Hjelp! kjøpt dynavoice m-65 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av andywerk
    Etter mbb sin post vet jeg at jeg skal ha en stereo forsterker.
    Har da tre "kandidater".
    XTZ Class A100 D II til 5500
    Denon PMA 1500 til 5000
    eller
    Cayin 252B til 5500

Noen som har noen mening om hvilken av disse som gir mest "bang for buck" ? Om XTZ står det "Sammenlignbare forsterkere på markedet koster mellom 8.000.- og 30.000.-", noe som høres veldig bra ut!
    Jeg tror Cayin gir deg mest "bang for the buck".
    Stor strømforsyning og god byggekvalitet.
    Denon kjenner jeg ikke til men Xtz virker enkel og billig sammenlignet med Cayin'en. Forhandleren av Cayin er forresten en kjempekar.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon HK 970 er en kanonmatch til disse !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg vill anbefale Harman\Kardon forsterkeren til disse høyttalerne. har selv harman kardon og elsker lyden i den=)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da bra at dere forvirret meg enda litt mer! :P
    Virker som det er mange bra forsterkere rundt 5000, og mange forsjellige meninger om hvilken som er best. Har enda ikke bestemt meg for noen, så kom gjerne med erfaringer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser testen på XTZ forsterkeren her på AVforum så kansje det hjelper deg litt å velge? jeg for min del har en veldig billig Harman\Kardon forsterker (AVR132).
    dette er en 5kanals Reciever og spiller som F*** selv om den har "bare" 5x30 watt i 5kanaler og 2x40. den har 580 watt strømforsyning så den er ganske strømsterk

denne driver et par Proson Conquest 6030. hadde før en gammel sherwood forsterker på disse og Harman\Kardon forsterkeren fikk en helt annen lyd i de! dypere bass, masse kontroll over elementene og veldig fin diskant\mellomtone.

jeg har ikke noe problem med å anbefale Harman\Kardon på det varmeste etter mine erfaringer og vill du bygge ut til surround senere så vill jeg anbefale en Harman\Kardon forsterker... nå vet jeg ikke hvor tungdrevet høyttalerne dine er eller hvor store elementer det er men jeg vil tro at det holder med samme forsterker som jeg har , den koster bare 3.202,- inkl. frakt ! fra Hi-fi Center Kjeden

lykke til med valget dit og fremtidige Hi-Fi kjøp

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Xtz virker enkel og billig
    Hmmm, kanskje fordi den er enkel, (Enkel, som i enkel å bruke?) og fordi den ER billig! Du fikk dette nesten til å høres negativt ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt om Harman/Kardon HK 970, å nå vil jeg ikke lese om XTZ, for da kommer jeg sikkert til å bli usikker igjen. :P Skal bestille HK 970 nå fra hificenter.no til 4999, eller er det noen som vet en plass den er billigere?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shg.no

PIXMANIA

Har denne billig,men hvordan det er med garanti og service hos disse er for meg ukjent

Selv valgte jeg HiFi Centeret,pga av god service

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Hmmm, kanskje fordi den er enkel, (Enkel, som i enkel å bruke?) og fordi den ER billig! Du fikk dette nesten til å høres negativt ut..
    Enkel som at det er spart på kvaliteten.
    Men forøvrig er det nok en forsterker som gir mye for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    shg.no

PIXMANIA

Har denne billig,men hvordan det er med garanti og service hos disse er for meg ukjent

Selv valgte jeg HiFi Centeret,pga av god service
    Husker jeg har hørt mye dårlig om pixmania pga toll på det du bestiller derfra. Leste litt rundt på forum og fant ut at de har forandret metodene sine, og nå er det vist helt greit å kjøpe derfra. Har lagt inn bestilling på Harman/Kardon HK 970 der :-D

Takker for til alle som har hjelpt meg!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne spilt minst like høyt med en PA sak til 2000 kroner hvis ikke høyere så hvor høyt kan spille er strengt tatt ikke tema.
    Har prøvd RX-V 650 og den var ikke i nærheten av å kunne hente ut potensialet i et par Klipsch Synergy høyttalere engang og jeg tviler på om det har vært noen revulusjonerende endringer på effektdelen siden den tid. Er det jeg mente med skranglete, tror ikke den skrangler hvis en rister på den, japanerne er flinke til å konstruere gode produkter
    Du, altså.
    RX-V659 er testet høyt og lavt og også kåret til årets produkt hos EISA.

Når du skriver dette:
    "Opprinnelig skrevet av Ringradiatoren
    Yamaha'en er en skrangleforsterker, eier ikke strømstyrke og ikke god på noen parametre i det hele tatt. "

Så må jeg nesten spør deg: hvilke paramentre sikter du til?

Strømstyrke påvirker watt-effekt ut, men også her innrømmer du selv at den spiller høyt nok; avhengig av høyttalere og sensitivtet.

Lyden er veldig behagelig, litt typsik Yamaha-laid-back, og egner seg ypperlig til Dynavoice M65 slik trådstarter ber oss om råd på.

Tilkoblingsmulighetene er tilstrekkelig hvis man kan klare seg uten HDMI.

Alt i alt en super AV receiver som ikke fortjener slik "slakt" - hehe

Noen tester her:
    Yamaha RX-V659 Reviews. AV receivers Reviews by CNET.

test av Yamaha RX-V659, test Yamaha RX-V659 - Konsumentguiden.se

Yamaha RX-V659 Receiver Review — Audioholics Home Theater Reviews and News

Sistnevnte er en solid test som bl.a. konkluderer med dette:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at det har skjedd en revolusjon fra 650 til 659.
    Mangler dybde i lydbildet, instrumenter høres ikke naturlige ut, gjør en slett jobb når det gjelder holografi og dynamikk.

Nå får alle nye produkter gode tester da og Yamaha har sikkert en av de beste forsterkerene i klassen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg har hørt mye dårlig om pixmania pga toll på det du bestiller derfra. Leste litt rundt på forum og fant ut at de har forandret metodene sine, og nå er det vist helt greit å kjøpe derfra. Har lagt inn bestilling på Harman/Kardon HK 970 der :-D

Du har fått veldig mye for pengene her !

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at det har skjedd en revolusjon fra 650 til 659.
    Mangler dybde i lydbildet, instrumenter høres ikke naturlige ut, gjør en slett jobb når det gjelder holografi og dynamikk.

Nå får alle nye produkter gode tester da og Yamaha har sikkert en av de beste forsterkerene i klassen.
    Jeg må nesten spør deg igjen:

hvilke parametre er så elendige?

Og er denne synsingen din ut fra lengre bruks erfaring eller en kjapp lyttetest ?

Og leste du egentlig testen fra Audioholics? Den går i dybden så det holder.

Jeg har hatt mitt oppsett over et halvt år nå og det du skriver om lydbildet, naturlige leveranse av instrumentklanger, holografi og dynamikk stemmer rett og slett ikke.
    Og jeg lytter til mye rart, ta en titt på tråden om "siste kjøpte CD/SACD" så får du et innblikk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får en super sak - gled deg. Og veldig stilig - mye stiligere enn både Yamaha, Pioneer og Denon.
    Da jeg kjøpte CD spilleren fra Pixmania tidligere i år så ble den levert på døra, og moms måtte betales til budet - de trakk altså en lavere pris (netto, uten mva) fra kredittkortet hos Pixmania så summen ble riktig.

Men nå ser jeg at du også får valg om Postpakke så da er det vel slutt på det med moms til budet.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg må nesten spør deg igjen:

hvilke parametre er så elendige?

Og er denne synsingen din ut fra lengre bruks erfaring eller en kjapp lyttetest ?

Og leste du egentlig testen fra Audioholics? Den går i dybden så det holder.

Jeg har hatt mitt oppsett over et halvt år nå og det du skriver om lydbildet, naturlige leveranse av instrumentklanger, holografi og dynamikk stemmer rett og slett ikke.
    Og jeg lytter til mye rart, ta en titt på tråden om "siste kjøpte CD/SACD" så får du et innblikk.
    Nå har Ringradiatoren hakket ned på billige produkter i flere andre tråder også, så du kan sikkert ta det han sier med en klype salt

For oss som holder til i den billige enden, så er både H/K & Yamahas rimelige forterkere meget bra til prisen.

Og andywerk, kjemebra valg. Tror du kommer til å bli kjemefornøyd, con cratz :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Nå har Ringradiatoren hakket ned på billige produkter i flere andre tråder også, så du kan sikkert ta det han sier med en klype salt

For oss som holder til i den billige enden, så er både H/K & Yamahas rimelige forterkere meget bra til prisen.
    Jaja, han får ture frem som han vil - men det er svært lite konstruktivt i kritikken; lite håndfast. Greit nok - jeg er jo fornøyd og det er hele poenget for meg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •