Denon AVR 2807 - ikke signal til sub v/musikkavspilling *løst*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 2807 - ikke signal til sub v/musikkavspilling *løst*

Har en HTPC som er tilkoblet en Denon AVR-2807 optisk. Ved avspilling av film med Dolby D eller DTS fungerer den som den skal, men når jeg spiller av musikk fra HTPC`en får jeg ikke signal inn på subbene. Innstillinger er som følger:

Alle høytalere - large (testet med small, ingen forskjell)
    Sub - Yes
    Crossover - 80hz
    Sub mode - LFE (testet LFE+Main uten resultat)
    Room EQ - alle modus testet uten å få lyd på sub.

Tror dette oppstod etter siste gangen jeg brukte autosetup og gjorde 6 målinger i rommet. Har testet med diverse modus på forsterkeren inkludert direct/pure direct, men subbene forblir tause bortsett fra når jeg snurrer film.

Hva har jeg oversett? Dette har jo fungert før...

EDIT: Har testet enda mer med diverse innstillinger, og nå er subwoofer level forsvunnet fra menyen når jeg kjører i stereo til tross for at alle andre innstillinger skulle tilsier at sub er tilkoblet. Grr...

EDIT2: Resatt receiveren og kjørt ny setup med nye målepunkter og instillingene har endret seg marginalt i forhold til forrige gang. Men jeg får fremdeles ikke lyd i subbene når jeg spiller musikk, selv om leveljusteringen på sw er kommet på plass igjen. Det er garantert noe jeg gjør feil, men hva? Synes ikke det blir nok bass uten subber slik som receiveren er satt opp nå.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd: Gå i System setup, så Advanced playback, så 2ch Direct/stereo og sett sub on.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står allerede SW: Yes der...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub mode - LFE+Main er eneste måten å få sub til å spille i stereo, men du sier du har testet dette uten resultat?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må som sagt sette submode i LFE+stereo for å få sub i Direct modus.
    Evt kan du prøve stereo modus, da mener jeg å huske at det virket uansett.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub mode - LFE+Main er eneste måten å få sub til å spille i stereo, men du sier du har testet dette uten resultat?
    Det er det som er så forbaska rart. Mon tro om jeg gjør noe galt når jeg endrer til LFE+main...om jeg får lagret/registert endringen skikkelig. Men denne modusen står jo der neste gang jeg ser innom menyen så man skulle jo tro at det ikke er problemet.

Ønsker forresten å bruke stereo modus til musikkavspilling siden jeg liker å tukle litt med bass/treblekontrollene.

Skal teste litt mer etter jobb i dag så får vi se. Jeg er ganske overbevist om at feilen befinner seg mellom godstolen og receiveren...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løst

Denne receiveren er mer avansert enn jeg trodde...det er mulig å sette egne parametere for forskjellige avspillingsmodus. Det vil si at når jeg går rett inn i subwoofer setup fra hovedmenyen og endrer sub-modus der endrer jeg ikke noe for avspilling i stereo/direct osv. Jeg måtte gå inn i advanced playback - 2ch direct/stereo og sette sub til LFE+Main der.

Og nå rocker Gotthard hardt - og dypt - på stua her.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det første svaret du fikk, og du sa at det var OK... Så problemet lå mellom sofaen og receiveren, ja :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nix, det første svaret var om sub stod på "on" eller "yes" som det heter, ikke hvilken modus den stod i. Og jeg skrev at den stod på "yes", noe den også gjorde. Det var ikke det som var feilen.

Jeg hadde ikke bladd langt nok i advanced playback menyen til å se at det gikk an å sette modusen for sub også der, men trodde at settingen i hovedmenyen også gjaldt for stereo osv. Men det gjorde den altså ikke. Svarene i denne tråden satte meg imidlertid på riktig spor og hjalp meg å finne ut hva jeg gjorde galt, og tusen takk for det.

Skriver denne på "gjøre-seg-kjent-med-nytt-utstyr"-kontoen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •