Kan noen tyde dette svaret fra NAD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen tyde dette svaret fra NAD?

Sendte NAD en forespørsel om støyen i min NAD. Her er spørsmålet:

Hello!
    I got a T762 as you can see. When i have the volume at -20db and higher i have a some disturbing noise in the speakers. (all channels).
    This happens wether i got any signal transmitted to the reciever or not. I have tried all speakers and all input channels and it does not make a difference. I have also checked for noise in the electrical net.
    Some people in a forum told me that in some older NAD recievers this type of noise could be expected due to some capacitators used. Can this be right? Is it a big operation to fix this? I mean would it be worth it to send it to service?

Og her er svaret:
    Hiss is always audible close to the speakers from the tweeter usually in a surround mode and especially if the analog input is open. Also, if the speaker levels are turned up above 0dB. Try turning the analog input off and see if the noise goes down. Please check your speaker settings and your channel levels.
    All electronics have some level of noise, which is specified for every product as ''signal-to-noise ratio''. A technician with instrumentation to determine if your unit is operating properly can measure this. We want you to be happy with your purchase. We recommend that you work with your dealer to determine the cause of the noise and then take proper corrective action. We are certain that your problem can be solved in a satisfactory manner.

Det jeg lurer på her er hva de mener med å Turn of the Analog Input?
    Jeg bruker jo Optisk mellom DVD spiller og Reciever så må jeg da terminere analoge inputs på noen måte?
    Har skrudd ned speakerlevels, men ikke all verdens resultat.
    Noen ide hva de mener med å skru av analog inputs?

Takker og bukker

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker her men kan ikke du gjøre det i OSD menyen ? Mener at en kompis av meg som har en NAD T763 gjorde nettopp det. Du kan sette alle inputs til "off" der.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Litt usikker her men kan ikke du gjøre det i OSD menyen ? Mener at en kompis av meg som har en NAD T763 gjorde nettopp det. Du kan sette alle inputs til "off" der.
    Står sikkert noe om det her, side 15 tror jeg
    http://207.228.230.231/manual/NAD-T762-OM-GB.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, mener altskal stå til digitalt der, men skal sjekke senere. Må jobbe litt først

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om du har gjort de tingene det spørres om. Jeg har selv testet 762 (før 763 kom) i oppsettet til en kompis, og der hadde vi store problemer. Han har aktiv deling osv, og der fikk vi klikk hver gang vi skrudde på volumet. Vi tok den med til HFK og fikk den koblet opp mot et par NAD effekttrinn. Der fikk vi et skikkelig drønn hver gang volumet gikk i laveste trinn (mute) eller ut av dette. I begge oppsettene var det påfallende mye støy. Akkurat hva det skyldes er jeg ikke sikker på, men riktig var det ikke.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du gjort(testet) for å eliminere muligheten for at støyen er på strøm nettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort følgende:
    - Testet på forskjellige kurser.
    - Kjører gjennom en Monster boks
    - Kjørt all power gjennom Monster og alle utenom.
    - Kjørt noe power gjennom Monster og noe utenom.
    Selv om jeg BARE kjører NAD og har ingenting annet på monsterboksen og hverken TV, DVD eller noe annet koblet til NAD'en, bare to høyttalerkabler så har jeg støy. Dette gjelder alle kanaler inkl. sub.

Har som sagt prøvd det meste av det jeg har kommet over.
    Sjekket nå igjen med høyttalernivåene under på 0db eller rett under og selvfølgelig minsker støyen en del, sammen med volumet generelt. Får se hva resultatene bringer fremover. Har mine BM630 til salgs og fikk et tilslag på dem nå så inntil prosjektet mitt er ferdig har jeg ikke noe anlegg i bruk

Sparker liv i tråden igjen om noen uker, når jeg har pusset mine betonghøyttalere ferdig
    Hvis jeg da fortsatt har støyen

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke kabeltv?
    Er ofte det lager støy.Har du det,prøv å koble fra alle kabeluttak i hele huset.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kabeltv ja. Har prøvd med galvanisk skille på det, tatt ut kontakten, kjørt det gjennom monsterboks. Ingenting har hjulpet. Som sagt er høytalerne mine på vei ut og får ikke fulgt opp denen tråden før om en stund

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den generasjonen NAD receiver som du har (og eldre) er rett og slett elendige mtp støy. Dette er noe du må leve med dersom du har NAD receiver fra den tiden. Hvordan de aller nyeste er har jeg ikke hørt. Jeg hadde tre stk før jeg ga opp. Jeg hadde også en slags "digital" støy når jeg skrudde på volumknappen, samt at digitalinngangen gikk føyken hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det Marsboer sier.
    Hvis du ikke liker støy, styr unna NAD sine souroundforsterkere.
    Kommet en drøss med "mods" på disse forsterkerne, men ingenting funker.
    Det typiske er "klikking" når man skrur på volum og masse sus når man skrur opp. STYR UNNA.

Vet ikke hvordan de siste modeller er.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest om dette tidligere også, så har på en måte vært klar over det, men ikke visst om noen med 1. hånds erfaring Derfor jeg spurte NAD om de kondensatorene.
    Problemet er penger til å skaffe seg noe nytt.
    Er redd jeg må ha et par hundre watt på de nye TL høyttalerne. De 100W i NAD'en er ikke nok i allefall.

Takk for alle svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skru av analoge innganger på NAD 763

Gå inn i "input settings". Der kan man skru av videosignal og analoge/digitale audiosignal for alle innganger man ikke bruker.

Ett spørsmål.

Nå jeg går inn i setup menyen begynner bildet å "blinke" (forstyrrelser) på skjermen.

Har sort bakgrunn på setupmenyen, men av og til blinker det blått.

Har prøvd med s-video og kompositt signal, men det skjer det samme uansett.

Bruker ikke videodelen i reciveren.

Er dette normalt ?

Mvh Oddp

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setupen hos meg er lik som din. Lurte også på om det var noe forstyrrelser. Har ikke funnet noe måte å bli kvitt det. Eneste jeg vet er at hvis man har OSD settingen er på så blir det værre. Husker ikke helt navnet på det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •