NAD Effektforsterker. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte faktisk en 216, og fikk den i forigårs. Men den helt store opplevelsen lar seg vente på, desverre :cry: Jeg tror muligens jeg hadde litt for store forhåpninger.

Jeg gikk fra en 10 år gammmel 75w NAD til 216, og det intrykket jeg sitter igjen med er at en 10 år gammel "liten" NAD forsterker greide å drive to store klosser av en B&W høytaler meget bra. Bevares, det er forskjeller - mye bedre lyd/detaljer på lavere volum, en smule mere bass på musikk (nesten for mye nå :twisted: ), og endel mindre "skjæring"/skarpe S'er ved høyere volum. Jeg har tilgode å merke forskjeller på film dog, der er volumet såpass høyt uansett at det er vanskelig å oppfatte forskjeller so far. Jeg vil uansett si at det var et bra kjøp, til den prisen, og jeg vil forhåpentligvis sette mere pris på den i film sammenhenger også i ukene framover. Men det som konstant gnager er det faktum at høytalerne mine aldri låter like bra som det de gjorde på demorommet hos hifi klubben den dagen jeg kjøpte dem. Jeg vurderte en stund å komplettere med en 216 til, men jeg har hørt av flere at det kan bli litt overkill, så jeg har for tiden slått fra meg den tanken. Dessuten skal jeg bygge lerret til projektoren min nuh, og da har jeg uansett ikke penger til mere lyd :lol:

Newcomer pap sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får best resultat ved å biampe B&W 604 S2. Jeg bruker 2 stk NAD C270, men ved biamping trenger man ikke to like forsterkerer. Man kan bruke en effekt forsterker til bass og la receiver drive mellomtone og diskant. NAD C270 har mulighet for nivå regulering på inngangen. Dette gjør den mer egnet for biamping enn 216.
    Jeg lånt bort den ene C270 i 14. dager og brukte den andre til å drive B&W 604 S2. Det var en stor nedtur.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •