Receiver til 4x Dynavoice M-65 (ca. 5000,-) mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til 4x Dynavoice M-65 (ca. 5000,-) mulig?

Jeg har hatt et par Dynavoice M-65 i stua en periode, og jeg er godt fornøyd med dem. Den gamle stereo-receiveren min er klar for utskifting, og jeg har lest litt om Yamaha RX-V661 (alt. Pioneer VSX-1016V) og har vurdert å skaffe et par F-6 som bakhøyttalere til første steg i et surround-oppsett. (Sub/senter er også til vurdering, og blir vel bestilt utpå høsten en gang.)

I kveld var jeg noe "uheldig" og vant en auksjon på ett par M-65 til på netthandelen.no, så det er mulig planene må endres noe. Derfor lurer jeg på om det finnes en surround-receiver til rundt 5-6000 kr. (helst ny, "må" i alle fall ha hdmi-switching) som har kraft nok til fire M-65'er? Blir receiverne jeg har vurdert i svakeste laget nå? Ville de eventuelt hatt kraft nok til 2x M-65 og 2x F-6?

Jeg er ikke den største bass-fantasten i verden, så bass-trykket er ikke det viktigste kriteriet mitt. Satser også på å unngå å bli sparka ut av blokka, så jeg trenger ikke noe som spiller enormt høyt på en stund, så lenge det spiller bra/pent ;-)

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kanskje en Harman Kardon AVR 245 eventuelt 247 kunne vere noe for deg?

Marius

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du satt på netthandelen i kveld du også ja... hadde tenkt å by jeg også, men fikk problemer med innlogging.... Bra priser i forhold til butikk da!

Hvis du ikke skal spille så veldig høyt siden du bor i blokk så er ikke kraft det du bør tenke mest på. Skal ikke mye effekt til for å lage høy og god lyd! Det har jeg erfart etter at t-amp kom i hus!

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M-65

kjøp deg en Denon/marantz/pioneer receiver i 5000 klassen du. M-65 trenger ikke allverden av effekt. du kan jo eventuelt kjøre din gamle stereo forsterker som effekt-trinn på det ene M-65 paret!

MVH. Kennet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 er såpass lettdrevne at jeg ikke ville vært bekymret for lyden.
    RX-V861 er vel noe sterkere enn 661.
    Du finner den på Komplett men også billigere andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene! Jeg har hatt inntrykk av at mange sliter med kraft til ett par gulvhøyttalere, så når jeg plutselig blir sittende med to par, var jeg redd jeg skulle få problemer. Har forøvrig også en (u-moddet) t-amp stående her, og den viser at watt ikke er alt. (Må få tatt meg sammen og testa den på m-65'ene en dag også.)

Jeg ser Denon AVR-2307 har kommet ned på 5000,- nå - tror jeg må en tur på hifiklubben og få meg en demonstrasjon av den. Den kom jo også godt ut i kjøpeguiden hos "Lyd og bilde" for et par måneder tilbake.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geez
    Takk for svarene! Jeg har hatt inntrykk av at mange sliter med kraft til ett par gulvhøyttalere, så når jeg plutselig blir sittende med to par, var jeg redd jeg skulle få problemer. Har forøvrig også en (u-moddet) t-amp stående her, og den viser at watt ikke er alt. (Må få tatt meg sammen og testa den på m-65'ene en dag også.)

Jeg ser Denon AVR-2307 har kommet ned på 5000,- nå - tror jeg må en tur på hifiklubben og få meg en demonstrasjon av den. Den kom jo også godt ut i kjøpeguiden hos "Lyd og bilde" for et par måneder tilbake.
    hva med 247 som en her oppe fåreslo?? den går for under 5000kr her: shg.no as

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geez
    Jeg har hatt et par Dynavoice M-65 i stua en periode, og jeg er godt fornøyd med dem. Den gamle stereo-receiveren min er klar for utskifting, og jeg har lest litt om Yamaha RX-V661 (alt. Pioneer VSX-1016V) og har vurdert å skaffe et par F-6 som bakhøyttalere til første steg i et surround-oppsett. (Sub/senter er også til vurdering, og blir vel bestilt utpå høsten en gang.)
    Skulle det bli et alt for stort problem for deg, så kan du jo selge det ene paret billig til meg;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Skulle det bli et alt for stort problem for deg, så kan du jo selge det ene paret billig til meg;-)
    Egentlig en knallgod ide - du kan jo bare tilby samme pris som han fikk dem for på Netthandelen + frakt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Egentlig en knallgod ide - du kan jo bare tilby samme pris som han fikk dem for på Netthandelen + frakt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •