Hjelp til valg av "rimelig" receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av "rimelig" receiver

Hei,

Jeg er nå i ferd med å sette opp et hjemmekinoanlegg bestående av følgende komponenter:

1. Sony LCD KDL-40D3000
    2. Nintendo Wii (koplet til TV via Scart)
    3. Digital dekoder for RiksTV (koplet til TVn via HDMI kabel)
    4. HTPC (koplet til TVn via DVI-HDMI kabel)
    5. DVD spiller (koplet til TVn via komponent kabel)
    6. PS3 (kommer senere i høst)

I tillegg til dette har jeg en gammel NAD stereoforsterker + 2 Tanoy høytalere. Jeg har ikke fjernkontroll til NADen, og dette blir litt upraktisk.

Siden budsjettet nå snart er brukt opp så tenkte jeg å bruke 2000 - 4000 kroner på en receiver som kan erstatte NADen. Jeg vil da sette de to Tanoy høytalerne mine på stativ slik at jeg kan erstatte TV høytalerne med disse.

Spm. er da - har dere noen gode anbefalinger når det gjelder valg av receiver? Noen av kravene er:

- Prisklasse 2 - 4k
    - Pre-out på alle kanaler (mao. effekten i selve receiveren teller ikke for meg i denne omgang)
    - Skal kun brukes til 2 stk høytalere i første omgang
    - Trenger IKKE ha innebygd tuner / radio
    - HDMI ville vært en fordel (minst 3 inn for hhv. PS3, dekoder, HTPC og 1 ut som skal gå til TVn)

Jeg har kikket litt på Denon AVR 1907 som virker som en habil sak. Videre så har jeg lest positiv omtale av Philips HTS 3357 men dette er et komplett anlegg, og jeg vil helst legge alle pengene i selve reveiveren.

En annen ting jeg lurer litt på (jeg er helt blank når det gjelder receivere!) er følgende: min "kongstanke" er at så snart en reveiver er på plass så kopler jeg alle video / lyd kildene mine til denne som så koples videre til TVn. Dermed får jeg til enhver tid ut bilde på TVn og lyden på receiveren. Mao - det skal være nok å velge inngangskilde på receiveren (Wii, DVD, HTPC, dekoder ...) så skjer resten av seg selv. Mao så vil "fjernkontrollen" til receiveren bli den sentrale. Har jeg forstått dette rett? Jeg ser også at mitt "krav" til HDMI kanskje er vel optimistisk i forhold til prisklasse men jeg ønsker allikevel en tilbakemelding på mulige kandidater så får jeg heller spare litt mer penger :lol:

Håper på gode tips!

Mvh.
    muthe

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Nad 743V2, .... meget fornøyd med mulighet for pre out i alle kanaler... Eneste den manglrer romkorreksjon.

det er jo et godt alternativ til billig reciver....

Uansett så i den priskalassen vinner du mest på å ty til bruktbørsen.
    Så du var innom enon i ileget ditt...

Jeg kjøpte en Denon poa-T2 i går...( effektrinn) Strålende fornøyd med denne!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert, og det er at Philips HTS 3357 er et crap anlegg av dimensjoner. Jeg har hatt det, og klarte ikke den konstante susingen/poppingen i høyttalerne, de små og pinglete fronthøyttalerne og den 6,5" store "subwooferen". Så jeg returnerte det tilbake og fikk pengene igjen. Nå sitter jeg heller på et komponent-anlegg som ikke kan sammenliknes

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - takk for svar. Da styrer jeg unna Philips og skal sjekke ut bruktbørsen. Jeg har også kikket litt på de rimerligere receiverene til Sony som f.eks. STR-DG510:

Sony : STR-DG510 (STRDG510) : Norge

Den har 2 HDMI inn og 1 HDMI ut men ikke pre-out på alle kanaler. Prisen ligger på rundt 2000. Er det noen som har noen erfaringer med denne? I tillegg har "storebror" Sony STR-DG910S til 4000 kroner enda mer å by på:

Sony : STR-DG910 (STRDG910) : Norge

men denne mangler også pre-out.

mvh.
    muthe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •