Hjelp, jeg skal kjøpe hjemmekinoreceiver!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, jeg skal kjøpe hjemmekinoreceiver!

Som tittelen kanskje antyder, så trenger jeg hjelp til å velge en god hjemmekinoreceiver. Jeg må ærlig innrømme at jeg er en total nybegynner, men har brukt en 5-6 dager til å lese en hel del og prøvd å sette meg inn i dette med hjemmekino. Jeg har nok innsett at jeg ikke vil bli fornøyd med de aller billigste løsningene, og har derfor satt et budsjett på ca. 10-12.000,- uten høyttalere - men selvfølgelig bruker jeg gjerne mindre om jeg får det jeg mener jeg bør ha...

Mine "must-haves" så langt
    • HDMI 1.3, minst 1 stk ut, 2 stk inn - jeg har angst for kabelspaghetti.
    • Skalering til 1080p (er det tvingende nødvendig om jeg stort sett skal benytte HD-DVD eller BD?)
    • DTS HD, Dolby TrueHD (Master, trenger jeg det?)

Spørsmålet er hva jeg kan velge mellom? Hva bør jeg velge? Jeg har forsåvidt fått med meg at det jeg kan tenke meg er på vei inn i butikkene nå i høst, og jeg har kikket litt på følgende modeller:

• Yamaha RXV1800
    • Pioneer VSX-LX50
    • Onkyo TX-SR705
    • Onkyo TX-SR605

Andre forslag til hva jeg bør kikke på? Jeg setter pris på all hjelp og guiding i riktig retning - jeg er tross alt nybegynner og har bare såvidt begynt å orientere meg i denne jungelen av begreper

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denon kommer jo med 3 nye recivere nå. Jeg ville absolutt tatt en titt på de

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •