surround forsterker/reciever for XTZ 80 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi amping!

Heisann!

Flott å høre at du er fornøyd!! Åssen musikk hører du helst på? Bare tenkte hvordan du opplevde musikken du hører på i disse høyttalerne!

Ang bi amping: Om du kobler alle på, eller lar broen være i mellom så justerer du opp diskanten 2db. Hvis du lar broren være mellom minusene så er diskantnivået 0db.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dra opp denne gamle tråden istedetfor å lage en ny. Har nå bestemt meg for xtz 80 pakken, men så var det forsterker da. Har et pristak på 4000 og har vel litt lyst på HDMI og støtte for PCM. Har blitt anbefalt en Onkyo 506 til 4000 SEK av Fyndborsen, noen som har andre gode forslag? Ser Pioneer 917 har blitt ganske billig, 2800 SEK, vil den duge greit? Yamaha 661 er nede på 3400 SEK, og den funker vel greit? Ser de også har en Onkyo 576, men hva er forskjellen på denne kontra 506? Får vel ikke noen av disse forsterkerne billigere hjemme i Norge?? Skal ikke være lett dette her, og unnskyld at jeg stiller spørsmål som sikkert har blitt stilt 100 ganger før. Og så er jeg jente da...fikk råd om at jeg skulle skrive dette og så ville de guttene som er her trå velvillig til med noen gode råd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vil hjelpe meg litt?

Newcomer Amrita sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda^^ vet ikke hvor mye dette hjelper men litt videre konmer du nok

jeg liker onkyo du får mye for pengene her, menyer å instillinger er ikke så vanskelig å hanskes med heller, da dem velger å fjerne mye av overflødige instillinger+sertifikater man sjeldent har bruk for, resulterer i et rimeligere produkt mens man likevell har d man trenger
    når d gjelder forskellen på 576 å 506 er nok den så liten og uvesentlig for deg at du ikke vil merke den("the only thing extra is the RIHD which will only work with Panasonic, Toshiba and some Sharp TVs")
    ytelsen er den samme på begge

om onkyo lyder fint på xtz80 serien vet jeg ingenting om

vet ikke hvor kresen du er på lyd, men kommer du fra et ferdig anlegg(alt i en box)
    kommer du nok til å bli fornøyd med lyden uansett hva du velger
    er du mere lyd bevist(kresen) bør du få låne med deg dem forskellige receiverene med deg hjem og høre selv
    før du bestemmer deg
    (jeg tok en rå kjangs når jeg kjøpte mine høytalere, hadde ingen anelse åssen d kom til å lyde på forsterkeren min, men jeg ble storfornøyd hadde jeg blitt skuffet har en altids full retur rett i norge)

ps
    ikke altid billigere i sverige
    snakk med forhandleren i nærheten, hifi produkter er ikke vanskelig å prute litt ned, har fått prutet ned til under svensk pris flere ganger selv dessuten er d greit å bruke lokale fohandlere skulle d oppstå problemer eller at du skulle ville bytte til noe annet av en eller annen grunn (farte fram og tilbake til sverige eller sende runt til internettbutikker er et mas å kan fort bli dyrt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På høyttalerpakken og en 8" sub er det i hvertfall omtrent 2000 kr å spare til sammen, og det er vel ikke inkludert valutaforskjellen...tror ikke surround.no er så veldig keen på å selge meg høyttalerne til svenske priser i hvert fall. Forsterkere kan jeg jo kanskje klare å prute litt ned ja, har du noen forslag til butikker jeg kan dra i? Bor i Oslo...Hifiklubben er vel ikke akkurat kjent for å gi noe særlig med rabatter?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du regnet med kjøring/porto da?
    porto kan bli ganske så stiv på en tung høytalerpakke

bor desverre ikke i oslo så kjenner ikke til noen der
    hifiklubben er kansje ikke d beste stedet å handle skall du ha rabatter nei, men dem kan ha noen fine tilbud til tider
    dessuten er dem sjenerelt ganske flinke til å prakke på deg noe du ikke trenger
    ikke fører dem onkyo heller, men dem har denon som i grunn kan være et annet merke å tenke på

her i sarp har den minste butikken d største utvalget av serøs hifi
    med andre ord ikke altid dem største som har d beste utvalget
    sikt på litt mindre profilerte butikker når du skall handle, lettere å få rabbatter der også ^^

å styr for all del unna elkjøp å lignende

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mer enn ca 1 time kjøring til grensen og er der en gang i blant på "harryhandel"...mat til vofsen og til familien, og for å få seg en liten tur da. Fyndborsen sender portofritt innen Sverige så er bare å hente post restante på et postkontor i nærheten av grensen, så høyttalerne blir nok uansett kjøpt der tenker jeg. Får ta meg en tur og kikke litt i noen hifibutikker her i byen da og se hva jeg kan finne på. Ser jo at surround.no kjører ganske greit tilbud på Yamaha 861, er jo 500 over budsjett, men må vel kanskje vurderes.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur enda ikke jeg har klart å holde meg til "budsjettet" hehe
    penger er til for å brukes om man har dem eller ikke :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at Pioneer VSX 917 bare koster 1800 svenske...det må da være et godt kjøp? Vil det greie å drive høyttalerne greit? Blir vel en midlertidig løsning, men hadde vært veldig greit å slippe unna med bare 1500 NOK. Den har støtte for PCM?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtte for pcm har den^^ er nok ingen receivere av nyere tid som ikke har støtte for d

om denne saken driver pakken din godt tviler jeg på, di oppgitte 90 wattene har jeg ikke mye lit til i den prisklassen.
    min driver ikke mine lett drevne klipch i d hele tatt mangler pondus:cry: men her hjelper subben min til
    men til til 1500kr er d nok et godt kjøp
    lyd får du å spiller sikkert bra også opp til et vist nivå

har du naboer så passer den jo helt perfekt hehe

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •