Forsterker til B&W CM7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W CM7

Jeg vurderer B&W CM7 og trenger anbefalinger til integrert stereo forsterker under 10 000 kr helst ned mot 5000 kr! Jeg lytter til all slags musikk og ønsker nøytral, åpen, detaljert, bass og engasjerende lyd. CM7 er nøytral. Lytterommet er ca. 20 - 25 m2.

Takker og bukker for svar!

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Burde passe fint! Rotel og B&W er som kjent veldig god kombinasjon:-D B&W bruker forsterkere fra Rotel når de utvikler høyttalere, og omvendt..

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Sitter selv på CM7 og kjører Xindak 6950.
    Det spiller ihvertfall meget bra med godt trykk, og masse detaljer.
    Lydbildet er stort, og behagelig. Anbefales.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet ganske mange forsterkere til denne høyttaleren Forsterker og cd-spiller til B&W's CM7, og jeg ville vært skeptisk til å kjøpe en billig forsterker til dem.

Selv endte jeg opp med en Arcam A90 til 13000.-, og syns det var verd hver krone! Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert bruktmarkedet!

Xindak 6950 som ble nevnt her har jeg ikke hørt selv, men Fidelity bruker den i sitt referanseanlegg sammen med CM1. Ettersom også andre har gode erfaringer med denne kombinasjonen, så kan det jo kanskje være et alternativ?

Rotel RA06 og Denon PMA1500 syns jeg i alle fall har lite å tilby denne høyttaleren. Primare I21 er faktisk et godt alternativ med en veldig fast og dyp bass, men den er noe dempet i mellomtonen sammenliknet med Arcam.

Jeg vil uansett anbefale deg å sammenlikne et par alternativ før du bestemmer deg. Finner du en god match til dem, så er det en nydelig høyttaler! Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor selges Xindak? Jeg bor fortiden i Trondheim, men flytter straks til Oslo.

Gimlegutten: Jeg leste gjennom forsterkertesten din :-) Lyd og bilde skrev at B&W CM7 krever lite av forsterkeren, men blir selvsagt bedre desto bedre forsterker. Hva synes du om det?

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Incognito
    Hvor selges Xindak? Jeg bor fortiden i Trondheim, men flytter straks til Oslo.

Gimlegutten: Jeg leste gjennom forsterkertesten din :-) Lyd og bilde skrev at B&W CM7 krever lite av forsterkeren, men blir selvsagt bedre desto bedre forsterker. Hva synes du om det?
    Lyd og bilde nevnte jo blant annet Denon PMA700 til 3000 kroner som et alternativ! De som skriver i dette bladet har selvsagt MYE mer peiling og erfaring enn meg, men akkurat dette utsagnet er likevel uforståelig for min del. Da ville jeg for min del heller gått litt opp i pris på forsterker og ned i pris på høyttalere (eks DM603) og sannsynligvis fått et bedre resultat. Min erfaring er at CM7 krever sitt av forsterkeren for å fungere godt.

Prøv et par alternativer! Dette er jo også en smakssak!

(Hvis du skal kjøpe Xindak fra Trondheim, så tror jeg kanskje du må satse på postordre. Ved kjøp over internett eller postordre, så har du jo uansett 14 dagers retur-rett.)

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med H/K 970?

Svært engasjerende spillestil og strømsterk. Har ikke prøvd den med andre B&W enn 602S3, men den virker å matche B&W's generelle lydsignatur meget bra. Nå er imidlertid jeg selv på jakt etter andre HT, da jeg vil ha mer rock n' roll-faktor, men etter min (begrensede) erfaring vil jeg si at H&K+B&W virker å være en svært bra allround-kombo.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke disse ht så godt, men kan jo komme med noen tips:

Audiolab 8000s. Arcam A70. Densen B110. Primare I21. Alle disse er veldig gode, men kanskje litt effektsvake.

Thule IA75. Cayin 153B/252B. Vincent SV 236/233. Roksan Kandy. Mer effekt men innenfor budsjettet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Kjenner ikke disse ht så godt, men kan jo komme med noen tips:
    Audiolab 8000s. Arcam A70. Densen B110. Primare I21. Alle disse er veldig gode, men kanskje litt effektsvake.
    En veldig fin samling med forsterkere som foreslås her! Primare I21 er ikke for effektsvak. Den gir en fin dynamikk og et veldig godt grep om bassen. En liten svakhet er kanskje at mellomtonen er litt tilbaketrukket. Vil tro at alle de 3 andre alternativene her vil gi en mer åpen mellomtone. På dem er spørsmålet heller om det blir litt bass-svakt?, men det kan du jo teste selv. Skulle likt å høre Densen på CM1!, men CM7 tror jeg bør ha en forsterker med litt mer autoritet i bassen. En større Audiolab (for-effektløsning) eller en større Arcam via bruktmarkedet er hva jeg ville prøvd om jeg var i dine sko, men så er også jeg veldig veldig langt fra å være nøytral i denne diskusjonen

Kanskje er Xindak det beste rimelige alternativet? Det har jeg ikke hørt selv, men sett flere andre som har anbefalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger inn et forslag til her. Tror denne ville gjort en super jobb. Dessuten er den jo nyydelig..

Finn Torget - Marantz PM15-S1 Integrert Stereoforsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •