Electrocompaniet ECI-2 selges?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet ECI-2 selges?

Jeg kan egentlig ikke kalle meg en lydentusiast, men jeg brukte nå engang halvparten av mitt første studielån på en Electrocompaniet ECI-2.

Nå kikker jeg etter en videokanon og et bra surroundanlegg og jeg lurer på om jeg skal gå til det skritt å selge forsterkeren, og hva jeg evt. kan ta for den. Jeg kjøpte den i sin tid for 6.900,-, og jeg har skjønt at dette er noe av det beste jeg kunne fått for så "lite" penger.

Forsterkeren er helt strøken og den har en fantastisk bra lyd, men jeg kan ikke se for meg at den i overskuelig framtid får den oppmerksomheten (plassen) den trenger.

Er det noen som har noen råd?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer litt ann på hva du planlegger å handle inn egentlig. Om nyprisen er ca 7k får man ikke så altfor mye igjen når man selger, og denne begynner vel å bli "ikke splitter ny". Og når det kommer til valg av surround kontra stereo må du også ta rommets størrelse i betraktning. Dumt å gå for surround om rommet egentlig er for lite til å kunne få fult utbytte av dette. Da kan et bra stereoanlegg gjør samma nytta, sånn nesten iallefall.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regna ikke med å bli rik, nei...Lurer på om jeg skal prøve å få tatt noen knakende bra bilder, finne fram alle tekniske spesifikasjoner og skryte den opp i skyene på finn.no, og se hvordan det går. Det KAN jo hende jeg finner noen som MÅ ha akkurat den.

Stua er for øvrig rektangulær, ca 24m2 (4x6m), og jeg har høyttalerne plassert på langsiden nå. Beste rommet jeg har hatt anlegget i så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har selv en eci-2 og bruker den i surround til å drive front høyttalerne. Så tipset mitt blir å kjøpe deg en surround forsterker med pre out og bruke ec til å drive frontene dine.

PS: Jeg bruker linjeinngang på min eci-2 når jeg har den i surround oppsett, så da krever det at jeg stiller inn volumet på ønsket nivå når jeg kjører filmlyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du leser drømmene mine, men jeg har desverre i lengre tid lovet samboeren min at "de store stygge høyttalerne" skal vekk (choose your battles osv...) og at vi skal få oss noe "lite og fint".

Dette er ikke tiden for de helt store investeringene, og jeg regner med at følgende faller på steingrunn her på AVforum: Røverkjøp pÃ¥ hjemmekino - Electroworld

Banning i kirka satt til side - "anlegget" har fått særdeles gode omtaler rundt omkring, uavhengig av pris.

Det hadde allikevel vært SUPERT hvis noen hadde et konkret og rimelig tips til en billig/bra surroundforsterker med senter, sub og satelitter!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at det vil være en voldsom nedgradering, men hvis du er innforstått med at en får det en betaler for så hvorfor ikke? Var jeg deg hadde jeg mye heller kjøpt et par nette fronterhøyttalere og kjørt bra stereo istedet for klein surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var igrunn en veldig god ide! Hva trenger jeg å se etter/opplyse en selger om for å finne en bra match? Er det noen andre som har gode forslag?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til fronter?

Vel, hva er din musikkstil, ditt budsjett, romstørrelse og hva er tålegrensen hos kontrollnemda (din kjære)...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørsmålet hører igrunn hjemme i samme kategori som f.eks.: "Hva er meninga med livet?", men siden jeg for få dager siden fylte et rundt tall kan jeg vel unne meg en liten presang.

Musikkstil: rock og pop (+ jazz/klassisk når jeg er alene hjemme). Vi har endel fester, så jeg liker litt trøkk.
    Romstørrelse: ca 24m2 (4x6m)
    Budsjett: 1500 - 3000? (jeg er et AValfabet, så jeg aner ikke hva sånt kan/må/bør ligge på)

Jeg tenkte forresten å kjøpe det billige surroundanlegget, sette det opp, teste det og returnere det hvis/når ikke jeg er fornøyd. "Heldigvis" har jeg ingen Pink Floyd dvder, men jeg har Flåklypa og Ringenes Herre med surroundlyd ihvertfall.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jazz --> fest er vel et vidt spenn, men nå vet jeg ikke hva du er ute etter av trøkk, men min erfaring er at høyttalere i prisklassen som har typisk 2 x 10" basser osv... er svært lite "hifi". Hvis du vil ha en rimelig løsning så er et par Dynavoice F6 til 990 en god mellomvei. Har fått svært gode tester og skal gi max bang for the bucks. De trykker ikke nok til å ommøblere huset, men vil nok ta igjen i lydkvalitet. 1 par Dynavoice Magic F6 i Calvados farve

Det finnes også andre gulvstående alternativer, men jeg har ikke hørt på så mye gulvstående i så lav pris.

EDIT: Hvis stativhøyttalere er aktuelle så kan jeg jo anbefale deg Focal Chorus 706 eller Monitor Audio Silver RS1, har hatt Chorus 706s selv og har RS6. Helt nydelig på Krall, Melua, Amos Lee, Jack Johnson osv...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et par brukte stativht fra b&w? 600/601/602 funker jo som juling ennå de da. Kjører selv ec + b&w(705) + jazz, og det klinger meget godt i mine ører. Syns nok ec'n din fortjener et litt større budsjett enn et par tusen da...

Newcomer Bartholomew sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, du. Jeg er interessert i å kjøpe ECI-2. Hvor mye har du tenkt?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Klipsch på min Eci3 og det funka som f**!
    spilte vakkert og tidvis høyt så jeg tror du hadde gjort lurt i å gå for noe som feks B3 eller smekka inn noen xtra lapper og gått for RB61

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hmm, jazz --> fest er vel et vidt spenn, men nå vet jeg ikke hva du er ute etter av trøkk, men min erfaring er at høyttalere i prisklassen som har typisk 2 x 10" basser osv... er svært lite "hifi". Hvis du vil ha en rimelig løsning så er et par Dynavoice F6 til 990 en god mellomvei. Har fått svært gode tester og skal gi max bang for the bucks. De trykker ikke nok til å ommøblere huset, men vil nok ta igjen i lydkvalitet. 1 par Dynavoice Magic F6 i Calvados farve

Det finnes også andre gulvstående alternativer, men jeg har ikke hørt på så mye gulvstående i så lav pris.

EDIT: Hvis stativhøyttalere er aktuelle så kan jeg jo anbefale deg Focal Chorus 706 eller Monitor Audio Silver RS1, har hatt Chorus 706s selv og har RS6. Helt nydelig på Krall, Melua, Amos Lee, Jack Johnson osv...
    Det er jo egentlig de store høyttalerene mine som skal vekk etter innspill fra statsministeren, vegghøyttalere it is. Hun synes derimot at forsterkeren er "veldig fin"

Tusen takk for hjelp og tips. Jeg skal sjekke ut forslagene dine. Vet du forresten om jeg f.eks. kan ta med forsterkeren min til Hi-Fi Klubben og få prøvd den ut på div høyttalere der?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hva med et par brukte stativht fra b&w? 600/601/602 funker jo som juling ennå de da. Kjører selv ec + b&w(705) + jazz, og det klinger meget godt i mine ører. Syns nok ec'n din fortjener et litt større budsjett enn et par tusen da...
    Jeg har funnet 602 brukt for 1500,-. Er det en grei pris? Skulle gjerne ha hørt på de først, men det kan sikkert ordnes.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående 602 - hvilken versjon er det? 1-2-3?

Angående vegghøyttalere så er min erfaring at du får mye bedre lyd av et par gode stativhøyttalere enn å henge de på veggen. Du har såpass god forsterker at den fortjener gode høyttalere.

Hun klarer nok ikke si nei til disse uansett:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står S1, men du kan jo se på annonsen: RUBRIKK - B&W 602 Selges

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josze
    Det står S1, men du kan jo se på annonsen: RUBRIKK - B&W 602 Selges
    Jeg hadde ikke kjøpt de, regner man med serien som selges idag er den egentlig s4, så dette er nokså gamle høyttalere. Ville nok ikke gått for eldre B&W enn S3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har desverre ikke lykkes i få inne de "riktige" b&w-høyttalerne noe sted, men jeg skal holde et øye med nettet.

Det er nesten sånn at jeg angrer på at jeg kjøpte den forsterkeren, for jeg har egentlig ikke lyst til å kvitte meg med den, og egentlig ikke råd til å gi den hva den fortjener

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke gått for noe S1 nei. Har selv hatt 602 S3 og de spilte meget bra. Solgte de tidligere iår for vel 2k, helt strøkne. Dukker da opp nå og da bare man er litt tålmodig.
    Men bind deg nå ikke opp i et merke, det dukker opp mye snadder på bruktbørsene hele tiden. Går jo også ann å annonsere om noen har å selge, er jo helt gratis(feks hos hifisentralen og her på AVtorget), så det kan jo være verdt et forsøk.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •