Denon AVP-A1HD / POA-A1HD ( 10 x 150w ) + AVC-A1HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 156
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVP-A1HD / POA-A1HD ( 10 x 150w ) + AVC-A1HD

Jeg var idag paa en High-End messe og kom over dette :-)

Skulle komme paa markedet i oktober!

AVP-A1HD Front
    Vedlegg 22061

AVP-A1HD Back
    Vedlegg 22062

AVP-A1HD Top
    Vedlegg 22064

POA-A1HD Front
    Vedlegg 22065

POA-A1HD Back
    Vedlegg 22067

POA-A1HD Top
    Vedlegg 22068

AVC-A1HD
    Vedlegg 22069

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til noen flere bilder av AVC-A1HD (AVR-5308CI):

Denon AVC-A1HD

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke pris tipper dere AVC-A1HD kommer til å få?

4308 koster jo 20,-

De tidligere Denon prisene var jo 17-18, 25 og 49 tusen.

Så havner denne i 25 klassen eller 50 klassen?

Eller vil det være riktig å tro at denne havner rett i underkant av 30 lapper?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avc-a1hd koster 37995 kr

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser

Offisiell pris i HK for AVC-A1HD er HKD 42.500 med man kan skaffe den til ca. HKD 38.000. HKD 38.000 = NOK 26.439

Snakket med en forhandler og det ble antydet ca. HKD 50.000 per stykk for AVP-A1HD / POA-A1HD.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ligger på eBay til rundt $4000.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter mye lesing om USA versjonen (5308) og konkurrerende produkter, som f.eks. Yamaha Z11, så hadde jeg bestemt meg for Denon. Dessverre for meg (og Hifiklubben), ser det ut til at den kommer kun i sølv her! Det er ikke aktuelt for meg, så enten får jeg få meg en 5308, eller velge Yama'en. Veldig synd at de ikke kan levere sort på denne, resten av serien er jo å få i sort!!

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for meg totalt latterlig å levere high-end hjemmekinoutstyr i kun sølv. Det at det heter Premium Silver bare gjør det enda mer irriterende. Må være en dårlig spøk. De er vel ikke totalt blåst i hodet? Samme tragiske historie som med AVC-A1XV...

Beklager igjen mine utbrudd slik jeg kom i skade for i den andre tråden om Denon monsterne. Neste modell kommer med en 500 w halogenpære som lyser opp displayet, men kun i Norge. I Usa kommer den i fargen "Black Hole".

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    , så enten får jeg få meg en 5308, eller velge Yama'en. !!
    Eneste problem med å kjøpe denne fra USA er vel at mant renger en enorm trafo ved siden av som står å hummer.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått beskjed fra Jeff i Denon i USA at 5308 ikke har switching power, så da gikk det håpet ut. Har ikke lyst å kjøpe en diger transformator kladd, så da blir det sannsynligvis Z11 på meg.

Svært irriterende egentlig; for meg funker romkorreksjonen til Denon (Audyssey) bedre enn Yamaha sin. Dessuten er softwaren i Denon smartere, lagring av settinger er mer intuitivt. Lydmessig tipper jeg de er ganske så like, Z11 låter i hvert fall veldig bra.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest gjennom manualene for både AVP-A1HD og AVC-A1HD (5308CI) klarer jeg ikke å finne noe særlig forskjell på funksjonenen mellom disse to.

Ser at de begge har støtte for 3 subwoofere i Audussy oppsettet og det er virkelig spennende. Virker ærlig talt ikke som AVP-A1HD er verdt penga, sammenlknet med AVC-A1HD.....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel som de sier, at fra 20-25 tusen og opp så er det mye penger for lite ekstra.

For de som ser etter forforsterker så ser Marantz AV8003 meget bra ut.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når AVC-A1HD kommer til Hi-Fi Klubben? Den står i siste katalogen (37 998 kr) så det kan virke som den ikke er så langt unna.

Ser ut som valget mitt etterhvert står mellom Cary Cinema 11a, Yamaha DSP-Z11 eller AVC-A1HD

Produktark:
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellen

slettet
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intervju med en denon kar:
    <Talmadge.Feb.08>

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Etter å ha lest gjennom manualene for både AVP-A1HD og AVC-A1HD (5308CI) klarer jeg ikke å finne noe særlig forskjell på funksjonenen mellom disse to.

Ser at de begge har støtte for 3 subwoofere i Audussy oppsettet og det er virkelig spennende. Virker ærlig talt ikke som AVP-A1HD er verdt penga, sammenlknet med AVC-A1HD.....
    Her er den største forskjellen mellom avc og avp HD

Jeff talmadge (denon): Kopiert fra et intervju: <Talmadge.Feb.08>

LU: You've got multiple surround channels or bi-amp front or something?

JT: You’ve got it. Say you want to use the seven channels built in for the front three and the surround backs and you start to bi-amp the front three, okay, so there's six channels gone; you've got one left. Maybe you go to outboard amplifiers to use for whatever other channels you want. It's all about configuration. Would the majority of people use it with that particular receiver? I don't know. But the option's there.

Now, when people look at the images, the AVP and the 5308 share the same chassis. So box size is the same — even weight is the same, almost to the exact tenth of a pound, which is kind of funny, since you're talking about a pre-amp processor/controller versus a receiver. And when we start posting the images of what we've done to the inside the AVP, people will get a sense of what $7,000 in a pre-amp from Denon means. It's been ten years since we had a pre-amp — the old AVP 8000. And it's been requested over and over again.

These models, the 5300 and AVP, share nothing, except for the box. When you talk about internals, a pre-amp having dual toroidal power transformers, I don't know of any. Plus, the AVP has six other power supplies. So audio and everything else is separate. Twelve channels, again, but they're XLRs as well as RCAs. You're talking quad DACs.

LU: For all the channels?

JT: For all the channels.

LU: And it's balanced circuitry?

JT: Balanced circuitry. It even has balanced analog inputs for our friends that still have outboard DACs that want to do that kind of stuff. But the AVP really takes us to another level. I mean, using all the expertise of digital and analog technology, the 5308 does share some, but you take it to a new level with quad PCM 1796 DACs per 12 channels. Dual differential. You get a differential volume control. You get differential A to D. It's just beyond whatever else is out there for the price. I mean, honestly, from a competitor standpoint, we've had a lot of customers use 4000- and 5000-level receivers as a preamp because there's really nothing even in the pre-amp world that can compete with them. So now we've decided, hey, we're going to have that preamp market. We had sort of let that go. Now we're getting back into it.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett men ikke hørt

Kom over et sjappe med hele rangen! POA & AVP for HKD 47.800 pr stk. og AVC til 39.800. Hadde med fruen og det var bra for det var nære på at far tok ut kortet. De hadde tre sett. Neste levering vil bli i April.

På spørsmål hvordan dete spiller som rent Stereo oppsett sammenlignet med min JR så fikk jeg svar at min JR burde jeg beholde siden den spiller bedre. Hvis det er tillfelle så spørs det om ikke AVC kommer best ut siden jeg kan bruke min JR for front HT.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig hørt...

...for en opplevelse!!!!!!

Oppkoblet med Ked Ref 205/2, 204C/2 203/2, Marantz PJ, Marantz SACD, og Samsung BR.

Frontrekka var brokoblet slik at 10 x 150w ble til 3 x 300w + 4 x 150w.

Testet med Die Hard 4. For et trøkk!!! Gliset nermest bretta seg rund fjeset. Gruer meg til hva naboen kommer til og si hvis (når) jeg skaffer meg dette settet. Testet Stereo (SACD) Pure direct og ble mildt sagt meget overraskethvor bra dette settet spiller. Selv med heftig spilling så ble det ingen vesentlig varme utvikling heller.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av de hørte du på?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •