h/k AVR 635 med minneproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy h/k AVR 635 med minneproblemer

Jeg har en slik receiver som tilsynelatende har minneproblemer. Hvis receiveren står i stand by og strømmen går i noen få sekunder blir alle instillingene nullstilt. Mener å ha lest at minnet på forsterkeren skal holde i ca. 2 uker?

Receiveren har vært inne til reperasjon to ganger tidligere. Første gangen pga. en firmwareoppgradering som mislyktes. Under denne reperasjonen ble minnekondensatoren byttet på garantien da jeg mente forsterkeren mistet innstillingene i ny og ne. Andre gangen sendte jeg den inn fordi minnet ble nullstilt hver gang strømmen gikk, dette gikk også på garantien og samme kondensator ble byttet.

Men etter disse to reperasjonene ser det fortsatt ut til at minnet nullstilles like ofte. Trenger bare å ta ut strømledningen et sekund så er alt tilbake til standard.

Er det noen andre som har opplevd slike problemer med denne receiveren?
    Har jeg rett til å heve kjøpet hvis jeg leverer inn receiveren en gang til og de bytter samme komponent og den fortsatt ikke virker som den skal, eller må den være levert inn tre ganger på samme grunnlag?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å alltid ha på receiveren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har en H/k AVR 435 med akkurat samme problemet. Er strømmen borte mer enn et par sekunder, nullstilles alle innstillinger. Driiiit irriterende!

Jeg har ikke levert inn receiveren min enda (latskap), men jeg har spurt på Hi-fi center kjeden om hva årsaken til dette problemet er. Jeg fikk også til svar at dette skyldtes minnekondensator måtte skiftes.

Jeg vil tro du kan heve kjøpet eller kreve ny receiver ihht. Forbrukerkjøpsloven § 29, 30, 31 og 32.

LOV 2002-06-21 nr 34: Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ofte har du strømbrudd egentlig? Det hender at min 645 henger seg, og jeg må slå den helt av, da nullstilles instillingene mine stort sett hver gang.. Ikke forvent at en H/K produkt fungerer 100% feilfritt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg to 20-kilos monoblokker som krever litt strøm når de startes opp, og da hender det at sikringen går. Da gjelder det å være kjapp til beins bort i sikringsskapet for å slippe å gjøre alle innstillinger på nytt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, i følge Hificenteret skal ikke receiveren oppføre seg slik uansett. Jeg har en gammel billig Yamaha receiver som er rundt 10 år gammel. Den holder minnet i 2 måneder uten å være tilkoblet strøm! Har lest på diverse nettforum om h/k sin løsning med disse minnekondensatorene. De er laget for å holde minnet uten å være tilkoblet strøm i to uker.

Jeg synes denne løsningen er i dårligste laget for mitt bruk da jeg bor på hybel og ikke er så alt for ofte hjemme hvor jeg har receiveren. Bruker av og til å ta ut kontakten hvis jeg er lenge borte i tilfelle lynnedslag. Men også i de tilfellene forsterkeren står i stand by og er tilkoblet strøm, er minnet som regel bestandig tømt når jeg kommer tilbake etter 3-4 dager. Det bruker med andre ord å være å være et lite sekund eller to hvor lysene blinker i løpet av uka, og det er tydeligvis nok til at minnet nullstilles.

Er rimelig lei dette da det fort tar noen minutter å sette innstillingene tilbake. For å ikke snakke om å kjøre romkorreksjon på nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •