Rotel RSX-1057

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RSX-1057

Hei fokens,

Jeg legger for tiden planer om og konvertere fra stereo til surround i stua. Utstyrer jeg har idag står i signaturen min. Det er noen år gammelt, så jeg tenker nå at det er på tide å bytte ut litt.

Det jeg da lurer på, er om noen har erfaringer med Rotel RSX-1057? kan ikke finne så mye her på forumet om denne receiver´en. Av høytalere jeg skal bruke, skal jeg iallefall beholde Kappa´ene. Bruken blir 50/50 musikk/film.

Liker også veldig godt utseende til Rotel.

Har lest mye positivt om andre receiver´e her på forumet, så jeg er kanskje tjent med å velge et annet merke? f.eks Yamaha RX-V2700?

Mvh.
    Fredrik Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik, og kan anbefale den!
    I "direktemodus" (stereo) spiller den meget detajert og dynamisk, og er kraftig nok til å kontrollere de fleste høyttalere.
    Et lite minus er vel kanskje volumkontroll via remote. Den starter pent, men "galloperer" så videre. Dette resulterer fort i et volum man kanskje ikke hadde tenkt seg, men det er jo en tilvenningssak.
    Vær forberedt på å bruke OSD for fintuning av lyd! Ellers er det fort gjort å gå seg bort.
    Receiveren har ikke romkorreksjon, bare så du er klar over det.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Har en slik, og kan anbefale den!
    I "direktemodus" (stereo) spiller den meget detajert og dynamisk, og er kraftig nok til å kontrollere de fleste høyttalere.
    Et lite minus er vel kanskje volumkontroll via remote. Den starter pent, men "galloperer" så videre. Dette resulterer fort i et volum man kanskje ikke hadde tenkt seg, men det er jo en tilvenningssak.
    Vær forberedt på å bruke OSD for fintuning av lyd! Ellers er det fort gjort å gå seg bort.
    Receiveren har ikke romkorreksjon, bare så du er klar over det.
    Takk for tilbakemelding. Det ser vel da ut til at jeg prøver å skaffe meg en slik.. Kunn godkjennelse fra finansministern som står igjen (dama) :lol:

At den ikke har romkorreksjon betyr vel bare at man må gjøre dette manuelt?
    Fintuning er jo omtrent halve morroa spør du meg

Mvh. Fredrik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •