Reciver eller forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver eller forsterker?

Hei.

Ført må jeg få noe oppklart: Hva er forskjellene/likentene mellom en forsterker og en reciver?

Jeg har planlagt og lage meg et aldri så lite surroundanlegg. har et par pioneer-høytalere fra før og har tenkt til å kjøpe Dynavoice M-65. Resten får jeg ta etter hvert.
    Det jeg lurer på er om hva som er best av en reciver og en forsterker? (hvis det er noen forskjell i det hele tatt) og hva som er å anbefale? Det må være noe som er ganske ok, og som ikke koster skjorta...
    Og.. På et surroundanlegg; har det noe og si, eller gjør det ingenting om det er store høytalere både foran og bak, eller kommer dette bare ann på forsterkeren/reciveren?

Ellers noen tips eller gode råd om hva som bør gjøres, tas dette i mot med takk!

sosimomonon

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciver er med innebygget radio. Forsterker er uten.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsterkere videoinnganger så du kan kjøre kun 1 kabel ut til bildeviser?
    Det er vell det som er det store med A/V reciever, at du kan switche signalene med fjernkontrollen

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosimomonon
    Hei.

Ført må jeg få noe oppklart: Hva er forskjellene/likentene mellom en forsterker og en reciver?

Jeg har planlagt og lage meg et aldri så lite surroundanlegg. har et par pioneer-høytalere fra før og har tenkt til å kjøpe Dynavoice M-65. Resten får jeg ta etter hvert.
    Det jeg lurer på er om hva som er best av en reciver og en forsterker? (hvis det er noen forskjell i det hele tatt) og hva som er å anbefale? Det må være noe som er ganske ok, og som ikke koster skjorta...
    Og.. På et surroundanlegg; har det noe og si, eller gjør det ingenting om det er store høytalere både foran og bak, eller kommer dette bare ann på forsterkeren/reciveren?

Ellers noen tips eller gode råd om hva som bør gjøres, tas dette i mot med takk!

sosimomonon
    en receiver har radio og forsterker ikkje, kansje det er mer forskjell, men det veit eg ikkje.
    det har ingen betydning for om høytalerene er store eller små så lenge forsterkeren klarer høytalerene. Mest normalt er det og dei best høytalerene framme og dei "svake" bak. kjøp en senter i samme type som frontene ( Dynavoice Challenger C-5 i Calvados Farve ). som forsterker anbefaler mange yamaha og harman kardon (har ikke hørt noen av det selv). hva med Yamaha RX-V661 RDS Titan eller den splitter nye 247 på shg.no as . harman kardon er nok litt sterkere enn yamahaen. 247 ligger nok på 6-6500kr på kjente butikker som hifi-center.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Pioneer VSX-916-K eller Pioneer VSX-416?? Har jo ikke behov for mer enn 5.1, så hvis noen finner noen billige og bra, så er dette fint!!

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Pioneer VSX-915. Kan ikke si om det var forsterkeren eller høytalerene (JBL Northridge-pakke) sin skyld, men lyden ble i hvertfall utrolig dårlig når jeg spilte musikkk (både i stereo og surround).
    Hvor mye har du tenkt til å bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst så lite som mulig. Hehe:-D
    Max 3000 tenker jeg. Med mindre jeg vinner i Lotto!:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    416 ville jeg holdt meg unna, men 916 er en grei receiver iforhold til pris. Det ligger en til 2000 på torget nå, og det er et godt kjøp. Når det gjelder egenskaper i stereo er de litt begrenset i dette prisområde, men 916 gjør det like godt som noen annen til denne prisen. Autokalibreringen er også ganske bra på denne i tillegg til at du kan bi-ampe frontene med kanal 6 og 7
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •