Yamaha RX-Z11 - 11.2 Surround. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 208
    Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Antatt levering januar 2008, med en villedende pris på 55000,- er det jeg har fått høre.. <sukk> Vill pris, men Yamaha er kjent å ha ganske høy listepris og bedre pris i butikkene.. Litt kjipt at den ikke kom før jul, har liksom instilt meg på å kjøpe en ny receiver før jul.. grr
    Hadde jo vært fint med en powerbuy på denne her da, en eller annen gang på nyåret.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Hadde jo vært fint med en powerbuy på denne her da, en eller annen gang på nyåret.
    Har en misstanke om at markedet for en receiver til ca. 50.000,- er *litt* for smått til at et powerbuy vil fungere..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,072
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en misstanke om at markedet for en receiver til ca. 50.000,- er *litt* for smått til at et powerbuy vil fungere..
    Hvorfor det?

Tror ikke Yamaha Norge eller hva de nå kaller seg regner med å selge like mange RX-Z11 som billigere modeller, så kjøra på. Det er sikkert mere å gå på avansemessig også på en så dyr forsterker. En annen ting er at en sånn forsterker enten er beregnet på alt for rike folk, eller entusiaster. En tettere kundegruppe enn på avforum skal de vel sånn sett lete lenge etter.

DrE

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo vel litt an på hva prisen blir satt til . Tror ikke det er så usannsynlig at man finner 10-15 stykker som kunne tenkt seg denne reciveren.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YEC Home

"The new flagship receiver from Yamaha.

Only 0.0001% of the US population will own one.

Pity."

Lol! Genial flash-reklame, fikk plutselig lyst på denne nå.. Og det sorte finishet var utrolig mye bedre enn det gull-styret de har hatt på sine tidligere toppmodeller. Jeg har vel omtrent hatt alle Yamaha sine high-end receivere opp igjennom årene, så spørs om jeg burde satse på denne også.. 50.000,- er fortsatt mye penger.. hmf.. :-1 (Kommer jo til å selge Midgard Monoblokkene da, det hjelper jo på litt..)

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris!

Mener jeg har hørt ett nyss om at den kan komme opp mot 60K jeg... husker ikke helt men

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på denne sist jeg var i Sverige en tur. Den vil havne på ca. 50k SEK hos BRL

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sveits koster den ca kr 50.000,- på en nettbutikk. Siden vi har ca 20% mer MVA her i Niorge kan vi nok regne med kr 60.000,- i utgangspunktet men på den annen side så tyder jo opplysningene om 50 SEK på at det kan bli mulig å få den til under 50NKR.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt er en veilende pris på 52.000 NOK her i Norge, med noe lavere pris i butikk. Estimert leveringsdato er i januar 2008. Lenge å vente det.. :-(

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på Electroworld i går og på Yamaha standen stod det faktisk en RX-Z11. Det var en pre-produksjons utgave men det var jo herlig å få ta en titt på vindunderet. Fikk bekrefet opplysningene om en veil pris på kr 52.000,- og levering i januar. Nå må jeg skynde meg å levere Lotto kupongen :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt er en veilende pris på 52.000 NOK her i Norge, med noe lavere pris i butikk. Estimert leveringsdato er i januar 2008. Lenge å vente det.. :-(
    Heldigvis viste dette seg å være feil! En tung julegave dukket opp på døren her idag.. <Sliten etter all løftingen, 38 kg er ganske tungt (!))>

Nå er det bare å koble sammen kabelspagettien..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    f*** den var syk!! hadde jeg hatt 5500 dollar liggende hadde jeg nesten kjøpt den. det er drøm forsterkeren det
    Hvor kan man få kjøpt denne og levert til norge for denne prisen.?

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis viste dette seg å være feil! En tung julegave dukket opp på døren her idag.. <Sliten etter all løftingen, 38 kg er ganske tungt (!))>

Nå er det bare å koble sammen kabelspagettien..
    Grattis...!!
    Du burda ha koblet til spagettien nå.....

Venter spent på å få høre hvordan inntrykket ditt er av alle disse 38 kiloene.
    Har allerede ringt kontofonen og har bare sååååå lyst å dra kort...:twisted:
    Kos deg med den nye husguden:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok sterkt også vurdert den nye toppmodellen til Pioneer om jeg skulle ha brukt 0.05 millioner kroner på en AV-receiver. 7 x 200W ICE digitalforsterkere, THX Loudness Plus osv osv

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lenerd
    Grattis...!!
    Du burda ha koblet til spagettien nå.....

Venter spent på å få høre hvordan inntrykket ditt er av alle disse 38 kiloene.
    Har allerede ringt kontofonen og har bare sååååå lyst å dra kort...:twisted:
    Kos deg med den nye husguden:-D
    Ahh! Kjempefornøyd så langt iallefall! Fungerte som den skulle med en gang, og lyden var veldig imponerende. Har en misstanke om at jeg skrudde opp lyden litt høyere enn jeg bruker, litt usikker på om det er et bra tegn eller ikke.. (Dvs. at det "hørtes" ikke høyt ut, men det var nok ganske bra fres..

Nå var dette en tegnefilm jeg så, de har ofte god lyd, så jeg må nesten få sett noen vanlige filmer/hørt litt musikk før jeg uttaler meg altfor bastant. Skal nok bli tid til det i løpet av helga, må bare jobbe litt først for å tjene inn pengene til monsteret. hehe

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hadde nok sterkt også vurdert den nye toppmodellen til Pioneer om jeg skulle ha brukt 0.05 millioner kroner på en AV-receiver. 7 x 200W ICE digitalforsterkere, THX Loudness Plus osv osv

Helt sikkert kjempefet den der også! PS: THX loudness plus støtter Yamaha'n også, men er det egentlig noe å skryte av? Høres ut som en juksefunksjon spør du meg..??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sikkert kjempefet den der også! PS: THX loudness plus støtter Yamaha'n også, men er det egentlig noe å skryte av? Høres ut som en juksefunksjon spør du meg..??
    Hehe....Tanken bak det hørtes grei ut, men jeg aner jo ikke hvordan det fungerer i praksis. Kan du ikke teste det? Det er vel en funksjon du kan velge å skru av/på?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....Tanken bak det hørtes grei ut, men jeg aner jo ikke hvordan det fungerer i praksis. Kan du ikke teste det? Det er vel en funksjon du kan velge å skru av/på?
    Mmh. Jeg så at den var skrudd på iallefall som default.. :-| Men jeg aner faktisk ikke hva som er tanken bak den heller, får gjøre litt research.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmh. Jeg så at den var skrudd på iallefall som default.. :-| Men jeg aner faktisk ikke hva som er tanken bak den heller, får gjøre litt research.
    Hmmmm.......kanskje.....

Dvs. at det "hørtes" ikke høyt ut, men det var nok ganske bra fres..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.......kanskje.....
    Ja, kanskje det du.. Etter å ha lest litt om hva THX Loudness er for noe(se sitater under), så kan det godt hende at det nettopp er det jeg hører.. Det er iallefall første gang jeg har opplevd at jeg kan skru volumkontrollen opp mot referanse-volumet uten at det blir ubehagelig..

En ting som er merkelig:
    Jeg fikk tilbakemeldinger om at surround høyttalerne var bedre integrert i lydbildet enn tidligere.. (!) Jeg har fått litt kritikk for at surroundene har vært litt for fremtredende tidligere. Det merkelige er jo at i henhold til pressemeldingen, så skal det jo bli omvendt: Lydtrykket fra surroundhøyttalerne skal økes ved lavere volum enn referansenivået..
    (Jeg brukte ca. -12 på volumkontrollen, noe som tidligere var "øredøvende høyt" på action-filmer, litt ute i filmen så skrudde jeg volumet opp i -8, og personlig tror jeg faktisk jeg kunne ha klart å skru den helt opp til 0 uten at det hadde blitt for høyt.)

En annen ting jeg også fikk tilbakemelding på, og som jeg var enig i, var at det var mindre forskjell i lydintensiteten mellom rolige partier og lydintensive partier. Tidligere så har det ofte vært slik at dialogen har et relativt normalt nivå, og når eksplosjonene kommer så blir det så ekstremt mye mer lyd. Jeg er litt uenig med meg selv om det er positivt eller ikke (dvs. at det blir mye mer lyd når det faktisk skjer ting). Det er gøy, men det gjør også at det virker som om de rolige partiene blir for rolig, og de intensive partiene blir nesten litt for ekstrem..

En konklusjon jeg kan trekke gårsdagens filmseanse at lyden var vesentlig mer behagelig å høre på. Kanskje ikke like imponerende, men tror faktisk jeg likte bedre slik det var i går.

Gammelt utstyr:
    Yamaha RX-1700 som forforsterker->2x600W + 3x200W Midgard monoblokker. B&W 703 høyttalere i front, og HTM 7 Center. 603 bakhøyttalere.

Dagens konfigurasjon:
    Yamaha RX-Z11.2 som forsterker. 5.2 oppsett med 2 presence høyttalere, samt biamping på frontene. Tror 703erne har godt av biamping, det høres iallefall veldig bra ut så langt!

Gleder meg til å teste mer i kveld etter jobb! (PS! Har noen Midgard monoblokker jeg mest sansynlig må kvitte meg med..

Fra THX sin hjemmeside:
    THX Loudness Plus™

"
    Why is this important? All movies, music and games are mixed at a Reference Level in the studio, to be played back at the same Reference Level in the cinema or home theater (0 db on the volume dial for THX Certified Receivers is the studio Reference Level). However, most consumers find Reference Level to be too loud for their homes. Still, turning the volume down often means that elements of movie, music and other soundtracks can be lost or perceived differently by the listener from the original sound mix.

By leveraging its knowledge and expertise in psychoacoustics and surround sound, THX created THX Loudness Plus to maintain the integrity of soundtracks when listening below Reference Level. THX Loudness Plus compensates for the tonal and spatial shifts that occur when the volume level is reduced. By automatically raising the levels of the ambient sound, users experience the true impact of movies, music and games regardless of the volume setting. "

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •