Forsterker valg(Arcam, ps audio, krell, nakamichi eller primare)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker valg(Arcam, ps audio, krell, nakamichi eller primare)

Eg har i dag ein pioneer surround forsterker og ein ps audio effektforsterker. Men eg er ikkje heilt fornøyd med forforsterker delen i pioneeren. så eg har lyst på ny forforsterker med "hjemmekino" inngang eller så blei eg tipsa om å bytta ut pioneeren i ein arcam avr 350. Men det blir fort litt dyrt viss eg ikkje finner den brukt. Ellers så har eg tilbud på ein ps audio PCA-2 og ein primare pre30. Primare pre30 kan eg få for 7000,- mens ps audioen blir litt dyrare. Nåken som har erfaringar med desse komponentane og har nåken synspunkter?

Vil trur at ps audio komboen blir ganske bra...

Eg har lyst til å ha mulighetene til pioneeren med kun hdmi kabel til prosjektor, men i tillegg vil eg ha eit godt hi-fi oppsett i stereo..

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Arcam AVR350 mulighet til å konvertere component signal og sende dei ut på HDMI?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger vel en brukt Arcam AVR350 på finn.no eller Hifisentralen om jeg ikke tar feil.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det ligger vel en brukt Arcam AVR350 på finn.no eller Hifisentralen om jeg ikke tar feil.
    Eg fant ein på finn.no. Har sendt mail til han.. Det er ei stund siden den blei lagt ut for salg, så eg får sjå om han har den enda..

Vett du om AVR 350 kan konvertere component til hdmi? Har lest litt om han, men der ser ikkje ut som om den har denne muligheten...

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon selv. Er ganske fornøyd med surround-lyden i oppsettet mitt, men synes jeg mangler en del i stereo. Jeg hadde opprinnelig planer om å gå til anskaffelse av en surround-prosessor, men etter en demo på oslo hfc av en god pre-amp (Densen B-200) er jeg overbevist om at det er veien å gå. Demoen startet med musikk via en rotel receiver som pre og rb-1090 som effekt, med Densen B-200 imellom men med bypass funksjonen slått på. Lyden var da helt ok.
    Etterpå ble cd-spiller koblet rett på Densen B-200 og den fikk styre 2-kanals showet. Jeg sier bare: Wow! Makan til forskjell skal du lete lenge etter! Det var som om et tykt ullteppe ble fjernet fra høyttalerne
    Personlig er jeg ikke i tvil: min neste oppgradering blir en god stereo preamp!

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Jeg er i samme situasjon selv. Er ganske fornøyd med surround-lyden i oppsettet mitt, men synes jeg mangler en del i stereo. Jeg hadde opprinnelig planer om å gå til anskaffelse av en surround-prosessor, men etter en demo på oslo hfc av en god pre-amp (Densen B-200) er jeg overbevist om at det er veien å gå. Demoen startet med musikk via en rotel receiver som pre og rb-1090 som effekt, med Densen B-200 imellom men med bypass funksjonen slått på. Lyden var da helt ok.
    Etterpå ble cd-spiller koblet rett på Densen B-200 og den fikk styre 2-kanals showet. Jeg sier bare: Wow! Makan til forskjell skal du lete lenge etter! Det var som om et tykt ullteppe ble fjernet fra høyttalerne
    Personlig er jeg ikke i tvil: min neste oppgradering blir en god stereo preamp!
    Er av samme oppfattning sjøl. Forforsterker delen i surround receiverer er jo så som så..

Eg tenkte eg skulle prøve å låne ein AVR350 frå HC og teste den.. Denne har god forforsterker del og har nok krefter til å drive mine høytalere.Men det spørs om det blir bedre enn ein dedikert forforsterker..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Vett du om AVR 350 kan konvertere component til hdmi? Har lest litt om han, men der ser ikkje ut som om den har denne muligheten...
    Tror ikke det. Mener at AVR350 har ren HDMI-HDMI bildeswitching.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tror ikke det. Mener at AVR350 har ren HDMI-HDMI bildeswitching.
    Då trur eg at den ikkje er så veldig aktuell lenger. Blir vell ps audio eller primare på meg då..

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. fekk fleire velg nå.. fekk tilbud om ein krell kav-400xi til bra pris. viss eg tar den ryker ps audio effektforsterkeren ut. Og i tillegg fekk eg inn ein nakamichi effektforsterker til test i dag og då har eg kansje ein byttehandel på gang med ps audio pre mot effektforsterker.

Så nå er mulighetene:

-Primare pre30 og ps audio effekt.
    -Primare pre30 og nakamichi effekt.
    -Ps audio PCA-2 og HCA-2 effekt.
    -Ps audio PCA-2 og nakamichi effekt.
    -Krell kav-400xi

Nåken tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Nacamitchi effekt flere ganger, og de overbeviser hver gang. Merk, det er PA7. mk2 utg et best, men mk1 er også meget god!

Har selv integrert primare forsterker. Tror en pre 30 og PA7 kunne blitt en killer kombo!!

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole Brumm
    Jeg har hørt Nacamitchi effekt flere ganger, og de overbeviser hver gang. Merk, det er PA7. mk2 utg et best, men mk1 er også meget god!

Har selv integrert primare forsterker. Tror en pre 30 og PA7 kunne blitt en killer kombo!!
    Nakamichien er ein pa7E, men trur det er første utgaven. Får sjå om eg får lånt meg ein pre30 på HC og testa litt i måro. Kan bli bra detta her:-)

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing

Etter ein del testing, så ser da ut som om valget er gjort. PS audio effektforsterkeren er på vei ut og nakamichi stasis på vei inn. Forforsterkeren blir nok Parasound new classic 2100. Har ikkje fått testa denna skikkelig enda, men til nå så virka han veldig bra.. Skal teste litt meir i kveld.. sub funksjonen og prosessor inngangen skal testes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •