Brumming fra effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brumming fra effektforsterker

Hei

Jeg har nettopp flyttet inn i nytt hus (bygget i år), og har her fått et problem med lyden.
    Har audiopro blue diamond foran og black diamond bak, med Rotel rb981 effektforsterker foran og Rotel RB980bx bak. Alt utstyret har fungert fint tidligere uten noe støy. Nå har jeg fått en brumming i alle høyttalere i det nye huset. Tipper det er 50hz brumming, og den kommer selv om effektforsterkerene står helt alene uten signalkabler tilkoplet, men øker i styrke hvis jeg kopler til de. Ingen av effektforsterkerne har jorda kabler. Har prøvd å kople fra alt mulig anna som bruker strøm her, uten hell.

Trenger jeg en skilletrafo for lydutstyret? Dette er ikke akkurat high-end, så det er grenser for mye penger jeg kan legge i dette.

Brummingen er i alle 4 kanaler, men mest markant foran, og den øker i styrke når jeg tar på metallet på forsterkerne med fingrene. Det kan også plutselig forsvinne i et par minutter før den kommer tilbake. Den blir også markant høyere når jeg slår på tven.

Forslag på hva jeg kan gjøre her mottas med takk,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Storfe
    Hei

Jeg har nettopp flyttet inn i nytt hus (bygget i år), og har her fått et problem med lyden.
    Har audiopro blue diamond foran og black diamond bak, med Rotel rb981 effektforsterker foran og Rotel RB980bx bak. Alt utstyret har fungert fint tidligere uten noe støy. Nå har jeg fått en brumming i alle høyttalere i det nye huset. Tipper det er 50hz brumming, og den kommer selv om effektforsterkerene står helt alene uten signalkabler tilkoplet, men øker i styrke hvis jeg kopler til de. Ingen av effektforsterkerne har jorda kabler. Har prøvd å kople fra alt mulig anna som bruker strøm her, uten hell.

Trenger jeg en skilletrafo for lydutstyret? Dette er ikke akkurat high-end, så det er grenser for mye penger jeg kan legge i dette.

Brummingen er i alle 4 kanaler, men mest markant foran, og den øker i styrke når jeg tar på metallet på forsterkerne med fingrene. Det kan også plutselig forsvinne i et par minutter før den kommer tilbake. Den blir også markant høyere når jeg slår på tven.

Forslag på hva jeg kan gjøre her mottas med takk,
    prøv at vende net stikket men jeg tror ikke det er det. DU HAR MED GARANTI OVER ELL UNDERSPÆNDEING, så få målt spændingen din, Vis lys pærene dine lyser skarpere end normal og sprænger tit= over spænding, Vis de nogen gange blinker når el varme apperatet slår på= under spænding.
    Der er et regel verk vedr. kraft i norge, men det bliver lidt kompliceret skriftlig Men du er velkommen til at ringe til mig vis du har spørsmål på tlf: 96831108

Mvh.johnny

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å trekke ut antennekabelen til TV'n? Hvis dette hjelper kan du skaffe galvanisk skille til denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koplet tven vekk fra nettspenninga, uten resultat.

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tru at brummingen kommer av lekasjestrømmer i anlegget, siden du seier den skifter lyd når du tar på den. Har du jordet stikk? Prøv og kobl ein ledning mellom alle chassiene til komponentene dine (tar vekk spennings forskjelden mellom komponentene). Vist du har jordet stikk så kan du prøve og jorde dem og.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •