Yamaha RX-V661 og Dynavoice M85 surroundpakke - duger dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Yamaha RX-V661 og Dynavoice M85 surroundpakke - duger dette?

Jeg er helt amatør på området og har planer om å kjøpe et kurant surroundanlegg som i det vesentligste skal benyttes til å se på film. Etter å ha lest en del her på forumet og sjekket div nettbutikker, har jeg foreløpig landet på ovennevnte pakke (kommer på ca 9 500 SEK på Fynda.se). For tiden har jeg ikke HD TV, men dette kommer etterhvert slik at jeg ønsker å kjøpe et anlegg som kan også kan gi gode opplevelser når et slikt tv kommer i hus om et par år. Foreløpig er tv-stuen begrenset til ca 2,8 m x 3,1 m, slik at det nok ikke er et ideelt rom for den "store" lyden. Dette blir det også ordnings på om et par år, dersom det skulle være behov for det

Det jeg er ute etter er et anlegg som gir bra lyd i nåværende stue og som dersom det ikke blir "veldig" bra pga romstørrelsen har potensiale til å bli "veldig" bra i eventuelt ny tv-stue som kan bli oppmot ca 4 x 5,5 m, men som samtidig ikke tømmer lommeboken helt. Håpet var å få en receiver og høyttalere (ekskl sub men inkl kabler) til ca 10-12 000 og vet selvsagt at det begrenser utvalget og ikke vil gi så bra lyd etc som enda dyrere anlegg ville gitt, men det går en grense for hvor mye jeg vil bruke på dette og da er det om å gjøre å få mest ut av disse penga.

Jeg antar at sub vil være et must i en slik Yamaha/Dynavoice pakke, men jeg vil i utgangspunktet vente med dette.

I forbindelse med kjøp av anlegg har jeg da noen spørsmål:

1) Fungerer Dunavoice M85 bra med Yamaha 661?