God stereo + hjemmekino = sant? lurer litt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God stereo + hjemmekino = sant? lurer litt

Hei!

Har i mange år drevet endel med ren stereo, men skal i gang å bygge meg kinorom med sourround.

Har i dag Seas Exact (første utgaven) med en ekstra sidemontert 8" . Toppene drives av en Doxa 70SE og bassene drives av en Parasound HCA 1200. Elektronisk delefilter mellom disse...
    Til forforsterker bruker jeg en Rotel RC990BX som mates av en Micromega stage 4 cd spiller. Supra kabler til høyttalere såvel som signalkabler. I tillegg så har jeg 2 stk AV sub med 12" vifa elementer som brukes når det jeg trenger litt ekstra trykk.
    Kjempe førnøyd med lyden i dette oppsettet, men er litt bekymret når jeg skal gå over til kombinasjonen kino/god stereo.
    Skal bruke en reciver av et eller annet slag, med doxa og parasound til å drive fronter og subber. Problemet jeg støter på da, er at ikke på noen som helst måte ønsker å kjøre signalet gjennom reciveren når jeg hører på stereo.

Ser at det finnes endel forforsterkere med prosessorinngang, men syns prisen kanskje er litt stiv for mitt budsjett. En annen ting jeg vurderer er en passiv forforsterker (DOXA) med cd spiller direkte koblet inn og bruke andre inngangen til prosessor. Burde kanskje gå greit da Doxa forforsterkeren er passiv...
    Et annet problem er å få med meg sub forsterkeren på samme opplegget, men kan jo kanskje kjøpe en Doxa til for 8" og bruke Parasounden og Av sub kun for kino.....

Noen anbefalinger til billig forforsterker med porsessorinngang eller andre forslag??

mvh
    thorvald

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterker eller integrert forsterker med prosessorinngang er en nøkkel til fleksibel hifi-hjemmekino. Du kan imidlertid som du poengterer få problemer med sub til musikk.

En rimelig stereoforforsterker med prosessorinngang OG analog bass-management + lavpassfilter (til sub) er Parasounds Model 2100 (tror den ligger på 5.995 i Norge). Jeg har imidlertid ingen oppfatning av lyden i den:

Product Lines > New Classic > Model 2100 Preamplifier

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha litt mer fleksibilitet så kan du også gå for en forforsterker med prosessorinngang.

Denne listen kan kanskje være til hjelp?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...orinngang.html

Her er en fin tråd som tar seg av noen av (for)forsterkerene med mulighet for dette.
    Om noen vet om flere er det bra om dere får disse inn i denne tråden!

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Forforsterker eller integrert forsterker med prosessorinngang er en nøkkel til fleksibel hifi-hjemmekino. Du kan imidlertid som du poengterer få problemer med sub til musikk.

En rimelig stereoforforsterker med prosessorinngang OG analog bass-management + lavpassfilter (til sub) er Parasounds Model 2100 (tror den ligger på 5.995 i Norge). Jeg har imidlertid ingen oppfatning av lyden i den:

Product Lines > New Classic > Model 2100 Preamplifier
    Eg kan klart anbefale denne forsterkeren. Prosessoringangen og bass- managementet funker veldig bra. Lett å integrere suben i stereo. Eg kjører nå denne forforsterkeren på Triangle celius og nakamichi effekt. Stor oppgradering i forhold til forforsterker delen i pioneer receiveren..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk for en god velkomst på forumet

Ser ut som at Parasounden er en veldig god mulighet her, for meg som ønsker å bruke subben i siden av høytalerne mine på egen forsterker med deling mellom topp og bunn.
    Prisen er heller ikke aller værst, og har bare god erfaring med Parasound selv da jeg har hatt 2 stk hca1000 og nå en hca 1200.
    Noen som vet hvordan lyden er i Parasound Model 2100?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •