Surround Reciever til Bose cube's (rundt 5k)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround Reciever til Bose cube's (rundt 5k)

Hei,

Jeg er en av de som har kjøpt meg bose høytalere. Ikke fordi de er noe bedre enn noen andre, men fordi de er latterlig små og lyder bra iforhold til størrelse (synes jeg). Og fikk dem billig. Det er da snakk om de minste Bose Jewel Cube høytalerene fra Lifestyle 48 anlegget.

Jeg har tenkt å bruke rundt 5000,- kr på en surround receiver. kan strekke meg litt dersom det gir meg en betydlig gevinst på lydsiden. Jeg har en stue på rundt 30-35kvm, og har høyt tak. Typisk rundt 4m. Høytalerene skal være skrudd opp i hjørnene i leiligheten, og jeg vil derfor tro at jeg trenger en receiver med god romkorreksjon osv. ( ikke vet jeg bare noe jeg tror)

Noen anbefaling ? noen spes ting jeg burde tenke på ved et slik oppsett?

update:

Jeg har nå sett på følgende forsterkere hos Hifi center og på nett.

Pioneer VSX-916
    Pioneer VSX-1016
    Harman Kardon AVR 340
    Onkyo TX-SR604E
    Sony STR-DA3200ES
    Yamaha RX-V661

Her er noen i prisklassen 3000 til 6000,- kr, spørmålet er bare hvor mye mer jeg får iforhold ? blir livet bedre med Pioneer 1016 fremfor 916 på så må høytalere? Er musikken kvaliteten dårligere på pioneer? Jeg har en NAD forsterker på 2x100w "from the 90's" som jeg gjerne vil koble sammen med receiveren får å kunne få bedre stereo lyd under musikk. vil det funke ?

* oh glemte og si at jeg gjerne vil koble til en Rega P1 platespiller, funker dette på surround receivere?

Takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange spørsmål ingen svar ? noen som vet om evt gode butikker med gode priser og god service i oslo sentrum ?

( vil ikke betale 2000,- kr mer for en forsterker i butikk, enn på nett. Men noe mer er jeg villig til å betale for god service.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •