunne ikke dy meg fra å pille løs delefilteret å gjøre min egen vri. Jeg lagde en ekstra terminal bak på høyttaleren og koblet 8" inni til denne istedet for den originale terminalen.
    Jeg kjører denne via en spole som deler ved ca 200 hz og kjører dette via 7.1 kanalene mine ( bare å velge front bi-amp i menyen..)
    Har også dempet godt inni kassene med litt "eggekartong".

Dette fungerer knall
    (Vil ikke anbefale å begynne å knote inni der hvis du ikke er nevenyttig og har koblet litt før..)

Lykke til med kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei jeg tror jeg skal vente litt med å knote rundt..

hva er egentlig bi-amping?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg begynte å kikke litt på yamaha-forsterkere..

på fyndborsen.se fant jeg en nylig utgitt surround reciever,

FYNDBÖRSEN - Hemelektronik på Internet sedan 1997

ville den fungert bra XTZ høyttalerene?

er det noe ved disse spesifikasjonene som gjør at jeg ikke bør kjøpe den?

prisen er jo ihvertfall veldig tiltalende..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til denne sånn spesifikt! Men den ser ut som en kjempereceiver til den prisen! En annen ting er å stirre seg blind på spesifikasjoner. Det sier lite om hva forsterkeren virkelig presterer!
    Jeg tror ikke du velger feil om du velger enten Yamaha eller onkyo eller noen andre kjente merker!

Jeg leste om en som driver dette settet så det suser med en Pioneer vsx-416 så allverdens med kraft trenger man ikke!

Bi amping er å bruke Surround back kanalene som man vanligvis bruker til å drive 7.1 oppsett til å kjøre disse to kanalene til frontene for å kjøre ekstra med watt i dem!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg bestilt settet mitt, 5 xtz ht + 99 w12 sub fra fyndborsen.

jeg valgte å satse på at RX-V461 var en god nok forsterker for meg; den var rimelig, hadde romkorreksjon, og kun 5 kanaler, som jeg tenkte kunne forklare den lave prisen..

det som bekymrer meg litt nå er at på yamaha sidene er spesifikasjonene anderledes enn den som var på fyndborsen..

på fyndborsen er effektforbruket satt til 360W, noe som gjorde at jeg trodde den ville yte 360 / 5.. da jeg, etter å ha bestilt, sjekket yamaha siden, var effektforbruket satt til 240W..

hva betyr disse tallene? burde jeg prøve å endre bestillingen??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke stirr deg blind på tallene!

Mange japanske produsenter oppgir gjennomsnittsforbruket til produktene, derav det noe lave tallet!

Lykke til så lenge! og gi oss en tilbakemelding når du får koblet opp og spilt litt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, hehe.. da venter jeg og ser (hører)..

får bli en hifi-ekspert iløpet av to uker da, så får jeg heller bytte om jeg ikke er fornøyd

takk for hjelpa!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig du!

Er selv ingen ekspert men lest meg til mye her på forumet og har fått hjelp på mye av det jeg har lurt på!

Trenger ingen ekspert uttalelser fra noen, dette med lyd er å blir en subjektiv sak og det er det som er gøy med deT!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alright! da har jeg fått og montert høyttalerne mine.. må bare si, at sålangt er jeg grisefornøyd.. dette er jo mitt første hifi-utstyr, og jeg tror jeg har valgt det perfekte oppsettet for meg..

musikk er dyp og fyldig, og i surround til xbox spilling er det bare vanvittig moro.. lydene jeg trodde jeg kjente fra bioshock og call of duty 4 høres nå totalt anderledes ut, og selvfølgelig til det bedre..

bassen er vanvittig bra, på ydmyke innstillinger brummer den godt der den står i hjørnet, slår presist i et øyeblikk, og rister så jeg hører det knaker i veggene i det andre..

dette var moro!

men, jeg har et spørsmål angående det å spille inn høyttalerne..

hvordan skal jeg egentlig gjøre dette? jeg spilte ganske høyt og lenge da jeg først fikk satt dem opp (ikke øredøvende, men ihvertfall ikke lavt).. kan de ta noe skade av dette?

noen som kan gi meg en kjapp innføring på dette?

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnyboi
    men, jeg har et spørsmål angående det å spille inn høyttalerne..

hvordan skal jeg egentlig gjøre dette? jeg spilte ganske høyt og lenge da jeg først fikk satt dem opp (ikke øredøvende, men ihvertfall ikke lavt).. kan de ta noe skade av dette?

noen som kan gi meg en kjapp innføring på dette?
    nei de skal vel ikke ta skade av det siden du ikke spilte "øredøvende"
    du vil lett høre om du har sprengt et element så frykt ikke
    innspilling er rett og slett noe som tar tid, så det skjer av seg selv mens du bruker dem..dvs at elementene mjuker opp å blir slik de er ment til å være..rett fra box er de gjerne harde og stive som gir en litt annerledes lyd enn når dem er innspilt..regner med ca 30+ timer før du hører noe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det var godt å høre..

kom på en ting til, jeg fikk høre at xtz 80 fronthøyttalerne ikke støttet bi-amping, men bak dem så finner jeg 4 høyttalerkontakter.. betyr ikke dette at de kan bi-ampes, eller?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •