Yamaha RX-V661 og Dynavoice M85 surroundpakke - duger dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Yamaha RX-V661 og Dynavoice M85 surroundpakke - duger dette?

Jeg er helt amatør på området og har planer om å kjøpe et kurant surroundanlegg som i det vesentligste skal benyttes til å se på film. Etter å ha lest en del her på forumet og sjekket div nettbutikker, har jeg foreløpig landet på ovennevnte pakke (kommer på ca 9 500 SEK på Fynda.se). For tiden har jeg ikke HD TV, men dette kommer etterhvert slik at jeg ønsker å kjøpe et anlegg som kan også kan gi gode opplevelser når et slikt tv kommer i hus om et par år. Foreløpig er tv-stuen begrenset til ca 2,8 m x 3,1 m, slik at det nok ikke er et ideelt rom for den "store" lyden. Dette blir det også ordnings på om et par år, dersom det skulle være behov for det

Det jeg er ute etter er et anlegg som gir bra lyd i nåværende stue og som dersom det ikke blir "veldig" bra pga romstørrelsen har potensiale til å bli "veldig" bra i eventuelt ny tv-stue som kan bli oppmot ca 4 x 5,5 m, men som samtidig ikke tømmer lommeboken helt. Håpet var å få en receiver og høyttalere (ekskl sub men inkl kabler) til ca 10-12 000 og vet selvsagt at det begrenser utvalget og ikke vil gi så bra lyd etc som enda dyrere anlegg ville gitt, men det går en grense for hvor mye jeg vil bruke på dette og da er det om å gjøre å få mest ut av disse penga.

Jeg antar at sub vil være et must i en slik Yamaha/Dynavoice pakke, men jeg vil i utgangspunktet vente med dette.

I forbindelse med kjøp av anlegg har jeg da noen spørsmål:

1) Fungerer Dunavoice M85 bra med Yamaha 661?
    2) Vil det også fungere bra i et så lite rom? Hvordan vil en sub i et slikt rom spille inn, totalt unødvendig eller til det bedre??? Hvis det ikke har noe hensikt med sub i et slikt rom kommer jeg ikke bare til å vente noen måneder, men vente helt til jeg har installert meg i den nye kjellerstuen (når den kommer...)
    3) Hva slags sub ville dere eventuelt anbefale i et slikt oppsett?

Vet dere forresten om prisene som oppgis på fynda.se er inkl mva (svensk) eller må det legges på 25%?

Kom gjerne med relevante kommentarer også (inkl evt negative kommentarer om Yamaha 661 og Dynavoice M85), samt tips til eventuelt bedre kjøp i ca samme prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har erfaring med dette oppsettet?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Brukes annlegget for det meste til film, ville jeg gått for dette :

Welcome to L-Sound!

Her får du 5.1 , med en kanonbra sub.

Yamahaen du nevner har jeg selv, er godt fornøyd. Har ikke prøvt den på andre høytalere enn Dali, men er sikker på at den vil fungere knallbra på SVS pakken.

Dette kommer totalt på 14000. Litt over budsjett, men virkelig bang for the buxx.

Når du så flytter inn i størrre rom, kan du spe på med kanal 6 og 7, evt. større sub om du føler for det.

Dynavoice pakken gir for all del også mye for pengene, men SVS på film er bare helt knall.

Lykke til & velkommen skal du være :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Den SVS-pakken så jo veldig bra ut, så det er mulig jeg må vurdere om jeg skal øke budsjettet noe, ja Gjør heller ikke noe å slippe store fronthøyttalere i den lille stua...

Er det flere som har noen gode innspill?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist du vil kjøpe i norge: Dynavoice M-85-pakke Yamaha RX-V661 RDS

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å kjøpe Yamaha RX-V661, men har ikke bestemt meg for høyttalere enda. Sitter igjen med følgende 2 alternativ:

1) Dynavoice Definition 5.0 pakke + en Dynavoice sub (enten Finale SW10 eller Definition SW10)
    2) Beholde de 10 år gamle ELAC SAT35 satelitthøyttalerne og CM55 senterhøyttaleren og kjøpe noen Dynavoice fronthøyttalere (f6, M65, m85 eller definition) og eventuelt en sub (Dynavoice eller XTZ W10).

Har da følgende spørsmål:
    1) Hva gir mest valuta for pengene av de to alternativene. Taper jeg "mye lydopplevelse" ved å beholde de gamle Elac'ene?
    2) Takler forsterkeren alternativ 1?
    3) Hvilke kabler bør jeg kjøpe (har ikke tenkt å kjøpe noen dyre, men trenger tips til tykkelse, med/uten bananplugg og andre nyttige tips)

Jeg kan få alternativ 1 med Finale SW10 sub + 24m Jentech 2,5mm2, 5m Proson Singel RCA kabel og 12 bananplugger til SEK 8 700 fraktfritt til Strømstad. Dette er vel bra tilbud? Skal vel mye til for å spare såpass ved alternativ 2 at det skulle lønne seg å velge alternativ 2.

Tar gjerne imot tips til øvrige pakker i samme prisklasse (det vil si ikke høyere enn 9000 SEK).

Edit: Beklager, ser at dette innlegget kom i receiver forumet og ikke høyttalere. Håper en nybegynner kan tilgis...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •