Ok, jeg har følgende utstyr:

Pioneer VSX-1016 surroundreciever
Denon PMA-860 int.stereoforsterker (angivelig 80w RMS v. 8ohm, en eller annen form for kl. A)
Pioneer 490 DVD/CD-spiller
Mission 782 Høyttalerpar
Dynavoice F6 Høyttalerpar
Ymse kabler.

Jeg har en liten ulempe med rommet lyden skal fylle, stort og masse store vinduer, ingen åpenbar plassering.

I rundt et halvt år nå har jeg prøvd alskens plasseringer og tilkoblingsvarianter, det siste, og hittill den beste jeg har kommet fram til er følgende konfigurasjon;

Mission høyttalere i front, bi-amp'et med pioneer-recieverns egne bi-amp greie. Dynavoicene står bak, koblet på utgangene til denon-forsterkeren.
Forsterkerne er koblet sammen fra pioneer'n sin FRONT pre-out til denon's aux-inngang. Volumet til bakhøyttalerne er justert til å matche frontene. Slik er den eneste løsningen der jeg er tilfreds med bassen.

Altså jeg kjører 4 høyttalere i stereo.

Dette har fått meg til å tenke litt.. Enten har jeg for små fronter (mission), eller så er disse for tunge for pioneer'n å dra ordentlig igang. (Kan spikes gi hinsides markant forbedring her?)

Hvor er svakheten, høyttalerne for små eller pioneer-forsterkeren for darry? :-) Jeg vil kunne kjøre 4.0 surround og være fornøyd med bassen, samtidlig vil jeg også kunne spille musikk og være tilfreds med god og nøytral lyd. (f6 er ikke spesielt nøytrale så de egner seg ikke akkurat som fronter i mine ører, fordi om disse er større) (Har heller ikke noe til overs for senterkanal)

Noen andre konfigurasjoner med ovennevnt utstyr som kunne vært verdt å prøve?