NAD Effektforsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD Effektforsterker.

Hei,

Da har effekttrinnet i mitt anlegg hivd inn hånkleet for siste gang, og jeg skal investere i en ny effektforsterker. Jeg har meget bra erfaring med NAD og valget faller nok på en slik. Jeg sitter igjen med en NAD T760 Surroundforsterker (som jeg har brukt som forforsterker og effekt for bakre/senter kanal). Høytalerne som skal drives er et par B&W 604 S2, og surroundforsterkeren er i det minste laget til de to, det høres litt tamt ut mao.

Jeg har vurdert den nye C272, eller evt. kjøpe en brukt, f.eks. 216 THX. Har et par gode tilbud på 216 THX men de må kjøpes "uhørt", så lurte på om noen har erfaringer med noen av disse, evt. andre NAD's rene effektforsterkere i samme prisklasse (3-6000,-) - ny eller brukt.

Bruksområdet består mye av film, og mye musikk i Rock/Jazz genren.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt NAD 218 THX så hvis du får tak i den brukt den er fantastisk til prisen og jeg tror de ligger på rundt 3k for å få en brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De koster nok dessuten 5-6 tusen brukt.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette var ikke hva jeg hadde trodd. Bortsett fra et par sinte sjeler som hadde uheldige opplevelser med NAD 216THX har den fått overveldende bra kritikk verden over, har lest _mange_ reviews etterhvert. Det skal bra gjøres å få 218 forsterkeren ned i 3000,- brukt skulle jeg tro, da det ser ut som 216 går for 2500-3500,- brukt.

Men, jeg må nesten revurdere mine planer om en 216 ser det ut som :?

Flere erfaringer er fortsatt velkomne dog :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 216 som jeg fortiden bruker som subforsterker. Den fungerer helt fint. Den er på grensen mellom varm og nøytral lyd, men mangler litt detaljer. Til 2500-3000 kr er den et bra kjøp. Hvis man har høyttalere som matcher vel og merke.

Min 216 er forresten til salgs.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilogmed s200 er nesten nøyaktig samme konstruksjon som 218, ikke rart den låter dårlig..at de fortsatt selger den er utrolig.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg blandet vel prisen på 218 og 216.....

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har et par B&W 604 S2 som jeg skal spille på. Jeg har spilt en stund med en middels gammel NAD 75 watter som er i minste laget. Har også testa med en litt kraftigere NAD surroundforsterker, men det er her også endel som mangler. Ikke for det, lyden på film er overraskende bra med slike "små" forsterkere, men når det spilles musikk er det spak lyd ut fra høytalerne. Derfor har jeg lyst til å få litt mere ut av potensialet på høytalerne. En kraftigere NAD virket derfor som den ypperlige løsning. Jeg har desverre ikke noen mulighet for å "testhøre" forsterkeren, men men...

Send meg en PM med litt info og pris på den du selger, eller mail meg på: nworlda@yahoo.no (kan vi legge ut mail adressene våre her? :?: ) Jeg er definitivt interessert.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano
    Ja jeg har et par B&W 604 S2 som jeg skal spille på. Jeg har spilt en stund med en middels gammel NAD 75 watter som er i minste laget. Har også testa med en litt kraftigere NAD surroundforsterker, men det er her også endel som mangler. Ikke for det, lyden på film er overraskende bra med slike "små" forsterkere, men når det spilles musikk er det spak lyd ut fra høytalerne. Derfor har jeg lyst til å få litt mere ut av potensialet på høytalerne. En kraftigere NAD virket derfor som den ypperlige løsning. Jeg har desverre ikke noen mulighet for å "testhøre" forsterkeren, men men...

Send meg en PM med litt info og pris på den du selger, eller mail meg på: nworlda@yahoo.no (kan vi legge ut mail adressene våre her? :?: ) Jeg er definitivt interessert.

hvorfor nad?

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt NAD før på høytalerne mine, og syntes det virka meget bra. Har også hatt flere NAD produkter før og er fornøyd med de. Bortsett fra det bruker jeg forforsterker NAD, og bakre/senter kanalen drives av en NAD effekt, tenkte jeg skulle fortsette i samme linja. Men for all del, som jeg sa i den første noten min er jeg åpen for forslag om gode effektforsterkere i prissjiktet 2,5-6000,-.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einis er generellt negativ til NAD, så dere får ta det han sier med en stor klype salt..

218 THX holder seg godt i pris, så Whoppass' prisantydning er nok riktig. Dette gjelder også for 216 og C270. Jeg solgte min C270 for 3400,- i januar. Nyprisen i 2001 var 4498,-

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Einis er generellt negativ til NAD, så dere får ta det han sier med en stor klype salt..

218 THX holder seg godt i pris, så Whoppass' prisantydning er nok riktig. Dette gjelder også for 216 og C270. Jeg solgte min C270 for 3400,- i januar. Nyprisen i 2001 var 4498,-

neis...men ikke bare jeg som har hatt rare erfaringer me 218.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD har dårlig med konkurrenter i samme prisklasse, uansett hva einis måtte mene.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :!: Burde gå an for den som starter threaden å avslutte den også. Men uansett, tror vi stopper der så får dere ta det en annen plass.

Tror jeg går for 216, så får det briste eller bære. Takk for alle innspill og synspunkter. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå siterte jeg egentlig ikke deg da einis. Jeg bare anbefalte deg å komme med mer konstruktive innlegg. Det er greit at du synes at NAD er dårlig, det kan du skrive til du får vondt i fingrene for min del. Men du bør også komme forslag til alternativer.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Nå siterte jeg egentlig ikke deg da einis. Jeg bare anbefalte deg å komme med mer konstruktive innlegg. Det er greit at du synes at NAD er dårlig, det kan du skrive til du får vondt i fingrene for min del. Men du bør også komme forslag til alternativer.
    siterte du ikke meg? heh...syns ikke nad er dårlig generelt, men henviser til hva jeg har skrev litt lenger oppe.
    har nå kommet med alternativer jeg...jaja :?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano
    Jeg har kjørt NAD før på høytalerne mine, og syntes det virka meget bra. Har også hatt flere NAD produkter før og er fornøyd med de. Bortsett fra det bruker jeg forforsterker NAD, og bakre/senter kanalen drives av en NAD effekt, tenkte jeg skulle fortsette i samme linja. Men for all del, som jeg sa i den første noten min er jeg åpen for forslag om gode effektforsterkere i prissjiktet 2,5-6000,-.
    forslag, f,eks Vincent SP-331. denne koster 6998 ny om jeg ikke husker feil. skaffes vel for godt under 5k brukt..selv om den er 50watt under nad`n er den mye mer strømsterk når impedance`n synker..
    sjekk den ut, f.eks :
    http://www.audiophile.no/omtaler/vincent331.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Enig at Vincent virker bra, men hva med Rotel produktene da?
    Fint med en tråd på "reviews" fra folket som selv har egne erfaringer i daglig bruk og i hvilken kombinasjon (effect/preamp)...?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Enig at Vincent virker bra, men hva med Rotel produktene da?
    Fint med en tråd på "reviews" fra folket som selv har egne erfaringer i daglig bruk og i hvilken kombinasjon (effect/preamp)...?
    rotel: rb1070 2x 130watt =5995kr. du kan jo også se om du får tak i nad 208..dette er det beste nad har laget.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atano!

Har selv B&W 604 S2 og NAD 216 , og synes dette fungerer meget bra.
    Brukte 2 stk NAD 216 en stund (brokoblet, ikke biampet), og det ble litt overkill, pluss at NAD 216 ifølge Hi-Fi klubben blir noe lys og skrikende i toppen når man brokobler de, noe jeg også la merke til. De anbefalte også å prøve med bare en NAD 216, og det fungerte strålende. Så tjente jeg 3000,- på det også.. flott ikke sant?

Du kan nok være heldig å få tak en i NAD 216 til rundt 2500,- , har sett de ligger helt opp til 3500,-.

NAD 218 får man nok ikke for under 5000,- etter hva jeg har sette, og jeg føler kanskje at den passer bedre sammen med Cerwin Vega...? :roll:

Lykke til med valget!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •