Pioneer VSX-LX50 - Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX50 - Erfaringer?

Klarer ikke finne noen som har denne recieveren som kan dele erfaringer, men uansett, så er denne sterkt vurdert siden det er en av høstens nyheter samt toppmodellene.

Siden jeg er eier av ett par Kef IQ5 trenger jeg ikke effektforsterker, bare en meget god reciever siden det ikke er all verden som skal drives, men frontene krever kvalitet, det merkes. F.eks forskjellen fra VSX-1016 til VSX-916 er ganske stor når det gjelder bass, VSX-1016 har stor kontroll og gir en vanvittig fin bass til og med uten sub, det klarer ikke 916, det er selvfølgelig bass, men ikke like klar og trykkende som den er i 1016, så regner med VSX-LX50 skal være vesentlig mye råere enn 1016 i tillegg til vanvittige muligheter.

Er det noen som har hørt denne forsterkeren i forskjellige kombinasjoner? Tvilsomt at noen har hørt den i sammenheng med Kef iQ, men all slags erfaringer er velkommen

Mvh
    Ruxxy

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har forklaring på hvorfor pioneer ikke kan koble til 4 ohms høyttaere til sin LX-50? Fikk svar fra support. De sa bare at det kunne ødelegge den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd AVSforum.com? Der heter den riktignok noe annet og du må vel sammenligne specks for å finne hva som er hva eller spørre Pio.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært meg ville jeg heller brukt 10000,- på harman/kardon sin avr355
    som gir mye mer lydkvalitet og kraft for pengene! Pioneer er mere kjent for å ha mer gadgets isteden for en god forsterker del.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen min
    Hadde det vært meg ville jeg heller brukt 10000,- på harman/kardon sin avr355
    som gir mye mer lydkvalitet og kraft for pengene! Pioneer er mere kjent for å ha mer gadgets isteden for en god forsterker del.
    For det første er ikke lx 50 en ny modell - det er det lx 51 som er! Når det gkelder H/K 355 så tok nå Pioneer lx51 glatt innersvingen på den i lyd og bilde testen! Test av Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde
    I tilegg ser det jo ut til at H/K har hatt mye problemer med sine siste moddeller da. Hvertfall når man leser inne på forumet her! Har selv en lx 51,hatt den i snart to mnd nå,og er veldig fornøyd! Mulig H/K har mer krefter,men selve lydbildet er jo bare deilig på Pio i mine ører hvertfall!

Fikk min på elgiganten i drammen for 8995,- ,så betal hvertfall ikke 9995,- for en lx 50,da det er en utgående model! Ville ikke gitt mer en 7k for den makx!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •