PCM: Noen som kan forklare? + litt til

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PCM: Noen som kan forklare? + litt til

Hei. Jeg er nybegynner innenfor HIFI og jeg har følgende oppsett:

PS3
    Pioneer LX50
    Pioneer DV-400
    Dali Concept 6 5.1
    Samsung 40N71

trenger litt informasjon om noen grunnprinsipper:

PCM: Hva er det, og i hvilke situasjoner bør det brukes?

PS3 lyd: Når jeg velger f.eks. PCM 5.1 (96khz) får jeg beskjed om at jeg kan ødelegge høyttalerne, hvordan kan det ha seg?

Siste spørsmål [Tror jeg har løst dette: Fant ut at LX50 kan switche mellom HDMI 1 og 2 :P ]: LX50 har 2 HDMI inn og 1 ut; Kan jeg koble PS3 og DVDspiller inn på forsterker og inn på TV med 1 HDMI? Hvordan får jeg byttet mellom DVDspiller og PS3 på TVen da?

Jeg forestiller meg også at det er en mulighet å koble PS3 direkte på den andre HDMI inngangen på TVen, ikke la den gå via receivern, men vil jeg da få dratt nytte av TrueHD og DTS HD utenom HDMI?

på forhånd takk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    PCM er flerkanals ukomprimert lyd. PS3 dekoder da lyden, og sender den ukomprimert ut som PCM. Dette bruker dersom du har en reciever som ikke kan dekode de nye HD-lydformatene eller dersom du foretrekker at PS3 dekoder lyden og ikke receiver.

Alternativet til PCM er å sende lyden som bitstrøm, du er da avhengig av at reciever kan dekode.

Kjenner ikke til recieveren din, så jeg vet ikke hva den kan.