Reciver vs. integrert forsterker på Triangle Celius ES - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Fikk akkurat et par Triangle Celius ES i hus her
    Da trenger du SUB i tillegg, så en Receiver med aktiv deling bør du sikte inn på......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venta på det...

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Siden du selv nevner Hegel H200, prøv også å få en lytt til Bladelius sin nye Tyr. Kan ikke si så mye om den her enda, da det kommer en omtale av den i et kommende Hjemmekino.
    Jeg har veldig lyst til å teste Hegel H200 ihvertfall selv om den koster litt mye, leste testen i nevnte Hjemmekino og det virket positivt selv om den kunne ha tendenser til å være litt lys i toppen. Om jeg ikke husker feil så skulle neste Hjemmekino ligge i postkassen min ca 9. august. Blir neppe noe kjøp før den tid så da må jeg lese testen av Tyr før jeg bestemmer meg.

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kanskje den nye Prelude serien til Electrocompaniet. Usikker på om den har prosessorinngang. En detaljert og behagelig klang bør neppe være noe problem med EC i kjeden.
    Ser ikke ut til at disse har prosessorinngang desverre. Ellers ville de vært spennende.

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Da trenger du SUB i tillegg, så en Receiver med aktiv deling bør du sikte inn på......
    Sub kommer helt sikkert med tiden, men er ikke prioritert nå.

Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Harman/Kardon AVR 745 - Hi-fi Center Kjeden
    Harman/Kardon kommer nok aldri til å figurere i min kino. Det er bare noe ved dem jeg ikke liker og da er det ingen vits i å vurdere dem. Det er en million andre produkter der ute:grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir neppe noe kjøp før den tid så da må jeg lese testen av Tyr før jeg bestemmer meg.
    Omtalen av Tyr kommer nok ikke før nummeret som er ute i månedsskifte august/september...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde jeg hadde løst alle mine problemer i går kveld da det dukket opp en Krell 400xi på hifisentralen for 12000. Jeg sendte selger en mail der jeg erklærte min interesse. I dag fikk jeg svaret:
    "Laber interesse. Gir du 8000,- for den? Er det for mye? Vil bare bli kvittden
    fort som fy.

P-A"

En annen som også meldte seg interessert la inn denne posten i annonsen:
    "JaJa, skal bli spennende å se hva kjøper mottar her, jeg ble tilbudt " Dritten" som selger sa, for kr 9000,-"

Jeg har naturlig nok slått fra meg tanken om å få en Krell til 12000. Det skal forresten nevnes at jeg stusset litt i går kveld også da jeg så epostadressen til selger: dutte3@start.no

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også den annonsen, og kommentaren. Jeg har tidligere kommentert at det har vært usedvanlig mange 400XI i omløp i det siste - og etter at jeg skrev det, har det bare vært flere... Mystisk.

Hva er forresten galt med epostadressen til dutte? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interresang liste du fant på forsterkere med prossesoringang. Hva med Densen B-110? Du kan finne mer ut om denne på Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    Er testet i lyg opps lyd og bilde, fant også en svensk test.

Jeg har en electocompaniet ec-2 forsterker idag som jeg har koplet til en billig av-reciver. Veldig godt fornøyd med ec forsterkeren min, men blir litt mye styr å justere volum kontrollen hver gang jeg skifter mellom film og stereo.

Så er forsåvidt på utkikk etter alternativer, så denne tråden var midt iblinken. Setter pris på om flere kan gi anbefalinger på forsterkere med prossesor inngang med 50-60 wats styrke.

Har hørt en Densen forsterker for mange års siden og mener de hadde en behagelig og fin lyd.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du slått fra deg reciever.. Hvis ikke bør du vurdere Arcam AVR350 eller Primare SPA21. Kansje ikke helt på høyden med romkorigering og alt det der, men siden du tydeligvis er interessert i å bruke anlegget mye til musikk og at også WAF betyr en del bør det være soleklare kandidater. Primare har en litt mørk lydsignatur, så det kan nok være en god match. Du kan jo låne med deg en slik og en Hegel fra HFC og teste ut forskjellen.

Lykke til og gratulerer med flotte høyttalere.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. Eg er nesten i samme båt som deg.. Eg har ein pioneer receiver og ps audio effektforsterker.. Eg sitter å kikker på integrete forsterkere med prossesor inngang, men så kom eg over ein parasound forforsterker. Denne har prossesor inngang og integrering av sub i stereo. Passer perfekt for meg. Så eg er ganske sikker på at ein sånn blir bestilt snart:-)
    Kansje nåke å tenka på?

audiophile.no

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Interresang liste du fant på forsterkere med prossesoringang. Hva med Densen B-110? Du kan finne mer ut om denne på Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    Er testet i lyg opps lyd og bilde, fant også en svensk test.

Har hørt en Densen forsterker for mange års siden og mener de hadde en behagelig og fin lyd.
    Densen B-110 er et godt forslag. Faktisk den første som ligger under budsjettet

Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Har du slått fra deg reciever.. Hvis ikke bør du vurdere Arcam AVR350 eller Primare SPA21. Kansje ikke helt på høyden med romkorigering og alt det der, men siden du tydeligvis er interessert i å bruke anlegget mye til musikk og at også WAF betyr en del bør det være soleklare kandidater. Primare har en litt mørk lydsignatur, så det kan nok være en god match. Du kan jo låne med deg en slik og en Hegel fra HFC og teste ut forskjellen.
    Har egentlig slått fra meg reciver. Tenkte på å plukke opp en Denon 2807 eller liknede ganske billig da de nye hdmi 1.3 reciverene kommer
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Lykke til og gratulerer med flotte høyttalere.
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Hei.. Eg er nesten i samme båt som deg.. Eg har ein pioneer receiver og ps audio effektforsterker.. Eg sitter å kikker på integrete forsterkere med prossesor inngang, men så kom eg over ein parasound forforsterker. Denne har prossesor inngang og integrering av sub i stereo. Passer perfekt for meg. Så eg er ganske sikker på at ein sånn blir bestilt snart
    Kansje nåke å tenka på?
    Har egentlig aldri tenkt noe spesielt på en adskilt løsning jeg. Hvordan vil resultatet bli lydmessig hvis man kombinerer den forforsterkeren med ett effekttrinn i forhold til en integrert forsterker til samme prisen?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig aldri tenkt noe spesielt på en adskilt løsning jeg. Hvordan vil resultatet bli lydmessig hvis man kombinerer den forforsterkeren med ett effekttrinn i forhold til en integrert forsterker til samme prisen?
    For meg som har effektforsterker er det vell mest hensiktsmessig å kjøpe ein forforsterker. Trur du vil vå det beste oppsettet med for- og effekt- forsterker, men det blir ofte eit dyrere altenrnativ. Du får vell mest for pengene vist du kjøper ein integrert.

Men det er sikkert andre som har meir efaring ann meg, som kan utale seg om...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    For meg som har effektforsterker er det vell mest hensiktsmessig å kjøpe ein forforsterker. Trur du vil vå det beste oppsettet med for- og effekt- forsterker, men det blir ofte eit dyrere altenrnativ. Du får vell mest for pengene vist du kjøper ein integrert.

Men det er sikkert andre som har meir efaring ann meg, som kan utale seg om...
    Regner egentlig med at jeg får mere for pengene med en samlet løsning ja. Og som student så er value for the money en høyt verdsatt egenskap:-D

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner egentlig med at jeg får mere for pengene med en samlet løsning ja. Og som student så er value for the money en høyt verdsatt egenskap:-D
    He he.. da e klart:-D håper du finne nåke du blir fomøyd med...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Densen B-110, glemte vist å nevne at hifi senteret i oslo har en inne på tilbud sidene deres til 10000 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forforsterkeren fra Parasound er et veldig godt valg. Den heter New Classik Model 2100, og koster 6k. Jeg holder på å teste den nå sammen med Effektforsterkeren NewClassik Model 725 til 5,7k. D.v.s. jeg har ikke kommet så langt at jeg har koblet opp effektforsterkeren enda, benytter forforsterkeren foreløpig sammen med min Linn C6100. Veldig bra lyd til prisen på Model 2100, inkl. et godt MM/MC trinn. Og den har tre store bruksmessife fordeler som den er bortimot alene om:
    - Den har aktivt delefilter for tilkobling av en/to suber.
    - Den har prosessorinngaqng også for inntil to subwoofere.
    - Prosessorinngangen (ByPass) slås automatisk inn når produktet er avslått.
    Sistnevnte er en stor bruksmessig fordel for familiemedlemmer som f.eks. skal se på TV, og ikke er oppmerksom på at prosessorinngangen må aktiveres for å få lyd fra AV-receiveren.

Denne forforsterkeren er et funn!

Siden jeg ikke har prøvd effektforsterkeren enda, kan jeg ikke uttale meg om hvordan disse vil spille samlet sett, men går man et nummer opp i rekken fra Parasound til 2125, vet jeg at lyden er bra. Har prøvd 5-kanals utgaven av denne.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Den forforsterkeren fra Parasound er et veldig godt valg. Den heter New Classik Model 2100, og koster 6k. Jeg holder på å teste den nå sammen med Effektforsterkeren NewClassik Model 725 til 5,7k. D.v.s. jeg har ikke kommet så langt at jeg har koblet opp effektforsterkeren enda, benytter forforsterkeren foreløpig sammen med min Linn C6100. Veldig bra lyd til prisen på Model 2100, inkl. et godt MM/MC trinn. Og den har tre store bruksmessife fordeler som den er bortimot alene om:
    - Den har aktivt delefilter for tilkobling av en/to suber.
    - Den har prosessorinngaqng også for inntil to subwoofere.
    - Prosessorinngangen (ByPass) slås automatisk inn når produktet er avslått.
    Sistnevnte er en stor bruksmessig fordel for familiemedlemmer som f.eks. skal se på TV, og ikke er oppmerksom på at prosessorinngangen må aktiveres for å få lyd fra AV-receiveren.

Denne forforsterkeren er et funn!

Siden jeg ikke har prøvd effektforsterkeren enda, kan jeg ikke uttale meg om hvordan disse vil spille samlet sett, men går man et nummer opp i rekken fra Parasound til 2125, vet jeg at lyden er bra. Har prøvd 5-kanals utgaven av denne.
    Hmmm du mått komme å ødelegge! :razz: Nå får jeg ihvertfall aldri bestemt meg! Må nok sette i gang litt heftig testlytting snart. Hadde tenkt å få lyttet til følgende forsterkere:
    • Arcam FMJ A32 18000,- A32 Integrert Stereoforsterker
    • Bladelius Tyr 18000,- Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound
    • Cambridge Audio Azur 840A 10000,- Hi-Fi Klubben :: Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: 840A
    • Denon PMA-2000AE 14000,- Hi-Fi Klubben :: Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: PMA-2000AE
    • Densen B-110 10000,- Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    • Hegel H200 20000,- Hegel H200 - Hi-fi Center Kjeden

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • Arcam FMJ A32 (har jeg ikke fått hørt, men blir for dyr med mindre jeg kommer over noe på bruktmarkedet)
    • Bladelius Tyr (samboeren min satte foten ned ved "klovnenesa" på denne)
    • Denon PMA-2000AE (Litt dyr, men låter greit nok, skal testes skikkelig hvis de litt billigere alternativene feiler)
    • Densen B-110 (har ikke lyst på den av en eller annen grunn:???: )
    • Hegel H200 (blir for dyr)
    Da står jeg igjen med følgende:
    • Cambridge Audio Azur 840A
    og ett nytt skudd på stammen
    • Abrahamsen V2.0

begge koster 10k, har fått skryt av fagblader og skal lånes med hjem så fort det lar seg gjøre. Så er det bare å håpe at en av de overbeviser både meg og samboeren min:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Abrahamsen V2.0 såg meget interesang ut. Ville sett pris på om du kunne skrevet dine inntrykk av de to forsterkerne når du har fått skjekket de ut.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •