Parasound newClassic 2100: Produksjonsfeil- nå fikset med ny software

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound newClassic 2100: Produksjonsfeil- nå fikset med ny software

I dag kom jeg hjem fra Østlandet med en splitter ny Parasound newClassic model 2100 i bagasjen. Jeg hadde sett denne på nett og kommet fram til at den var det rette valget med tanke på fremtidig integrasjon mot hjemmekino i stereoanlegget.
    Oppkoblingen av forforsterkeren gikk kjapt og førsteinntrykket lovet svært bra. Tidligere har jeg hatt en Vincent SA-31, men denne solgte jeg pga. mangel på fjernkontroll. Parasound'en derimot har fjernkontroll og derfor var gleden stor over å kunne stille volumet fra lytteposisjon. Jeg satte på en cd og hørte gjennom noen sanger. Alt gikk helt fint til jeg hoppet over noen spor og oppdaget at volumkontrollen hadde vridd seg opp på kl. 2!
    Etter litt forskning har jeg funnet ut at Parasounden reagerer på alle fjernkontroller. dvs at om jeg trykker f.eks play på fjernkontrollen til cd-spileren vil volumet på forforsterkeren gå opp eller ned! Hvilken vei volumet justeres har sammenheng med sist jeg justerte volumet opp eller ned med den originale fjernkontrollen til Parasound. Merkelig, ikke sant?:?

Ellers kan jeg legge til at forsterkeren virker helt fint ellers, det gjør den originale fjernkontrollen også. Men den kan jo ikke brukes når volumet kan justeres med hvilken fjernkontroll som helst...

Denne modellen er helt ny, men er det noen andre som har hatt lignende problem med denne modellen, ev. andre produkter fra parasound?

Uansett blir det en telefon til Eltek i morgen. Håper det løser seg raskt og enkelt

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det rareste jeg har hørt! Hadde jeg ikke visst bedre?? så ville jeg ha sagt at det spøkte hjemme hos deg

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg snakket med Eltek og fått bekreftet at det dreier seg om feil ved software på forforsterkeren. Parasound har lovet at de skal komme med en oppdatering så snart som mulig.
    Den midlertidige løsningen er å trykke mute på/av etter at du har justert volumet med fjernkontrollen. Da vil volumet ikke bli påvirket av andre fjernkontroller.
    Til dere som vurderer å kjøpe Parasound NewClassic Model 2100 vil jeg råde dere til å vente med å kjøpe. For min sin del håper jeg Parasound er raske med å ordne opp..:?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har bestilt denne forforsterkeren. Er dette ein feil som gjelder alle forsterkerene? Går an og oppgradere denne softwaren sjøl?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Eg har bestilt denne forforsterkeren. Er dette ein feil som gjelder alle forsterkerene? Går an og oppgradere denne softwaren sjøl?
    Dette er en feil som mest sannsynlig gjelder alle forsterkerene ja. Det sitter en RS 232 port på baksiden som kan brukes til å oppgradere software. Dermed skal det gå greit å oppgradere selv, men jeg kan ikke garantere noe:?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister å prøve forsterkeren uansett... Skal bruke den i eit surround oppsett, så det skal vell gå greit til det kjeme ein oppgradering...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er problemet løst med en software-oppdatering Denne oppdatering gjøres via en RS-232 kabel og et enkelt program, men for å starte prosessen må man ta av lokket og trykke inn noen brytere. Derfor er det nødvendig å sende inn/ta med forsterkeren til forhandleren.
    Selv slapp jeg dette siden jeg jobber som serviceelektroniker og fikk tilsendt software og manual på mail fra importøren Dermed sparte jeg en uke med postgang og kan nå slappe av og nyte musikken fra en forforsterker som virker feilfritt
    Selv om dette problemet burde vært oppdaget før forforsterkeren kom i salg, kan jeg ikke annet enn å rose Eltek og importøren NCMS for god service og velvilje til å løse problemet så kjapt som mulig!
    Dermed er problemet ut av verden og til dere som vurderer å kjøpe model 2100 kan jeg varmt anbefale denne forforsterkeren full av muligheter og godlyd

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du lyden av denne forforsterkeren kontra å bruke surroundreceiver? Har du brukt subwoofer-utgangen?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Hvordan opplever du lyden av denne forforsterkeren kontra å bruke surroundreceiver? Har du brukt subwoofer-utgangen?
    Det lurer jeg også på... Er det mye å hente i Stereo (med og uten sub) ved å bruker denne som forforsterker istedet for en surroundreceiver i prisklassen 10-15 tusen?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den får virkelig skryt i Fidelity: http://www.ncms.no/Parasound/NewClas.../f28_78-79.pdf

Tror jeg må prøve den! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •