NAD T754, ingen lyd i subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy NAD T754, ingen lyd i subwoofer

Kjøpte idag NAD T754, og har benyttet dag og kveld til å sette opp og prøve meg fram. (5.1 oppsett). Men, tiltross for hva enn jeg prøver får jeg ikke lyd i subwooferen. Den er aktivert i respektive menyalternativer, og umodifisert på dB-nivå. Har forsøkt å endre dette uten resultat.

Subwooferen er satt på AUTO - og slår seg på så snart jeg aktiverer en kilde/profil/preset hvor den er aktivert. Men uavhengig av kilde og lydmodus (stereo, DD 5.1, DTS, DTS-ES etc, EARS osv osv) så kommer det intet lydsignal til sub'en.

Jeg har sjekket at den er koblet til riktig (SUBW 1 OUT mener jeg det stod). Jeg koblet den også på min gamle forsterker og opplevde ingen problemer.

Trenger hjelp/tips her, dette var serdeles trist.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å sette fronthøyttalere til "small", hvis ikke sendes det meste av bassen dit- og ikke til subwooferen..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ble det liv i'n Fant for øvrig ut sub'en fikk kun signal med stereo-kilde og i EARS-modus. Nå er det endra.

Men.. så når jeg har samtlige høyttalere på "LARGE", så kommer det ikke signal til sub'en ved mindre jeg setter på EARS eller bruker en surround-kilde?

Og Crossover frequency - har denne kun funksjon når jeg setter høyttalere til "SMALL"?

Føler meg nesten litt småsnytt. Testet mine egne høyttalere på hifiklubben. Her hjemme må jeg nesten 12dB opp på volumet, for å få samme nivå. Dette igjen, er ikke tilfelle ved EARS.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia her er at med mindre du kjører Dolby Digital eller DTS, så har ikke suben et eget lydspor, all bass sendes til fronthøyttalere, med mindre du ber recieveren din å gjøre noe annet.
    Hvis du setter front til "large" sier du at høyttalerene er lavfrekvente nok til å gjenngi bass på egenhånd. Setter du dem til small, sendes all informasjon under crossoverfrekvensen til suben.

Sitat Opprinnelig postet av pr0xZen

Føler meg nesten litt småsnytt. Testet mine egne høyttalere på hifiklubben. Her hjemme må jeg nesten 12dB opp på volumet, for å få samme nivå. Dette igjen, er ikke tilfelle ved EARS.
    Den skjønte jeg ikke helt.. Kanskje det var forskjellig gain på forsterkeren på hifiklubben? Du kan justere subwoofer lydnivå med (antakeligvis) -12 til +12 dB contra resten av anlegget i menyen i din reciever..

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Greia her er at med mindre du kjører Dolby Digital eller DTS, så har ikke suben et eget lydspor
    Jeg har sett "Mange" filmer som har DD eller DTS som sender 5.0 også.... Så det er vel lurt å sette de i small ved de fleste anledninger.

Den skjønte jeg ikke helt.. Kanskje det var forskjellig gain på forsterkeren på hifiklubben? Du kan justere subwoofer lydnivå med (antakeligvis) -12 til +12 dB contra resten av anlegget i menyen i din reciever..
    Eller det kan være rommet og kildene som er forskjellig?!?!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er en mulighet. Er en stue for flere enn bare meg, så begrenset hvor mye jeg kan flytte rundt på høyttalerne og sitteposisjon. Har lett rundt i rommet etter en sweetspot, og finner enkelte punkter med bedre volum, men laangt i fra hva jeg opplevde på hifiklubben. Høyttalerne er de samme, og ble testet uten sub. Volumforskjellen gjelder altså samtlige høyttalere, ikke bare sub. Lydkildene er også de samme, tok med egne plater og filmer under test.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •