Denon AVP-A1HD / POA-A1HD ( 10 x 150w ) + AVC-A1HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 156
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sorry

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hvem av de hørte du på?
    Jeg hørte på AVP-POA settet. HKD 96.000 for herligheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    ...for en opplevelse!!!!!!

Oppkoblet med Ked Ref 205/2, 204C/2 203/2, Marantz PJ, Marantz SACD, og Samsung BR.

Frontrekka var brokoblet slik at 10 x 150w ble til 3 x 300w + 4 x 150w.

Testet med Die Hard 4. For et trøkk!!! Gliset nermest bretta seg rund fjeset. Gruer meg til hva naboen kommer til og si hvis (når) jeg skaffer meg dette settet. Testet Stereo (SACD) Pure direct og ble mildt sagt meget overraskethvor bra dette settet spiller. Selv med heftig spilling så ble det ingen vesentlig varme utvikling heller.
    Tviler ikke et sekund

Dog, for en purist, så er det litt pussig at de velger å spille av Die Hard 4 i 7.1 da jo lydsporet er i 5.1. Bakkanalene blir jo da pseudo-lyd. Det foreligger jo nå et par alternativer med 7.1 lydspor på BD, f.eks. "The Golden Compass", "War" ("Rogue Assassin") og, tro det eller ei, "Good Luck Chuck" som kanskje hadde vært bedre å teste i et 7.1 oppsett.

I et 5.1 oppsett kan jo POA-A1HD brokobles til 5x300W ved 8 ohm (5x500W@4ohm!), eventuelt bi-ampes med 2x150W per kanal.

Skal man opp i tilsvarende effekter for (eller bi-ampe) et 7.1 oppsett, så trengs 2 stk POA-A1HD (f.eks. FL, C & FR koblet til den ene POA'n og SL, SR, RL & RR til den andre POA'n), men da står man igjen med 6 ubrukte kanaler. For et luksusproblem

Det fine er at begge POA'ene kan styres via AVP'n. Denon har tydeligvis tenkt på det meste her

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5.1

Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Tviler ikke et sekund

Dog, for en purist, så er det litt pussig at de velger å spille av Die Hard 4 i 7.1 da jo lydsporet er i 5.1. Bakkanalene blir jo da pseudo-lyd. Det foreligger jo nå et par alternativer med 7.1 lydspor på BD, f.eks. "The Golden Compass", "War" ("Rogue Assassin") og, tro det eller ei, "Good Luck Chuck" som kanskje hadde vært bedre å teste i et 7.1 oppsett.
    Jeg har nok materiale for 7.1 DVDCollection men tok ikke med noen når jeg dro for å lytte. Forresten så kan man ikke velge 7.1 når lydsporet er 5.1. Lyden ble sent via bitstream og dekodet intern i AVP'n.

Oppsettet; var Kef (front) 205/2, 204c/2 (bak) 203/2 (sub) PSW 4000. Marantz SA-7S1 Reference SA-CD/CD Player, Marantz VP-15S1 1080p DLP® Projector

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Forresten så kan man ikke velge 7.1 når lydsporet er 5.1. Lyden ble sent via bitstream og dekodet intern i AVP'n.
    Hvilken bitstream er det i så fall tale om?

Om bitstreamen er Dolby TrueHD eller DTS-HD MA, så kan det hende du har rett.

Er det snakk om vanlig DD/DTS 5.1, så gir AVP-A1HD muligheten for å benytte DD/DTS + PLIIx Cinema for 7.1 gjengivelse av et 5.1 spor (gitt at oppsettet er 7.1, hvilket du indikerte). Ikke at dette er min anbefaling - tvert imot!

Her er forresten linker til manualene (på engelsk):

AVP-A1HD
    POA-A1HD

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan da plusse på med PLIIx på 4308 for DTS MAster HD og True HD. Regner med det er like enkelt på dette oppsettet. det står forresten og venter på meg på jobben i morgen. Endelig klart for en langtidstest av dette oppsettet! gleder meg stort.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at POA-A1HD er på 10 x 150 W 8 ohm og et oppgitt strømforbruk på 1300 W. Min Copland CVA 535 (som forresten ligger på AVtorget for å få plass til AVC-A1HD) har 5 x 125 W 8 ohm og det samme strømforbruket på 1300 W. Får ikke dette til å rime helt. Oppgir Denon "juksewatt" slik som mange andre japanske produsenter gjør?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Man kan da plusse på med PLIIx på 4308 for DTS MAster HD og True HD. Regner med det er like enkelt på dette oppsettet. det står forresten og venter på meg på jobben i morgen. Endelig klart for en langtidstest av dette oppsettet! gleder meg stort.
    Ja, om 4308 kan gjøre dette, så også AVP.

Noe å glede seg til, ja. Litt av en kombo - ikke sant

Blir spennende å høre hva du synes da. Regner med du forteller det her først

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ser at POA-A1HD er på 10 x 150 W 8 ohm og et oppgitt strømforbruk på 1300 W. Min Copland CVA 535 (som forresten ligger på AVtorget for å få plass til AVC-A1HD) har 5 x 125 W 8 ohm og det samme strømforbruket på 1300 W. Får ikke dette til å rime helt. Oppgir Denon "juksewatt" slik som mange andre japanske produsenter gjør?
    1300W? Kommer vel an på om dette er et gjennomsnittstall eller max..? Enig i at det virker litt pussig slik det står...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1300W? Kommer vel an på om dette er et gjennomsnittstall eller max..? Enig i at det virker litt pussig slik det står...
    Regner med at produsentene oppgir max strømforbruk.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon pleier meget skjeldent å oppgi juksewatt, og det jeg har sett i tester viser at forsterkerne deres gjerne leverer mer enn det som er oppgitt. POA-A1HD er vel et digitalt effekttrinn, det forklarer isåfall det "lave" strømforbruket...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

har tidligere oppgitt et gjennomsnittsforbruk ved 4 ohm med alle kanaler drevet. Altså ikke et maxforbruk, dette pga strømpriser visstnok..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn for ordensskyld, POA-A1HD benytter ikke digitale effekttrinn.

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får AVP/POA settet på torsdag. Har noen en formening om hva som er best av å brokoble eller bi-ampe frontrekka?

Skal brukes på BW 804s og HTM3s. Bak er det SCMs og bruker kun en kanal på hver.

De siste to kanalene skal brukes til sone 2 stereo i stua sammen med ene HDMI utgangen til TV'en.

Får endelig koblet min Veldyne DD12 med XLR kabel, som er en fordel siden jeg har langt strekk med kabel ettersom utstyret står i naborommet.

Har og tenkt å utvide med en til DD12 fremme, og en DD12/18 til LFE kanalen. Er det noen som har DD subber i cherry farge til salgs?

Erling

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke finlest manualen og har heller ingen førstehåndserfaring med denne forsterkeren enda, men jeg vil tro at bi-amping gir den beste utnyttelsen siden dette vil gi deg 2x300W per kanal mot 1x500W per kanal ved (bi-wired) brokobling (sammenligningen er gjort ved 4 ohm for å tydeliggjøre forskjellen).

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke finlest manualen og har heller ingen førstehåndserfaring med denne forsterkeren enda, men jeg vil tro at bi-amping gir den beste utnyttelsen siden dette vil gi deg 2x300W per kanal mot 1x500W per kanal ved (bi-wired) brokobling (sammenligningen er gjort ved 4 ohm for å tydeliggjøre forskjellen).
    Jeg er enig med deg. Biwire burde bli bedre enn brokobling.

Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Kok
    Jeg får AVP/POA settet på torsdag
    Grattis! Hadde hatt settet allerede men må vente litt for finansen. Kjøper kun kontant så kommer snart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Denon pleier meget skjeldent å oppgi juksewatt, og det jeg har sett i tester viser at forsterkerne deres gjerne leverer mer enn det som er oppgitt.
    Veit itte je... Min AVC-A1XV skal visstnok yte 10x170w/8 Ohm, evt 10x220w/6 Ohm, (og den er målt til 2x190w 8 Ohm) men max strømforbruk er oppgitt til kun 850w... Tolker det dithen at hver av forsterkermodulene kan yte slik effekt hver for seg, men ikke samtidig. Greit nok, det er vel svært sjelden man har behov for full pupp rund baut, så fordeles vel tilgjengelig støm dit den trengs.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planlagt med bi-amping ja. Har bestillt en 500ft trommel med Monster installasjonskabel fra USA, så jeg skal kunne legge opp hva som helst.

Nå sliter jeg bare med å finne et møbel til hele greia.

Skal få plass til AVP, POA, HD-DVD- Blu-ray, HTPC, PS3, TV dekoder og muligens et Monster Power Center. Blir nermere 150 kg å fordele rundt....

Erling

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sliter jeg bare med å finne et møbel til hele greia.

Skal få plass til AVP, POA, HD-DVD- Blu-ray, HTPC, PS3, TV dekoder og muligens et Monster Power Center. Blir nermere 150 kg å fordele rundt....

Erling
    Ta kontakt med en møbelsnekker og få en spesialbygd på mål.

Det blir faktisk billigere enn ferdig greier jeg har sett på.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får AVP/POA settet på torsdag.
    Grattis, gleder meg til tilbakemelding!

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ta kontakt med en møbelsnekker og få en spesialbygd på mål.
    Jeg fikk min benk spesial laget. om jeg husker målene riktig var de 130cm b x 85cm h x 90 cm b. med 4 cm tykkelse i platen, beinene er 10cmx10cm. Benken ble brutal, spesielt siden dybden er så stor. (90cm) Dette er lurt siden jeg fikk plass til alle kabler bak utstyret samt at jeg kunne sette benken helt inntill veggen.
    Jeg tegnet detaljert hvordan jeg ønsket den, og ble meget fornøyd med resultatet.

Bilde av benken

Lykke til

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg får AVP/POA settet på torsdag. Har noen en formening om hva som er best av å brokoble eller bi-ampe frontrekka?

Erling
    Var å hentet min AVP-A1HD idag på Hifi Klubben i grensen.

Alle innstillinger er lagt inn, kopierte bare de jeg har på AVR-4308 min som nå er flyttet inn i stuen!
    Er nå kun koblet opp mot cd spilleren og prosjektoren intet annet er koblet til.
    Så går den nå på -20dB med CD fra XLO reference recording med en System Burn-in Track på repeat frem til Lørdag før resten blir koblet opp!

mvh

PerS

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVP/POA setter er hentet, men det blir ikke montering i dag.
    Mangler fremdeles møbel å ha dem i....

Erling

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •