Ny forsterker til rundt 15 lapper.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hi-Fi klubben skulle muligens få inn M3 på onsdagen, de tilbød meg å kjøpe utstillingsmodellen, men fikk ikke en eneste krone i avslag. For dårlig![/QUOTE]

For dårlig? hvis de skal selge denne med rabbat betyr det jo bare at de må sette ut en ny til utstilling.Da må de jo også selge den til nedsatt pris osv osv. til slutt er hele butikken på tilbud.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å tråkke på noens tær her , men det er mye av grunnen at jeg holder meg borte fra di store hifi kjedene . Det er som regel dårlig service å det er ikke mye snakk om rabatt om du har vært trofast kunde eller handler flere komponenter på samme tid .

Å den demo modelen var den blitt brukt eller bare utstilling ? samme det egentligt , har handla eit par demo modeler av diverse ting å tang før , tv reciver etc.... å altid fått litt tilbud .

Jeg handla meg 2 nye forsterkere nå nyligt , å var i kontakt med hificenteret blant annet , å det var ikke snakk om å få lånt med hjem komponentene eller noe rabatt å få .

Så tok jeg kontakt med enn meget hyggelig kar i Asker , så kunne sende meg begge disse 2 som demo for noen uker , samt slå av 10 000kr om jeg kjøpte begge 2 , å fritt levert på døra . Å på 2 dager hadde jeg forsterkerene her hjeme .

Offtopic dette her , men det lønner seg å bruke litt tid å litt reserch når du skal ha noe nytt , ringe litt rundt å høre på priser osv....

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Abrahamsen er ikke noe dårlig, men til den prisen så finnes det vell ganske mange alt. som er bedre.. Men som du sier kan jo levere den tilbake om 29 dager.. Hvert en test hvertfall...

Gi tilbakemelding hvis du gjør det.. om hvordan du liker klangen..
    Nå spiller endelig forsterkeren skikkelig på begge kanalene, så jeg begir meg ut på en liten og lett review om hvordan denne spiller med Monitor Audio GS20:

Jeg syns det er svært avhengig av hva en spiller, derfor deler jeg det opp i noen få bolker:

Psybient: Sinnsykt tight lydbilde, her blomstrer detaljene og bassen er så presis og fin at jeg nesten kaster subwooferen ut av vinduet for godt. (SVS PB12pluss) Helt fabelaktig opplevelse, nirvana!
    Sporvalg: SHPONGLE - [Tales of The Inexpressible #02] Star Shpongled Banner

Progressiv Rock/Art Rock: Her syns jeg det blir noe platt og kjedelig, rokkefoten beveger seg ikke nevneverdig selv med litt innsats. Kan også bli noe lyst i toppen til tider.
    Sporvalg: Tool - [Lateralus #05] Schism

Indie Rock: For å si det rett ut kan en ikke spille Arctic Monkeys over normalt lyttevolum før det blør fra ørene, dette er bare vondt! Arcade Fire derimot høres veldig bra ut, og jeg er helt med igjen!
    Sporvalg: Arctic Monkeys - [Favourite Worst Nightmare #12] 505
    Sporvalg: Arcade Fire - [Funeral #10] The Backseat

Spacerock:
    Her kommer Abrahamsen inn i sitt rette elemen! Jeg guffer skikkelig opp, og det er nesten så taket letter! Cymbalene er på vei igjennom høyttalerne! Lite å utsette, men kanskje en anelse lyst.
    Sporvalg: PINK FLOYD - [Dark Side Of The Moon #06] Us and them
    Sporvalg: Pink Floyd - [Meddle #06] Echoes

Alternativ Rock:
    Kunne jeg blitt kristen av god lyd hadde jeg vel blitt det mens jeg lyttet på denne radiohead låta! Thom står foran meg!
    RADIOHEAD - [OK Computer #05] Let Down

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shrike: du får svi av mest mulig tusenlapper

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kembo: Seff, penger er til for å sløses

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim spiller meget bra med Monitor Audio

Om du vil, kan du komme hit og høre. Bor på Jar i Bærum.

Har disse:

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Naim spiller meget bra med Monitor Audio

Om du vil, kan du komme hit og høre. Bor på Jar i Bærum.
    Det hadde vært veldig interresant, spent på GS10 og Naim. Passer ikke helt kjempe til uka som kommer, men kanskje uka etter?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gå bra det.

Sender deg en PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å stikke ned til hifi-klubben og spørre om å låne denne dyreste Denon forsterkeren?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Lett å la seg lure av rabbat.

Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Ikke for å tråkke på noens tær her , men det er mye av grunnen at jeg holder meg borte fra di store hifi kjedene . Det er som regel dårlig service å det er ikke mye snakk om rabatt om du har vært trofast kunde eller handler flere komponenter på samme tid .

Å den demo modelen var den blitt brukt eller bare utstilling ? samme det egentligt , har handla eit par demo modeler av diverse ting å tang før , tv reciver etc.... å altid fått litt tilbud .

Jeg handla meg 2 nye forsterkere nå nyligt , å var i kontakt med hificenteret blant annet , å det var ikke snakk om å få lånt med hjem komponentene eller noe rabatt å få .

Så tok jeg kontakt med enn meget hyggelig kar i Asker , så kunne sende meg begge disse 2 som demo for noen uker , samt slå av 10 000kr om jeg kjøpte begge 2 , å fritt levert på døra . Å på 2 dager hadde jeg forsterkerene her hjeme .

Offtopic dette her , men det lønner seg å bruke litt tid å litt reserch når du skal ha noe nytt , ringe litt rundt å høre på priser osv....
    Grunnen til at enkelta kan gi 10-20.000,- i rabbat er jo fordi produktet er overpriset i utgangspunktet.Hfk gjør ikke dette i så stor grad, og det er en grunn til at de har de laveste prisene på sine produkter i hele europa.
    Mao. hadde hfk dobblet prisene på sine produkter og gitt deg 30% rabbat så hadde du følt at du gjorde en god handel?
    Rabbat sier ingen ting om det reele prisbilde,du får som regel det du betaler for.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tatt en tur innom Alshus. MA og Naim spiller bra!

Har også lånt Alshus' GR10, kombinasjonen med Arcam var heller ikke å forakte. Se om du får testet de på f. eks: A32 Integrert Stereoforsterker

Null rabatt på en utstilling/demo er svakt. HFK er ikke akkurat noen "no-profit" kjede.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    Grunnen til at enkelta kan gi 10-20.000,- i rabbat er jo fordi produktet er overpriset i utgangspunktet.Hfk gjør ikke dette i så stor grad, og det er en grunn til at de har de laveste prisene på sine produkter i hele europa.
    Mao. hadde hfk dobblet prisene på sine produkter og gitt deg 30% rabbat så hadde du følt at du gjorde en god handel?
    Rabbat sier ingen ting om det reele prisbilde,du får som regel det du betaler for.
    Prisene på merker Hifi Klubben fører, er stort sett ikke så mye lavere (veil.) rundt om i Europa, men der selges utstyret av butikker som ofte gir solide mengder rabatt, og det til tross for at de handler gjennom importør (noe HFK ikke gjør). Har derimot opplevd andre norske hifi-butikker som gir mer rabatt enn ellers i Europa, og det på produkter som har omtrent samme veil. pris over alt. Dette er gjerne små butikker som ikke er en del av noe kjede, har få ansatte, lave utgifter til lokaler, bruker null kroner på reklame og eksotiske aviser. Da har de selvfølgelig større marginer å gå på.

At Hifi Klubben har "faste lave priser" er i beste fall villedende markedsføring. Der betaler du full veil. pris på alt, og fortjenesten er salig høy. Det er bare å se på butikkene og reklamebudsjettet deres. At de nekter å gi rabatt, er bare for å skape en falsk illusjon om at de ikke "har noe å gå på". Det er en grunn til at de nesten utelukkende selger produkter de har monopol på....

Jeg kan gjerne handle på Hifi Klubben dersom de har et produkt jeg uansett vil ha, men da er jeg meget klar over at jeg betaler godt for det.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

[QUOTE=HåkonN]Prisene på merker Hifi Klubben fører, er stort sett ikke så mye lavere (veil.) rundt om i Europa, men der selges utstyret av butikker som ofte gir solide mengder rabatt.

Ser du er bereist i hifi-europa og kjenner prisbilde til mange forhandlere på kontinentet, imponerende...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •