Om og kjøpe forsterker i england

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Om og kjøpe forsterker i england

Heisann er en kar som lurer veldig på om hvordan det er og importere en forsterker ifra england til norge,er det noen som kan svare meg på om det er fullt mulig for meg og bruke den på det norske strøm nettet uten og bruke omformer??,vet ikke helt hva slags strøm nett de bruker der borte..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme spenning men de har en annen kontakt til nettet, men ut av forsterkeren er det sikkert lik kontakt. Du må bare få de du kjøper dem av til å trekke fra engelsk mva og så må du betale norsk moms på dette igjen. Om det lønner seg er vel mer tvilsomt? Litt mer tungvindt om det skulle bli behov for service.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra å skru av den engelske pluggen (hvis strømledningen ikke er seperat fra forsterkeren) og erstatte med norsk. Hvis det er seperat strømledning så er det bare å bruke en norsk en.

Når det gjelder pris, tror jeg ikke man sparer særlig hvis du bestiller den og får den fraktet over. Men hvis du skal til UK og har anledning til å ta den med på flyet selv så kan du få igjen VAT i UK og slippe å betale norsk moms hvis pris etter moms er 6000,- eller mindre.

Du får stort sett 1 til 2 års Europa garanti hvis du kjøper ett produkt i UK (og andre plasser i Europa). Så service 1ste året er ikke noe problem.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet så vidt fra Stoneaudio. VAT blir automatisk trukket fra ved bestilling derfra. Er usikker på om det er noe særlig å spare. Var ikke det på det jeg handlet, men det var ikke å oppdrive i Norge da jeg handlet.

STONEAUDIO UK | hi-fi, home cinema, multi-room, design and installation
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har handlet så vidt fra Stoneaudio. VAT blir automatisk trukket fra ved bestilling derfra. Er usikker på om det er noe særlig å spare. Var ikke det på det jeg handlet, men det var ikke å oppdrive i Norge da jeg handlet.

STONEAUDIO UK | hi-fi, home cinema, multi-room, design and installation
    Sjekka tilbudene deres, og så at de hadde veldig gode pris på superdiskanten til Tannoy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •