Denon AVP-A1HD / POA-A1HD ( 10 x 150w ) + AVC-A1HD - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 156
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at samme oppdatering kommer opp på min AVC-A1HD også .....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik

Bare gå inn på processoren å sjekk etter oppdatering!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Bare gå inn på processoren å sjekk etter oppdatering!
    Hvordan da ? Åja.. oppdaterte firmware tidligere idag, mente hva oppgraderingen fikset på

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan da ? Åja.. oppdaterte firmware tidligere idag, mente hva oppgraderingen fikset på
    Venter på svar fra Jeff hos Denon

Mvh

PerS

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på svar fra Jeff hos Denon

Mvh

PerS
    Originally Posted by DaveC56
    Jeff Talmadge provided me the list of fixes: I own the AVR-5308CI

Addition of the RhapsodyMerge function.
    "ON/OFF" display of "Tone Defeat" is opposite.
    When space is used for the character of SSID, WiFi cannot be set.
    Problem for Tuner preset memory when RDS is received.
    Scroll speed of "Artist" becomes slow when playback music files with DLNA by network-audio.
    Spelling error on web browser display. "Controler" > "Controller"
    MVUP/down (master volume up/down) command can affect zone 2 volume if any zone 2 command has been recently sent.
    No title via internet radio with the new firmware version 1.60.
    When AVP-A1HD connects Marantz DV9500 with EXT.IN connection and chose "Monitor2", Sound output stops.
    The disc where "Dolby Digital" and "TrueHD" are alternately recorded is reproduced. And, when "Dolby Digital" and "TrueHD" are promptly switched, the sound is not outputted.
    When the stream signal of "DTS-HD MA 7.1ch" is reproduced by setting "5.1ch", the sound is distorted.
    Noise occur from surround channel when playback a blue-ray disc "The Golden Compass" when connected AVPA1HD and DVD3800BD.
    The connectivity of "HDMI" and "CEC" is improved.

Enjoy,
    Dave C.

Kopierte fra avsforum

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ny realta firmware oppgradering ?

Tar evigheter denne oppgraderingen... updating failed 2 ganger til nå og står på 00%

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ny realta firmware oppgradering ?

Tar evigheter denne oppgraderingen... updating failed 2 ganger til nå og står på 00%
    Fikk du oppdatert eller låste den seg?
    Så du la ut på avsforum at du har problemer!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du oppdatert eller låste den seg?
    Så du la ut på avsforum at du har problemer!
    Leverte avp til hifi klubben jeg, de sender den evt til danmark om oppgraderingen ikke fungerer. Har handshaking problemer med pioneer'n min så da bør det jo fikses når det finnes en oppdatering på det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker kanskje som realta chip på min avp er kaputt... får den ikke til å scalere noenting... den klarer iallefall ikke å scalere opp dvd film fra 720p til 1080p blant annet... Får ikke noe feilmeldinger på avp så vet ikke helt om det skyldes feil på firmware oppgradering. Kanskje derfor realta ffirmware oppgraderingen ikke virker.

Sjekket firmware versjon på realta: FFFFFF indikerer vel at det er noe feil på denne. Må vel kommentere at scalering på denne har vært ustabil fra dag en

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SUB oppsetts forklaring til AVP-A1HD og AVC-A1HD

1SP – assigned to SW1

2SP L/R – stereo split + LFE to both, assigned to SW1 and SW2

2SP Mix – mono split + LFE assigned to SW1 and SW2

3SP L/R/LFE – stereo split to SW1 and SW2 + LFE only to SW3

3SP Mix - mono split + LFE assigned to SW1 and SW2

Her er forklaringen eks. er ved at vi har satt subwoferen til å ta fra 80Hz og alle Høytalere til Small:

1SP= SW1 utgangen tar alle signal fra 80HZ +LFE

2SP L/R= SW1 Tar alle signaler fra Venstre side av oppsette+ LFE og SW2 tar alle signaler fra høyre side av oppsette + LFE

2SP Mix= Tar alle signaler fra begge sider i både SW1 & SW2 + LFE i SW1 & SW2

3SP L/R/LFE= SW1 Tar alle signaler fra Venstre side av oppsette og SW2 tar alle signaler fra høyre side av oppsette og SW3 tar kun LFE

3SP Mix=SW1 & SW2 tar kun LFE og SW3 Tar alle signaler fra begge sider!

Mvh

PerS

Takk til Chris hos Audyssey for å skaffet dette fra Denon til Meg!
    Audyssey Welcomes You

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmms... er i dialog med hifi klubben om hva som skal skje med min avp som har defekt video kort/realta chip. Siden feilen har vært der siden dag en så ser jeg helst at jeg får en ny processor fremfor å få denne reparert. Kostet en god del denne saken og da forventer jeg at den skal fungere perfekt. Om den må repareres så er denne i mine øyne ikke perfekt mere. Ifølge hifiklubben har de visst aldri fått erstatnings vare/replacement unit for defekt vare. Høres ikke bra ut.

Er jeg urimelig ? I henhold til kjøps loven så har jeg krav på ny vare, siden denne feilen var der fra dag 1(?). Idag er det 7 dager siden jeg sa ifra til hifi klubben at det er feil på denne og bruker 7 dager på å finne ut hva de skal gjøre... fikk mail idag om at de vil sende inn til reperasjon... og i mailen står det at teknikerne i danmark har ferie i neste uke og spør om jeg skal vente med å sende den inn til etter de er tilbake fra ferie...

Hva ville dere gjort ?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Er jeg urimelig ? I henhold til kjøps loven så har jeg krav på ny vare, siden denne feilen var der fra dag 1(?). ...
    Hvis det stemmer kan du jo kreve at du får ny forsterker. På den annen side vil nok ikke en reparasjon svekke ytelsen på forsterkeren dersom reparasjonen er gjort på riktig måte.

Synes at Hi-Fi Klubben har brukt litt vel mye tid å få klarhet i sakene her, samt at det er uheldig for deg som kunde å måtte vente til teknikerne er tilbake fra ferie.

Et kompromiss kan kanskje være at du ber om en kompensasjon (i form av prisavslag/tilbakebetaling), mot at du ikke krever en ny forsterker, men venter til den kan repareres. Jeg tror dette bunner ut i hvor mye godvilje Hi-Fi Klubben er villige til å vise her. Har du vært stamkunde eller god kunde hos dem en stund så synes jeg dette bør telle i din favør. Hi-Fi Klubben vil kunne tape (?) penger i denne omgang hvis forsterkeren byttes ut, men på sikt kan det være viktigere å beholde deg som kunde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Hvis det stemmer kan du jo kreve at du får ny forsterker. På den annen side vil nok ikke en reparasjon svekke ytelsen på forsterkeren dersom reparasjonen er gjort på riktig måte.

Synes at Hi-Fi Klubben har brukt litt vel mye tid å få klarhet i sakene her, samt at det er uheldig for deg som kunde å måtte vente til teknikerne er tilbake fra ferie.

Et kompromiss kan kanskje være at du ber om en kompensasjon (i form av prisavslag/tilbakebetaling), mot at du ikke krever en ny forsterker, men venter til den kan repareres. Jeg tror dette bunner ut i hvor mye godvilje Hi-Fi Klubben er villige til å vise her. Har du vært stamkunde eller god kunde hos dem en stund så synes jeg dette bør telle i din favør. Hi-Fi Klubben vil kunne tape (?) penger i denne omgang hvis forsterkeren byttes ut, men på sikt kan det være viktigere å beholde deg som kunde.
    Forbrukerkjøpsloven gir deg rettigheter i slike tilfeller.

Hovedregelen er at når en vare har en mangel som selgeren er ansvarlig for, kan du som forbruker velge mellom reparasjon og ny vare. Loven gjør imidlertid et unntak dersom det vil koste vesentlig mer for selgeren å gi deg ny vare sammenlignet med reparasjon, eller dersom det er umulig for selger å omlevere (skaffe og levere ny, tilsvarende vare).

Hvis selgeren hevder at omlevering vil koste vesentlig mer i din sak, kan du be om dokumentasjon på dette. Dersom det koster 2-3 ganger så mye å levere en ny vare i forhold til å reparere, må du trolig akseptere en reparasjon. Merk at selger likevel ikke kan kreve å reparere dersom dette vil ta urimelig lang tid, eller resultatet ikke vil bli fullgodt.

Synes dette høres ut som grei skuring jeg, fabrikk garanti skulle jo dekke alle kostnader, og ikke koste butikken noe ? Å få replacement unit.
    Produktet er jo så nytt at om butikken hadde fikset en ny til meg så har de 3 valg: bruke min som demo modell etter at den er blitt reparert, returnere denne til japan for analyse/bytte vare, 3: selge til kunde med 2000 kroner i avslag.... og jeg får i alle tre tilfeller ny vare...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel også rett til tilsvarende låneprodukt mens forsterkeren er på service hvis rep. tar mer enn x antal dager.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Du har vel også rett til tilsvarende låneprodukt mens forsterkeren er på service hvis rep. tar mer enn x antal dager.
    Og hva defineres som 'tilsvarende låneprodukt' ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktet er jo så nytt at om butikken hadde fikset en ny til meg så har de 3 valg: bruke min som demo modell etter at den er blitt reparert, returnere denne til japan for analyse/bytte vare, 3: selge til kunde med 2000 kroner i avslag.... og jeg får i alle tre tilfeller ny vare...
    Personlig er jeg av den litt utålmodige typen, så jeg hadde bedt om at ting blir ordnet raskest mulig. Jeg vil tro at det raskeste hadde vært å få en ny enhet, ihvertfall dersom det finnes flere på lager. Da kan Hi-Fi Klubben selge den defekte enheten (etter reparasjon naturligvis) til litt nedsatt pris senere (eller bruke den som demo-modell) og heller gi deg en ny enhet raskest mulig.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva defineres som 'tilsvarende låneprodukt' ?
    Har du sjekket om Hi-Fi Klubben har en annen AVP (akkurat samme modell) på lager (demo?) som du kan låne imens, dersom du velger å vente på reparasjon? Høres litt tungvint ut å måtte bruke et annet merke i mellomtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Har du sjekket om Hi-Fi Klubben har en annen AVP (akkurat samme modell) på lager (demo?) som du kan låne imens, dersom du velger å vente på reparasjon? Høres litt tungvint ut å måtte bruke et annet merke i mellomtiden.
    Om jeg får byttet til en ny avp kan jeg jo beholde min avp frem til den nye avp er klar for henting i butikken. Alt annet enn realta chip/video kort fungerer, opp/ned scalering video kilder klarer jeg meg fint uten i noen uker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ikke fått noe svar på hva som skjer...

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •