2*400w vs 2*150w på Concept 8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2*400w vs 2*150w på Concept 8?

Hei!

Jeg skal snart kjøpe meg nytt anlegg, men er ikke helt sikker på budsjett, prioriteringer osv enda...

Jeg har så og si bestemt meg for Dali Concept 8, og NAD elektronikk, men jeg er ikke sikker på om dem skal få klare seg med en C372, eller om jeg skal dra til med en C272 i tillegg..

Hva tror ekspertene?

Jeg tror vel kanskje det holder med 2*150w, men concept er vel en så høyttaler som lyder bedre jo mer den får

og hvordan er det med Concept 10? jeg hørte begge høyttalerene på en c372, men syns at tierne låt litt grøtete og slapt i forhold til åtterne. Hvordan hadde Concept 10 blitt med 2*400w på baken?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Hei!

Jeg skal snart kjøpe meg nytt anlegg, men er ikke helt sikker på budsjett, prioriteringer osv enda...

Jeg har så og si bestemt meg for Dali Concept 8, og NAD elektronikk, men jeg er ikke sikker på om dem skal få klare seg med en C372, eller om jeg skal dra til med en C272 i tillegg..

Hva tror ekspertene?

Jeg tror vel kanskje det holder med 2*150w, men concept er vel en så høyttaler som lyder bedre jo mer den får

og hvordan er det med Concept 10? jeg hørte begge høyttalerene på en c372, men syns at tierne låt litt grøtete og slapt i forhold til åtterne. Hvordan hadde Concept 10 blitt med 2*400w på baken?
    eg kan garantere deg 189% at en C372 vil klare og drive dei helt ut, og mye lengre, eg har samme oppsett selv, og det er ikkje forsterkeren som gir seg. det er høytalerene som gir seg først, men ørene gir seg lenge før det... tro meg.... eg har en kamerat som hadde C372 og concept 8, og spillte litt over halt på volum knotten og basen på halt, og etter en liten stund luktet det svid av ht'ene.... så tro meg det er nok....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. hørtes ut som om dem kanskje hadde litt mere når jeg hørte dem på hifiklubben lillehammer..

hva med 10erne da??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg villle nok testet med NAD 272 attåt, selv kjører jeg 600watt inn på mine BW 703.

På C10 "må" du ha NAD 372+272 syns jeg.. Men som han andre sier.. C8 spiller kolosalt tøfft og høyt med NAD 372.

EDIT: En høyttaler takler ofte mye mer når den får mer guffe bak, når en høyttaler gir seg, kan det være mangel på forsterkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte en Rotel forsterker på 2x200w så eg brukte på concep 8. det ska eg låva deg spelte høgt! Den hadde full kontroll. Tror det skal holde med 2x150w

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept = The more the merrier

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, gutta

det blir nok en tur til lillehammer igjen, ja og høre litt

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du synnes Nad spiller bra på Dali så gå for den største og beste du har råd til. Jo kraftiger forsterker jo mer kontrol!

At det lukter svid av en høyttaler når man spiller høyt kan skyldes at forsterkeren ikke har krefter nok til og holde kontrol på elementet og det bilr varmgang i spolen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp.. venter til neste lønning og kjøper 272 372 jeg da

At det lukter svidd skyldes vel at forsterkeren clipper og gir likestrøm til ht i det sinuskurven blir "kantete". stemmer ikke det??

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    jepp.. venter til neste lønning og kjøper 272 372 jeg da

At det lukter svidd skyldes vel at forsterkeren clipper og gir likestrøm til ht i det sinuskurven blir "kantete". stemmer ikke det??
    eg esonlig vil perolig påstå at du sløser med pengene me å kjøpe både c372/c272, eg har vert innom tre hifiklbben butkke, de anbefaler, kun en enkel forsterker. det er faktisk ikkje alle som anbefaler to st forsterkere til concept 10 engang, for det skal sies at det er meget liten forskjell på en og to forsterkere ( på concept 10). eg hadde med inn to kamerater for å høre på concept 10, og de hørte ikkje forsjell på kun en c372, og med c272'en tilkoble. selv hørte eg en LITEN forskjell på bass trøkket, men den er ikkje vertd 5000kr etter min mening.

men det med at ht lukter svidd, har vel litt med at allle høytalere "gir" seg en gang. for du hører ikkje altid at ht vrenger seg når du sitter med hørsels vern og " hører " på musikk, over lengre tid....

eg hadde aldrig gjort det, men gjør så du vil. men eg hadde heller lagt de pengene i noe annet, som feks, dyrere ht, elektronikk osv.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har eg fått en pb 10 til å lukte svid også..... var på film kvled hos en kamerat, og vi skulle teste anlegget max...... resten trenger eg ikkje å si....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •